Miehen mielestä mun pitäs ostaa sähkö tai hybridi auto.
Työmatkani noin 70-90km päivässä edestakasin. Itse haluan bensa-auton,koska luotettava ja edullinen enkä ole viherpiipertäjä.
Kommentit (29)
Ehkä kannattaa jättää jos noin idiootti on, tuommoiselle matkalle kannattaa hommata halpa ja suht luotettava pieni ruokainen bensa rimpula. Jää vielä voiton puolelle, ei ole järkevää kallista autoa maksaa työajoihin
Mikä hintaluokka?
Ladattava hybridi voi olla ihan järkevä. Uusimmissa malleissa akusto alkaa olla sellaista 13kwh, joka tarkoittaa että voi realistisesti ajaa n. 50km pelkällä sähköllä per lataus. Mersun uudessa A250e -mallilla voi realistisesti ajaa yli 60km pelkällä sähköllä per lataus. Lisäksi tuo Mersun ladattava hybridi tukee pikalataus mikä on harvinainen ominaisuus ladattavissa hybrideissä. Täyssähköautoissa taas pikalataus on ihan perusjuttu.
Kuulostaa kyllä ihan miehen tekemältä aloitukselta. Tai ehkä olette gay-pari.
Ap, oletko koskaan kuullut yhdyssanoista?
Jos asutte kaupunkialueella tankkauspisteiden lähellä, ostakaa mieluummin kaasuauto. Se on oikeasti ekologinen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä hintaluokka?
Ladattava hybridi voi olla ihan järkevä. Uusimmissa malleissa akusto alkaa olla sellaista 13kwh, joka tarkoittaa että voi realistisesti ajaa n. 50km pelkällä sähköllä per lataus. Mersun uudessa A250e -mallilla voi realistisesti ajaa yli 60km pelkällä sähköllä per lataus. Lisäksi tuo Mersun ladattava hybridi tukee pikalataus mikä on harvinainen ominaisuus ladattavissa hybrideissä. Täyssähköautoissa taas pikalataus on ihan perusjuttu.
Mä en oikein keksi että miksi sitä dinosaurustekniikkaa pitäisi mukanaan raahata jos sitä ei mihinkään tarvitse. Toki ap:n speksit ovat niin epämääräiset että ei niistä oikein tolkkua ota, mutta jos nyt pelkkää tuota työmatkaa laskee niin kyllähän sähköauto säästää varmaan reilu 2000 € vuodessa vähintään bensakuluissa ja veroissa joku saturainen.
Itsekkin ajattelen, että joku 2000 luvun alkupuolen pikku bensa-auto olisi järkevä. Sellainen josta konepellin noston jälkeen ei tarvitsisi heti sanoa että korjaamolle, tonnin lasku, vaan jota osaisi itse korjata.
Miehellä on V6 työmatkoille, on sama etäisyys kuin minulla. Luulen että haluaa minulle hybridi/sähkön vain kokeillakseen itse sen tehoja.
Olemme heteropari, tiedoksi vain.
Kuulostaa hyvin sopivalta matkalta sähköautolle. Ei tarvitse edes ladata ihan joka päivä vaan ainakin parin päivän työmatkat tekee yhdellä latauksella myös talvikelillä.
Kilometrejä tulee myös sen verran että säästö bensa-autoon verrattuna on jo ihan huomattava ja kuolettaa hankintahinnan eronkin jo kohtuullisessa ajassa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kannattaa jättää jos noin idiootti on, tuommoiselle matkalle kannattaa hommata halpa ja suht luotettava pieni ruokainen bensa rimpula. Jää vielä voiton puolelle, ei ole järkevää kallista autoa maksaa työajoihin
Mihin kallis ja hyvä auto sitten kannattaa hankkia, jollei pitkään työmatkaan??
Ladattavassa hybridissä ja täyssähköautossa tulee yleensä mukana erittäin kattava varustelu ja siihen varusteluun kohdistuu myös alhainen autovero. Normaalissa bensa- tai dieselautossa voi joutua siitä hyvästä varustelusta myös maksamaan aika paljon veroa käytännössä.
Vierailija kirjoitti:
Itsekkin ajattelen, että joku 2000 luvun alkupuolen pikku bensa-auto olisi järkevä. Sellainen josta konepellin noston jälkeen ei tarvitsisi heti sanoa että korjaamolle, tonnin lasku, vaan jota osaisi itse korjata.
