Ammattikoulu x2
Onko kieletty tai outoa käydä ammattikoulu uudestaan eri alalla? Olen suorittanut amiksen kerran mut miettiny mennä toiselle alalle toiseen amikseen suorittamaan?
Olenko luokan vanhin?
Kommentit (9)
Aika moni joutuu vaihtamaan alaa. Uudessa koulussa ei yleensä tarvitse suorittaa kaikkea uudestaan vaan voi päästä vaikka kaksivuotiselle ylioppilaslinjalle, jos sellainen on.
Onko ketään ollut 2 kerran amiksessa? vaikka kerran jo suoritettu
ap
En, mutta ollut samassa ryhmässä tuollainen tapaus. Tosiaan pääsee yo-pohjaiselle linjalle silloin, koska yleissivistäviä osuuksia ei tarvitse tehdä uudestaan ja paketin saa suoritettua kahteen vuoteen. Jos yo-pohjaisia on koko luokallinen, niin et todennäköisesti ole myöskään vanhin. Aikuislinjoilla opiskelee yli viisikymppisiäkin, se on toinen vaihtoehto.
Tuohan on ihan normaalia nykyisin. Amiksessa ei myöskään ole opintotukikuukausirajaa, joten sitä voi hakea. Vanhempien tulot vaikuttavat siihen asti kun olet 20, mutta sen jälkeen ei.
Minkä verran yleissivistävistä tippuu pois jos käynyt lukiota vaikkapa vuoden ennen ammattikoulun aloittamista?
Minä olen kolmasti. Ensimmäinen jäi kesken, toinen ei työllistänyt, kolmas kerta toden sanoi.
Minä opiskelin kaksi eri alaa, yhden heti peruskoulun jälkeen 16-vuotiaana ja toisen 26-vuotiaana. Tuossa myöhemmässä sai luettua hyväksi monia aineita jotein valmistuin vuotta aiemmin kuin suurin osa luokasta. Kukaan ei pitänyt asiaa outona enkä ollut lähellekkään vanhin luokalla.
Ihan normaalia, nykyään uudelleen koulutus on päivän sana, joten jos olet lähellä eläkeikää niin voit luokan vanhin olla...