Eikö kukaan muista lauhaa talvea 2007-08?
Monet vanhat ja nuoretkin ihmiset puhuvat, etteivät muista koskaan olleen lähellekääm näin lauhaa talvea. Minä ainakin muistan talven 07-08. Silloin Keski-Suomessa ainakin pitkälle tammikuulle taisi olla nollan molemmin puolin seilaamista. Lunta oli maassa, mutta maa oli märkää kun ei ollut pakkasia. Talven kovimmat pakkaset olivat pääsiäisenä -15--20 astetta. Myös edellinen talvi 06-07 oli alkuun lauha, tammikuun alkupuolella oli vielä musta maa. Näin siis Keski-Suomessa.
Kommentit (28)
Minä muistan, olin autokoulussa tammikuussa 2007.
M32
Joo muistan kun mulla on 2007 syntynyt lapsi eikä vauvapulkka ollut käytössä kuin hetken vuoden 2008 keväällä kun lunta ei yksinkertaisesti talvella ollut. Kylmin lukema oli - 12 yhtenä yönä maaliskuussa. Muuten oli koko ajan nollan tienoilla.
Muistan hyvin 07-08 talven, eka talvi kun asuin omillani. SIihen asti ehkä surkein talvi mitä itse muistan, lunta ei paljon ollenkaan koko talvena pohjanmaalla. Toukokuussa lätkän mm-kisojen aikaan taas tuli lunta ja jalkakäytävät loskassa kun kävin lenkillä, muistan vielä hyvin. Ilmeisesti lämmin talvi johtaa hyvin usein todella kylmään kevääseen.
Pesin tammikuussa ikkunat, plussakelit, Oulun seutu.
En muista, olin armeijassa ja mun mielestä silloin oli kylmä. Johtui ehkä siitä että koko ajan piti kykkiä pihalla pitkiä aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Joo muistan kun mulla on 2007 syntynyt lapsi eikä vauvapulkka ollut käytössä kuin hetken vuoden 2008 keväällä kun lunta ei yksinkertaisesti talvella ollut. Kylmin lukema oli - 12 yhtenä yönä maaliskuussa. Muuten oli koko ajan nollan tienoilla.
Sama juttu, vanhempi lapsi oli 3-vuotias ja nuorempi syntyi 2007, koko talvi kurahaalareissa ulkoilua rapaisessa puistossa.
Ketju on vuoden vanha..