Säälittävintä, mitä olet tehnyt herkkuhimon takia?
Tyhjentänyt lasten suklaakalenterit? Kaivanut tyhjän karkkipussin roskiksesta ja nuollut sokerit? Sekoittanut epämääräisiä ainesosia yhteen ja pistellyt poskeesi?
Tänne saa tunnustaa niin lapsena kuin aikuisenakin tehdyt synnit. Ei tosikoille!
Kommentit (724)
kaivoin mokkapaloja roskiksesta. Kyllä.
Olen syönyt jäisen suklaakakunpalan vessassa lapselta salaa. :S
Avannut yksitellen pikapuuropusseja, joiden makuna oli joku tyyliä vadelma-valkosuklaa. Nypin ne pienet valkosuklaahiput niistä kaikista pusseista pois ja tuloksena sain noin lusikallisen niitä herkkuhimooni. Lopun puuropussien sisällön heitin roskiin.
No ei mitään niin kovia juttuja mitä osalla (maton nuoleminen ym 😂) mutta lapsena siskon kanssa äidin kaapeista syötiin sokeripaloja, tomusokeria, manteleita, nonparelleja, siirappia ja mitä tahansa makeaa leivonnassa käytettyä.
Kaikkea tuli maistettua ja noita jauho/vesi/sokeri sörsseleitäkin tehtiin kun ei pikkulapsina osattu esim lettuja tehdä. Ei se nyt niin hyvää ollut mutta sokerinhimoissa ei paljoa väliä ollut.
Mä oon syönyt nonparelleja (yleensä hyi) ja juonut Flora Vanillan suoraan siitä tetrasta. Siis koko 2,5 dl.
Siskolla oli laivalta ostamansa jättitoblerone pienenä maalla. Maalla ei ollut yleensä koskaan mitään makeaa ruokaa mukana meillä kun olimme pieniä ja kauppaan pitkä matka.
Söin salaa toisesta päästä avaamalla ja sulkemalla niin että lopulta toisessa päässä oli vain pari palaa, sisko raivostui kun huomasi että siivut liian aikaisin loppumassa, ei ollut nähnyt tilanteen nopeaa kehittymistä kun pahvi oli suojana.
Olen aina kuvitellut olevani järkyttävä sokerihiiri, mutta HUH huh 😂 Olenkin noviisi teihin verrattuna!
Kerran maistoin lapsena maasta löytämääni suklaapatukkaa, mutta jäi kesken kun se oli erittäin ummehtuneen makuinen.
Syönyt yliannostuksen karkilta maistuvia D-vitamiinitabletteja. Ja sitten ripuluoin loppupäivän.
Silmiä avaava ketju. Itsehän olen tehnyt monia noista asioista lapsena ja aikuisena. Olen saanut makeanhimoni ja BED:n loppumaan vhh:lla. Muutama viikko meni, mutta aina kun teki mieli joko makeaa tai ahmia, otin vaan kunnolla rasvaista juustoa palan, tai keitin kahvin johon laitoin kunnon köntin voita. Nykyään syön reilusti maan päällä kasvaneita kasviksia, tarpeeksi proteiinia ja runsaasti rasvaa. Olen laihtunut, verensokerit on tasaiset pitkin päivää, makeanhimo on poissa.
Jo lapsena olin pyöreä, ja hyvää tarkoittava koululääkäri vanhempieni avustuksella koittivat saada minun painokehitykseni pysähtymään. No, sitä syötiin koko perhe rasvatonta pupunruokaa, leipää jollain ultrakevyellä margariinipaskalla, kumijuustoja, rasvattomia lihoja. Joskus herkkuja ja nekin jotain terveyspullaa. Äiti oikein kehui, kuinka hän vähensi leivontamargariinin määrää pullataikinassa. No, sitkeää känttyä se oli.
Tuo kaikki joht vaan herkkujen salaa ahmimiseen. Ja kun muutin pois kotoa ja olinkin vastuussa omista ruuistani, niin kyllä makeat herkut maistui. Ja pizza. Seuraus kunnon ylipaino, ahmimishäiriö, sokeriholismi. Diabetes kolkuttelee ovella.
Pätkäpaasto-vhh on saanut onneksi kierteen poikki.
Monet täällä jo mainitut tuttuja enkä ala niitä uudelleen luetella, mutta eikö teistä kukaan laita kaakaojauhetta ja margariinia leivän päälle? Parempaa kuin margariinilla ja sokerilla. Joskus lapsena levitin margariinia ja sitä kaakaojauhetta juustoviipaleelle, kääräisin rullalle ja suuhun. Outoa mutta hyvää. Ainakin silloin, en ole aikuisena enää testannut.
Erään kesän vietin eläinpuistolla harjoittelijana. Pari kertaa viikossa saimme läheiseltä pikkukaupalta vanhentuneita elintarvikkeita eläimille ruuaksi. Mukana oli aina jotain keksejä, kääretorttuja jne. Niitä salaa siellä napsin minkä ehdin. Olosuhteet oli kaikkea muuta kuin hygieeniset, hiiriä ja kärpäsiä riitti, ja verta, kun raakaa lihaa käsiteltiin samoissa tiloissa. No, mitään homeisia en tietenkään syönyt, tai hiiren järsimiä, mutta vähän ällöä silti.
Toinen hieno eläintenhoitohetki oli eläinkaupassa. Myynnissä olleita jyrsijöiden ruokia oli mennyt vanhaksi. Tyhjensin niitä pusseista isompaan sankoon, josta syötettiin niitä myynnissä oleville eläimille. Napsin jyrsijöille tarkoitettuja jugurttinappeja salaa onnessani takahuoneen lattialla. Sain vielä oudon pitkäaikaisen ylävatsakivun pahoinvoinnilla kyseisen toiminnan seurauksena, mikä lie maksatulehdus?
Vatkasin kananmunat vaahdoksi sokerin kera ja söin......
Vierailija kirjoitti:
Syön jatkuvasti miehen itselleen säästämät suklaat ja jätskit kaapeista. Anteeksi.
Vastaavasti kun mies joisi sinun viinisi aina tyhjiksi niin olisi helkutti irti. Toki nainen saa olla säälittävä sokeriaddikti jota pitää ymmärtää.
Noloa kyllä mutta taidan voittaa koko ketjun. Joskus kun olin muuttanut omilleni ja rahat oli tiukalla aina, laittoi sen aikainen panokaveri viestiä tulenko käymään. En oikeastaan kaivannut seksiä mutta sillä pojalla oli aina paljon suklaata pöydällä. Joten yhteenvetona menin panemaan että mä sain suklaata. Juu näin pääsi käymään
Syönyt roskiksesta jo kertaalleen Fairylla tuhottuja karkkeja (Fairylla tuhottu, jotten söisi niitä). Syönyt kyläpaikassa salaa toisten karkit ja oksentanut ne. Terveisin entinen bulimikko
Joulun jälkeen syönyt kaikki pahanmakuiset laatikkoon jääneet konvehdit ynnä muut.
Antanut seksiä jotta mies tulee kylään ja sitte käytti mua kaupassa . En tykänny miehestä ollenkaan mutta tiesin että tulee kylään jos antaa .
Asuin siis landella sillon eikä ollut autoa itsellä.
Lapsena imeskelin monivitamiinitablettien makean päällysteen ja sylkäisin itse tabletin pois. Aikamoista tuhlausta.
Olen juonut salmiakin makuista yskänlääkettä suoraan pullosta, juonut vaniljakastiketta suoraan purkista, truutannut kermavaahtoa purkista suoraan suuhun ja järsinyt jäistä kääretorttua. Kerran pesin erään sukulaislapsen käpälöimät karkit ja söin ne. Villiin laitan paljon sokeria ja kanelia. Töissä syön kahvihuoneessa niin paljon herkkuja kuin vaan ehdin kenenkään huomaamatta.
Yritin tehdä pullaa mikrossa (tähän oli ihan reseptikin). Siitä tuli aivan kamalaa.
Yksin asuessani aloin dieetille ja totaaliseen sokerilakkoon: tyhjensin asuntoni KAIKESTA sokerista. Mitään vähänkään makeaa ei jäänyt jäljelle.
Joskus iltamyöhällä, kaupat jo kiinni siinä vaiheessa, kävelin levottomana ympäriinsä kädet täristen ja pistin kämppää ylösalaisin jos jotain löytyisi... Ja ah, mikä onni ja autuus kun sohvan tyynyjen välistä löysin paperissa olevan toffeekarkin!