Säälittävintä, mitä olet tehnyt herkkuhimon takia?
Tyhjentänyt lasten suklaakalenterit? Kaivanut tyhjän karkkipussin roskiksesta ja nuollut sokerit? Sekoittanut epämääräisiä ainesosia yhteen ja pistellyt poskeesi?
Tänne saa tunnustaa niin lapsena kuin aikuisenakin tehdyt synnit. Ei tosikoille!
Kommentit (724)
Miten mä jotenkin veikkaan että tämä sokerinhimo ja pakonomainen makean saanti on jotenki meidän naisten juttu.
Mä en oo ikinä kuullu sokeriaddektimiehistä.... tai ainakaan tässä mittakaavassa.
Vierailija kirjoitti:
Syönyt fariinisokeria muutaman lusikallisen pelkistään.
Sama täällä.
Tai jos haluaa vielä jalostaa ja kaapista löytyy mitä tahansa puurohiutaleita ja vaikka vanha nahistunut omena. Pilkon ompun ja sotken hiutaleet ja fariinisokerin jälkkärikippoon, mikroon ja a vot ku tuli hyvä ja riittävän makea herkku jolla pahin himo talttui.
Meinasin tehdä nekkuja, mutta mulla oli vaan sokeria makeanhimo kuitenkin oli niin iso että pakko oli jotain saada... Joten sulatin sokerin, pistin silikonimuotteihin ja kun ne oli jäähtyneet imeskelin niitä.
Tein vaivalla virpojille pussukoita, joissa oli vaikka mitä, ja jotka sitten edellisenä iltana avasin ja söin. Aamulla kauppaan ja kiireellä korillinen munia esille...
Sisko oli karkkilakossa ja säästi purkkiin karkit joita hänelle oli tarjottu. Muutaman viikon kykenin olemaan varastamatta niitä, ehkä joskus otin yhden.
Sitten kerran repesi, söin kaikki (noin kourallinen) jätin purkin ja kannen lojumaan lattialle, johon olin purrut omilla kulmahampaillani painaumat, jotta meidän koira saisi syyt niskoilleen.
Täydestä meni.
Syytin systeriä vielä siitä että oli jättänyt kaappinsa oven auki ja että toivottavasti koiralle ei tule nyt ripuli.
Nyt hävettää....
Kai oon onnekas tai jotain, mutta en vaan ymmärrä miten aikuinen ihminen ei voi pitää himojaan hallinnassa sen vertaa, että malttaisi olla syömättä säkillistä johonkin muuhun tarkoitettua karkkia tjsp.
Kahden kaverini piti tulla kylään n klo 12. Olin säästänyt heitä varten just 3 jotain pakastepullaa ja tietty paistoin ne kun odottelin heitä. Tulee viesti, että tilanne muuttunut ja pääsisivät tulemaan vasta klo 16 aikaan.
Joo, sopiihan se mut pullat ei säily kyllä sinne saakka. Harmistukseeni vedin kaikki 3 pullaa + muutamat geisha suklaakeksitkin.
No ei muutakun uudelleen kauppaan ja ostamaan jotain muuta tarjottavaa. En siis selvinnyt neljää tuntia niiden valmiiden ihanalta tuoksuvien pullien kanssa.
Kävellyt yhteensä 28km, kun mökiltä piti päästä lähimpään kauppaan ja takaisin.
Ihanaa luettavaa, olen lukenut jo tunnin näitä juttuja ja nauranut vedet silmissä. Kiitos teille 😆
Vähän samanlainen kuin se ketju jossa kirjoitettiin mitä kaikkea noloa on tehty ihastusten eteen.
Ai hitsi se oli hauskaa luettavaa ja ihania ketjuja kun näissä yleensä juuri kukaan hyökkää kirjottajien kimppuun ja ala haukkumaan tai arvostelemaan.
Tällaisia pitäisi olla enemmän!
Vierailija kirjoitti:
Kai oon onnekas tai jotain, mutta en vaan ymmärrä miten aikuinen ihminen ei voi pitää himojaan hallinnassa sen vertaa, että malttaisi olla syömättä säkillistä johonkin muuhun tarkoitettua karkkia tjsp.
Juu olet!
Miksi aikuinen tupakoitsija ei voi hillitä himoaan ja olla päivää polttamatta. Tai miksi alkoholisti ei kestä muutamaa päivää juomatta kun vodkapullo on piironginlaatikossa kädenulottuvilla.
Jne....... kyllähän te tiedätte nämä....
Vierailija kirjoitti:
Itse en oo tehny mitään säälittävää, mutta palstavalaiden säällittävin on se, että syyttävät ylipainostansa "stressiä" tms.
Olethan sinäkin jotain säälittävää tehnyt, nimittäin kirjoittanut tuon kommenttisi. Ja veikkaan, ettei ole edes ainoa.
Vierailija kirjoitti:
Klassinen: syönyt lasten karkit
Houkan ohis mutta minä & muutama kaverini nuorina (melkein lapsina) ehdittiin ikään kuin ensin: juotiin aikuisten viinat!
Ja sitten kun mies juo muutaman oluen niin se on kauhea ongelma... mutta naisten syöppöporsastelu on voimaannuttavaa!
Pöllinyt kaverin karkkipussista, pistellyt poskeeni kaakojauhetta ja tomusokeria, juossut ostamaan irtokarkkeja ottaen samalla riskin että myöhästyn bussista ja joudun odottamaan seuraavaa tunnin.
Olen kaivanut mansikkahillopurkista kokonaisia mansikoita erikseen pikku kulhoon ja syönyt ne siitä sitten haarukalla. Näyttää joiltain hiiren sikiöiltä mutta makeanhimo talttuu kyllä!
Sitten kun seuraavan kerran tekee lettuja tms ja tarvitsee hilloa niin ärsyttää kun on itse pöllinyt kaikki mansikat..
Mulla tässä kohtaa aina sama lakritsanhimo. En tarvitseisi edes kalenteria, kun tuo himo iskee, tiedän menkkojen alkavan 1-2 pv sisällä.
Olisipa hauska tietää mikä aine lakussa on se jota elimistöni huutaa tuossa kohtaa.