Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairas työpaikka

Vierailija
22.01.2020 |

Aloitin noin kuukausi sitten uuden työn, joka vaikutti todella kivalta ja olin ensin ihan innoissani. Nyt on karu totuus iskenyt ja aion itse hakeutua muualle töihin. Olen kuitenkin huolissani tuolla pidempään olleista, jotka ovat ihan lopussa ja eivät ehkä itsekään kykene hahmottamaan tilannetta.

Työpaikalla jokaista liikettä tarkkaillaan, sinua arvostellaan, pisteytetään ja vertaillaan muihin. Porkkanaa ei ole tarjolla, mutta keppi viuhuu. Minun aikanani, eli kuukauden sisällä, on 3 irtisanoutunut burn outin takia. Vain 1 ihminen on ollut tuolla yli vuoden töissä mikä kertoo minusta paljon. Moni on yrittänyt saada aikaan muutosta työkulttuuriin tai työntekijöistä huolehtimiseen, mutta tuloksetta. Työterveydestä syytetään työntekijöitä ja käsketään vaihtamaan työpaikkaa. Työpaikalla myös kaikki pistetään omaksi syyksi ja valitetaan, miten nuoret ei kestä nykytyöelämän paineita.

Itsellä ikää lähes 40 enkä ole koskaan noin hirveässä paikassa ollut töissä vielä. Miten on oikeasti mahdollista, että nuoria ihmisiä palaa kymmenittäin loppuun ja irtisanoutuu karenssille, eikä ketään kiinnosta? Luulisi työterveyden heräävän, mutta ei, syytetään henkilökuntaa.

Onko jotain instanssia mihin voisi vinkata tästä? Luottamusmies on toimarin perhetuttuja ja hänelle ei kannata puhua mistään, se tuli itsellekin selväksi jo alusta. Onneksi itsellä varaa vaikka olla työtön hetki, mutta miten nuo nuoret perheelliset ja toki perheettömätkin pärjää :S

En tiedä onko tämä joku keski-suomalainen tapa työskennellä ja johtaa, kun aiemmin olen tuolla etelässä ollut töissä ja ei ollut tämmöstä.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkkejä aiheesta missä asiakas kokee voivansa ;kiroilla ja h-oritelle, huutaa ja uhkailla hankkivansa potkut, selvittää missä asun ja tulla ovella, luvata olla yhteydessä kaikkialle niin että en enään milloinkaan saa töitä, ja kutsua kaikilla mahdollisilla nimillä ( vaikka tietää ettei ihminen langan päässä pysty oikeasti mitään tekemään, ottaa noi silti voimille, pulssi hakkaa ja ahdistaa), niin niitä ongelmia:

ostin xx ja nyt se on alessa ja jälleenmyyjä ei suostu kaupanpurkuun- katsos kun en olisi ostanut jos olisin tiennyt tuleeko tämä aleen, samaa sarjaa "koska alkaa alet", et kerro vaikka tiedät jne. . Tuote on väärän värinen vaikka sen on itse ostanut ja nähnyt värin "liian vihreä" ei oikeuta kaupanpurkuun. Kaveri pubissa kertoi että kuuluu teidän klubiin saa ilmaisen xxx jos vanha hajoaa, ei valitettavasti pidä paikkaansa. Tuotetta ostetaan Kiinan/Usan markkinoilta jota euroopassa ei tueta. En pysty kertomaan kilpailijan tuotteista enkä vertailemaan satoja tuotteita ristiin kaikista ominaisuuksista. En pysty lähettämään vanhoja tuotteita ilmaiseksi. En pysty yhdistämään pääjohtajalle, en vaikka kertomastasi keksinnöstä ei ole vieläkään tehty tuotetta tuotantoon. En pysty kertomaan tuotteesta jota ei ole julkistettu. En tiedä mikä tuote oli Kodin Kuvalehden kesäkuun numerossa mallitytön pyödällä. 

Kyllä, näen numerosi ja tietosi automaattisesti kun soitat, ei auta että soitat heti perään kertoen täysin erilaisen tarinan vahingosta jonka ajattelit saada takuuseen. 

Jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän