Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nuo v:n pyöräilijät tajua, että pyörässä käytetään kiinteää lamppua eikä sohita millään otsalampulla vastaantulijoita sokeiksi?

Vierailija
21.01.2020 |

V.tun idiootit.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lampussani (jonka laitan osoittamaan hieman alaviistoon) on kolme kirkkausasetusta, ja pidän sitä kaupungissa aina himmeimmällä mahdollisella. Joku vastaantulija kommentoi kerran, että on tosi kirkas valo. Sori siitä, en tiennyt kaupassa sitä ostaessani että se on majakka. Mutta en ala ostaa uuttakaan, näillä mennään.

Vierailija
22/40 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä sä siihen valoon katsot? Katsotko aina vastaantulevien autojenkin ajovaloihin?

Ne häikäisee, vaikka ei suoraan kohti katsoisikaan.

Eikös pyöräililjän valojen tarkoitus ainakin katuvalojen alueella ole sanoa "hei olen tässä, älä törmää minuun". Jos valo on niin kirkas että on pakko sen takia katsoa poispäin, niin sehän vain kasvattaa törmäyksen todennäköisyyttä. Liian kirkas valo siis sotii tarkoitustaan vastaan. 

Autoilijat ei kuulma noteeraa muuten, miksi hidastustöyssyjä tarvitaan vaikka kaikki ei aja ylinopeutta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan lampun ei tarvitse olla pyörään kiinnitetty, eli otsalamppukin kelpaa. Lisäksi joissakin taajamissa katuvalaistus voi olla huono, jolloin otsalampusta on se ilo, että sillä voi valaista "ennakkoon mutkan" eli päätä, voi kääntää ennen kuin itse kääntyy. Näin voi välttää pahat kivet, lätäköt, montut ja muut ikävät yllätykset.

Ikävää, että häikäistyt pyöräilijöiden lampuista, mutta eikö ole kuitenkin parempi että näet heidät. Minua ainakin enemmän ketuttaa ilman valoa pyöräilevät.

Vierailija
24/40 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lampussani (jonka laitan osoittamaan hieman alaviistoon) on kolme kirkkausasetusta, ja pidän sitä kaupungissa aina himmeimmällä mahdollisella. Joku vastaantulija kommentoi kerran, että on tosi kirkas valo. Sori siitä, en tiennyt kaupassa sitä ostaessani että se on majakka. Mutta en ala ostaa uuttakaan, näillä mennään.

Juu ei se KIINTEÄN lampun kirkkaus haittaa, kunhan se on suunnattu kohti tietä. Ongelma on nämä otsalamput.

Vierailija
25/40 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän otsalamppu, koska voin suunnata otsalamppuani tarvitsemaani suuntaan. Käytän sitä myös kävellessä koiran kanssa. Se on kaikin puolin monikäyttöisempi, kuin pelkkä pyörän lamppu.

Vierailija
26/40 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöreällä heijastimella olevat lamput harvemmin sopii katuvalojen alueella käytettäväksi.

Vierailija
27/40 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän otsalamppu, koska voin suunnata otsalamppuani tarvitsemaani suuntaan. Käytän sitä myös kävellessä koiran kanssa. Se on kaikin puolin monikäyttöisempi, kuin pelkkä pyörän lamppu.

Juu, voit sokaista jalkaisin myös pyöräilijän!

Vierailija
28/40 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ.

Lue nämä viestit ja mieti uudelleen.

Vierailija
29/40 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei sinä vilkkuvaloa käyttävä pyöräilijä,

tiesit varmaan että välkkyvä valo voi aiheuttaa epilepsiaa sairastaville epilepsiakohtaulsia.

Ai et tiennyt? Yllättävää.

Joo, varmaan pyöräilijän pikku tuikusta ehtii muutaman sekunnin kohtaamisen aikana tulle epilepsiakohtaus. Entä muut vilkkuvat valot, paljon kirkkaammat sellaiset kuten esimerkiksi autojen vilkut?

Vierailija
30/40 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tiesit varmaan että välkkyvä valo voi aiheuttaa epilepsiaa sairastaville epilepsiakohtaulsia.

Joo, varmaan pyöräilijän pikku tuikusta ehtii muutaman sekunnin kohtaamisen aikana tulle epilepsiakohtaus. Entä muut vilkkuvat valot, paljon kirkkaammat sellaiset kuten esimerkiksi autojen vilkut?

Auton vilkku ei ole läheskään niin häikäisevä kuin pyörän kirkkaat etuvilkkuvalot.