Miehellä on V6 työmatkoille, on sama etäisyys kuin minulla. Luulen että haluaa minulle hybridi/sähkön vain kokeillakseen itse sen tehoja.
Olemme heteropari, tiedoksi vain.
Miksi ihmeessä ostaisit yli 15 vuotta vanhan auton jos ajat noin paljon joka päivä? Noin vanha auto on jo väkisinkin paljon ajettu ja siihen tulee noilla kilometreillä kaikenlaista laitettavaa vähän väliä vaikka kustannukset eivät olisikaan kovin suuria. Jos autoa tarvitsee joka päivä työmatkaan, sen kannattaa olla luotettava eikä vanha kottero jossa on vähän väliä laitettavaa.
Jos et halua sähköautoa tai hybridiä niin osata uusi moderni pienehkö auto jossa pitkä takuu ja pieni kulutus. Vaikka joku korealainen.
Huomioitavaa myös, voiko työpaikalla ladata ja osassa työpaikkoja siitä joutuu maksamaan latausedun verotusarvon. Ellei käy työpaikalla riittävän usein voi latausedun hinta nousta suuremmaksi per lataus kuin ulkopuolisessa latauspaikassa.
Ei ole mahdollisuutta ladata töissä. Toiseksi sähköauto on kallis, vanhan hyvän bensa-auton saa edullisesti ja kun muuttaa pakettiautoksi, ei ole isot kustannukset.
2000 luvun autot on jo melko turvallisia ja en halua mitään uusia ominaisuuksia, kuten esim törmäysesto tms. Ovat tavallaan turhia koska en ajele kaupungeissa.
Lisäksi ajan autolla vapaa-aikana yli 100km yhdensuuntaisia matkoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mahdollisuutta ladata töissä. Toiseksi sähköauto on kallis, vanhan hyvän bensa-auton saa edullisesti ja kun muuttaa pakettiautoksi, ei ole isot kustannukset.
2000 luvun autot on jo melko turvallisia ja en halua mitään uusia ominaisuuksia, kuten esim törmäysesto tms. Ovat tavallaan turhia koska en ajele kaupungeissa.
Lisäksi ajan autolla vapaa-aikana yli 100km yhdensuuntaisia matkoja.
Nyt kyllä tuntuu että nämä vaihtoehdot ovat valovuoden päässä toisistaan. En oikein näe uskottavana että samassa perheessä toinen pohtii sähköauton hankintaa (välttämättä uusi tai lähes uusi sekä kallis) ja toinen jotain yli 15 vuotta vanhaa koslaa jonka vielä modifioisi pakettiautoksi säästösyistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi ajan autolla vapaa-aikana yli 100km yhdensuuntaisia matkoja.Nyt kyllä tuntuu että nämä vaihtoehdot ovat valovuoden päässä toisistaan. En oikein näe uskottavana että samassa perheessä toinen pohtii sähköauton hankintaa (välttämättä uusi tai lähes uusi sekä kallis) ja toinen jotain yli 15 vuotta vanhaa koslaa jonka vielä modifioisi pakettiautoksi säästösyistä.
Vähän veikkaan ettet ihmettelisi, jos sähköauton haluaisi se nainen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi ajan autolla vapaa-aikana yli 100km yhdensuuntaisia matkoja.Nyt kyllä tuntuu että nämä vaihtoehdot ovat valovuoden päässä toisistaan. En oikein näe uskottavana että samassa perheessä toinen pohtii sähköauton hankintaa (välttämättä uusi tai lähes uusi sekä kallis) ja toinen jotain yli 15 vuotta vanhaa koslaa jonka vielä modifioisi pakettiautoksi säästösyistä.
Vähän veikkaan ettet ihmettelisi, jos sähköauton haluaisi se nainen...
No se epäsuhta tuntuu tässä olevan kyllä niin monella tasolla että koko aloitus alkaa haiskahtaa.
Diesel auto on järkevämpi pitkille matkoille.
Miehesi on tässäkin asiassa oikeassa. Tai no, en kyllä hybristä tuollaiselle matkalle hankkisi jos ei ole mahdollista ladata myös töissä tai tulee paljon yli satojen kilometrien työajoa.