Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ruokaa tekisin uudelle ystävälle joka tulee ensimmäistä kertaa kylään?

Vierailija
21.01.2020 |

Hänellä ei ole allergioita eikä ole millään ruokavaliolla, eli vain taivas rajana. Itse kuitenkaan en ole mikään kokkikolmonen, mut haluaisin kuitenkin yrittää tehdä jotain vähän fiinimpää. Mulla pää kumisee tyhjyyttään ideoista. Antakaa hyviä vinkkejä. Kaksi ruokailijaa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt oletetaan, että ystäväsi on kaikkiruokainen, tekisin seuraavan:

Alkuruuaksi salaatti, jossa on tuoretta pinaattia, ohueksi viipaloitua punasipulia sekä tuoreita mansikoita. Salaatinkkastikkeeksi joko vinaigrette tai cesar-salaatinkastike. Molempia saa kaupasta valmiina. Älä sekoita salaattiaineksia keskenään vaan laita lautaselle ensin pinaatinlehdet, sitten sipuliviipaleet, reunoille halkaistuja mansikoita ja keskelle ruskistettu pekoni. Päälle salaatinkastiketta ja jos haluat, vielä vähän parmesan-juustoa. 

Pääruuaksi lohimedaljongit ja höyrytettyä parsakaalia. Lohimedaljonkeihi mausteeksi vain suolaa ja sitruunapippuria Höyrytetyn parsakaalin päälle hieman sulatettua voita.

Jälkiruuaksi veriapppelsiinirahka. Eli vatkaa kuohukerma vaahdoksi, sekaan purkki maitorahkaa, maun mukaan sokeria sekä vähän vaniljaa tai vaniljasokeria. Kuori pari veriappelsiinia ja pilko rahkan sekaan. 

Tämä oli hauskinta, mitä olen lukenut täällä pitkään aikaan 😂. Mansikoita ja cesar-kastiketta, jossa btw on kalaa. Ja sipulit kylkeen. Appelsiinirahkaa🤣. Aiai, ihan maistan jo sitruunapippurin, tuon pääruuan ainoan mausteen.

Vierailija
22/28 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee vaikka paahtopaistia ja valkosipuli-kermaperunoita. Helppo valmistaa ja paahtopaisti tuo pientä luksusta arkeen.

Aika harva onnistuu paahtopaistissa, 9/10 sitkeää kuin saappaan pohja! Suomalainen liha ei ole niin hyvälaatuista. Itse teen patapaistin missä lihapala kypsyy mausteliemessä. Onnistuu paremmin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fetapastaa

Vierailija
24/28 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt oletetaan, että ystäväsi on kaikkiruokainen, tekisin seuraavan:

Alkuruuaksi salaatti, jossa on tuoretta pinaattia, ohueksi viipaloitua punasipulia sekä tuoreita mansikoita. Salaatinkkastikkeeksi joko vinaigrette tai cesar-salaatinkastike. Molempia saa kaupasta valmiina. Älä sekoita salaattiaineksia keskenään vaan laita lautaselle ensin pinaatinlehdet, sitten sipuliviipaleet, reunoille halkaistuja mansikoita ja keskelle ruskistettu pekoni. Päälle salaatinkastiketta ja jos haluat, vielä vähän parmesan-juustoa. 

Pääruuaksi lohimedaljongit ja höyrytettyä parsakaalia. Lohimedaljonkeihi mausteeksi vain suolaa ja sitruunapippuria Höyrytetyn parsakaalin päälle hieman sulatettua voita.

Jälkiruuaksi veriapppelsiinirahka. Eli vatkaa kuohukerma vaahdoksi, sekaan purkki maitorahkaa, maun mukaan sokeria sekä vähän vaniljaa tai vaniljasokeria. Kuori pari veriappelsiinia ja pilko rahkan sekaan. 

Pinaatti ja sipuli onkin tosi herkullista mansikoiden kanssa! Hyh... eikä talvella edes saa kunnollisia mansikoita. 

Yllättävän hyvää. Maistoin tuota salaattia, kun kävin ensimäistä kertaa Miamissa. 

Vierailija
25/28 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä arkilounas? Vai illanistujaiset ja viiniä? Millaista tunnelmaa tavoittelet?

Jos tarkoitus on istua pidempään ja juoda muutama lasillinen, tekisin tapaksia. Voit ostaa valmiina juustoa, leikkeleitä, leipää, marinoituja oliiveja. Itse tekisin lisäksi esimerkiksi lihapullia ja espanjalaisen munakkaan sekä salaattia ja ehkä jotain dippiä. Jälkiruoaksi keksejä ja suklaata.

Tarkoitus on varmaan viettää kiva, rento hetki, joten ei kannata ruveta tekemään mitään vaikeaa ja viettää tuskaisia hetkiä keittiössä, kun kaveri odottaa pöydässä.

Vierailija
26/28 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee cannellonia, ohje paketin kyljessä. Lisäksi hyvä vihersalaatti, jossa erilaisia salaatteja, kirsikkatomaatteja ja viereen mozzarellapalloja.

Jälkkäriksi vaikka jäiset karpalot ja kuuma kinuskikastike, tai creme brulee, joka on helppo valmistaa paketistakin.

Vierailija
27/28 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ehkä mielikuvitukseton, mutta tekisin tortilloja. Lähes kaikki täytteet voi valmistella hyvissä ajoin etukäteen. Lisäksi tietenkin viiniä ja jälkiruoaksi vaikka jotain herkkujäätelöä. Helppoa ja hyvää eikä tarvii stressata :)

Vierailija
28/28 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tortilloista tuli mieleen tämä resepti joka jossain vaiheessa tuli vastaan. Kokeilin ja tykättiin. Aion tehdä toistekin. Makuasioita tietenkin. Voi myös tehdä etukäteen niin että nappaa vaan uunista kun vieras saapuu.

https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/69fc73ee-019a-4241-9dfd-52f…