Vierailija
31/40 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin mitään järisyttävää valotykkiä kuitenkaan vastaan tulee. Itse olen niihin törmännyt lähinnä vain pimeässä metsässä pyöräilevillä. En minä vastaantulevaa tuijota päin, jos on kirkas valo, pääni kääntyy kyllä sujuvasti. Suurempiakin murheen aiheita on ihmisten liikennekäyttäytymisessä.

Vierailija
32/40 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä sä siihen valoon katsot? Katsotko aina vastaantulevien autojenkin ajovaloihin?

Ne häikäisee, vaikka ei suoraan kohti katsoisikaan.

Eikös pyöräililjän valojen tarkoitus ainakin katuvalojen alueella ole sanoa "hei olen tässä, älä törmää minuun". Jos valo on niin kirkas että on pakko sen takia katsoa poispäin, niin sehän vain kasvattaa törmäyksen todennäköisyyttä. Liian kirkas valo siis sotii tarkoitustaan vastaan. 

Autoilijat ei kuulma noteeraa muuten, miksi hidastustöyssyjä tarvitaan vaikka kaikki ei aja ylinopeutta?

Mikä ihmeen kuulma?

Vierailija
33/40 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajua nyt, että ajovalot on suunnattu kohti tietä, mutta otsalamppu kohdistuu sinne minne pyöräilijä katsoo, eli vastaantulijaan !!!!!

No käännä päätä pois päin. Vai haetko katsekontaktia siihen pyöräilijään?

Vierailija
34/40 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itkupotkuraivari!!!

Vierailija
35/40 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on lähinnä se vilkkutaajuus, mikä aiheuttaa ongelmia. Autojen vilkut (keltaisia eikä niin valovoimakkaita) vilkkuvat paljon hitaammalla taajuudella kun tuollainen strobo-lamppu.

Vierailija
36/40 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa ongelma on liian nopea välkkyminen, eikä kirkkaus.  13-25Hz välkkyminen voi laukaista sekä epilepsian että migreenin jo ihan parissa sekunnissa.

Itselläni pimeän aikaan minäminäminätulentäältä-vilkkuvalo tuo pahoinvointikohtauksen noin viidessä sekunnissa.  Olen ajatellut ostaa Motonetistä 800 lumenin taskulampun, jossa on myös sama vilkkumoodi, vastalauseeksi kaltaisillesi minäminäpyöräilijöille.

Vierailija
37/40 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se niin ratkaisevasti eri tavalla vaikuttaa, onko otsalamppu vai kiinteä lamppu? Eihän vastaantulijankaan ole pakko siihen lamppuun tuijottaa!

Kiinteä lamppu osoittaa viistosti alaspäin ja valaisee TIETÄ!

Mutta pyöräilijä katsoo vaistomaisesti kohti vastaantulijaa ja samalla sokaisee hänet sillä vi*un biljoonan luxin ledilampullaan.

Sekä otsalampun, että kiinteän lampun voi samalla tavalla säätää valaisemaan tietä tai sitten vastaantulevien kasvoja. Lampun käyttäjät eivät vaan taju, että jos lampun haluaa valaisevan tietä, silloin se on oikeasti asetettava jyrkkään kulmaan. Minä käytän aina otsalamppua ja säädän sen valaisemaan tietä. Nään joka aamu kiinteitä lamppuja jotka on säädetty valaisemaan vastaantulijoita. Elä siis yleistä.

Vierailija
38/40 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pyöräilijänä vituttaa vastaantulevien pyöräilijöiden liian kirkkaat valot. Jos ostit majakan, suuntaa se edes alaviistoon kiitos!

Vierailija
39/40 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua pyöräilijänä vituttaa vastaantulevien pyöräilijöiden liian kirkkaat valot. Jos ostit majakan, suuntaa se edes alaviistoon kiitos!

Silloin suuntaan oman majakkani vastaantulevan pyöräilijän kasvoihin, kun sen saa tehtyä näppärästi päätä kääntämällä. Mennään molemmat sokeina toisistamme ohi hurjaa kyytiä etenevillä sähköpyörillämme.

Vierailija
40/40 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Tanskassa on metsässä paljon kauriita. Juuri oli lehdessä, kuinka ne ovat nykyään stressaantuneita, kun pimeässä metsässä ajaa näitä majakkavaloja käyttäviä pyöräilijöitä.

(Tiukasti istuvassa lycra-asussa polkeva keski-ikäinen mies eli Mamil.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme