Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauhun yöt

En jaksa enää
21.01.2020 |

Meillä oli tulipalo ja masennuin siitä täysin. Nyt kaikki ok mutta pelkään öisin että tuuletuskanavista tulee savun hajua. Nukun unilääkkeillä ja syön masennuslääkkeitä joista ei ole ollut apua. Päivät pyörivät yötä miettiessä ja olen ihan työkyvytön. Itken vaan masentuneena sohvalla ja ajatukset kiertävät taukoamatta unessa ja savun hajussa. On rauhoittavia myös. Nämä pakkoajatukset ovat ottaneet täysin minusta vallan. En pysty tekemään mitään, tätä on nyt kestänyt kolme kuukautta ja olen ollut sairaslomalla. Olen todella itsetuhoinen näiden savu ajatusten kanssa. Kertokaa mitä teen ??? Auttaisiko joku psykoosilääke katkaisemaan nämä pelot ja ajatukset.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteenvetoa.

Vierailija
2/16 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä kova stressaaja ja sit en saa unta ja alkaa pakkoajatukset. Onko kellään tällaisesta kokemusta ja mitä hoitoja olette saaneet??

Vierailija
4/16 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kognitiivista käyttäytymisterapiaa... terapiassa aivot ja kroppa "ohjelamoidaan" reagoimaan uudella tavalla pelkoon ja ahdistukseen. Jos vaan on varaa terapeuttiin tai saat lähetteen! Jos pystyt, niin on myös hyvä päästä mahdollisimman pian tavalliseen arkeen kiinni. Yksin oleminen ja toimettomuus pahentaa kierrettä. Tsemppiä!

Vierailija
5/16 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta. Mutta tällä hetkellä en pysty keskittymään mihinkään kun päässä ajatukset eivät anna rauhaa

Vierailija
6/16 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sua :( pitäiskö sun kuitenkin käydä uudelleen lääkärissä, sulla on selkeä trauma. Olisiko teidän mahdollista muuttaa hetkeksi muualle? Olisiko siitä apua? Voimia sulle <3

Vierailija
7/16 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se muuttaminen auta. Asia ja pelko pyörii silti koko ajan mielessä. Auttaisikohan joku psykoosilääke tai neurolepti katkaisemaan ajatuksen juoksun?

Vierailija
8/16 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on selkeä post-traumaattinen stressireaktio. Varmaan ensimmäinen asia olisi saada sut esim osastolle nukkumaan muutama yö lääkkeiden turvin ja sen jälkeen terapiaa. Tuohon PTSD:n on omat, tepsivät terapiamuotonsa mutta ensin tarviit akuuttia hoitoa tuohon unettomuuteen ja sen aiheuttamaan masennustilaan.

Heti huomenna yhteys oman alueen psykiatrian päivystykseen tai jos et tiedä missä se on niin ihan omalle terveysasemalle/päivystykseen. Sanot ihan reippaasti että olet tulemaisillasi hulluksi ja tapat itsesi jos et saa nukkua.

Vierailija
9/16 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllä mä saan unilääkkeillä nukuttua mutta tää syvä masennus on kamalaa kun mä vaan ajattelen noita savu juttuja. Oon käyny pari kertaa hyvällä psykiatrilla ja viimeksi oli puhetta psykoosilääkkeistä mutta en viel uskaltanut ottaa. Ois varmaan pitäny

Vierailija
10/16 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vaan niin syvä masennus kun pelkään yötä ja savun hajua jos se tulee naapurista. Vaikkei se kyl minään yönä ole tullut mut en saa sitä pelkoa millään pois ja pyöritän sitä ihan taukoamatta, oon laihtunutkin 15 kg kun ei pysty edes masennukselta syömään. Pitäiskö mun kokeilla jotain rispedonia tai jotain neuroleptejä tähän ajatuksen juoksuun. Onko kellään antaa henkilökohtaisia kokemuksia ? En jaksa enää...

Vierailija
11/16 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon vaan niin syvä masennus kun pelkään yötä ja savun hajua jos se tulee naapurista. Vaikkei se kyl minään yönä ole tullut mut en saa sitä pelkoa millään pois ja pyöritän sitä ihan taukoamatta, oon laihtunutkin 15 kg kun ei pysty edes masennukselta syömään. Pitäiskö mun kokeilla jotain rispedonia tai jotain neuroleptejä tähän ajatuksen juoksuun. Onko kellään antaa henkilökohtaisia kokemuksia ? En jaksa enää...

No todellakin pitäisi! Jos kerran lääkärikin on jo niitä ehdottanut. Mut siitä huolimatta tarvitset tuota traumaterapiaa.

Vierailija
12/16 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on vaan niin, että sun pitäisi lähteä psyk.päivystykseen. kaikilla on joku raja jaksamisessa ja sun raja on nyt tullut vastaan. Sä et enäö yksin tuosta selviä.Ota taksi ja lähde. Olen pahoillani että sulla on noin rankkaa. Voimia ja paranemista.

Vierailija
13/16 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on vaan niin, että sun pitäisi lähteä psyk.päivystykseen. kaikilla on joku raja jaksamisessa ja sun raja on nyt tullut vastaan. Sä et enäö yksin tuosta selviä.Ota taksi ja lähde. Olen pahoillani että sulla on noin rankkaa. Voimia ja paranemista.

Komppaan tätä päivystykseen menoa. Noi sun ajatuskulut on jo psykoottisella tasolla.

Vierailija
14/16 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis tää homma alkoi ihan siitä tulipalosta. Kaikki oli sitä ennen ihan okei. Ja nytkin on niinku elämä ihan ok paitsi mä oon ihan sekaisin

Vierailija
15/16 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo on siis nyt ihan ok mut mä en vaan saa rauhaa

Vierailija
16/16 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle on nyt jo moni sanonut että mene lääkäriin. Tuollainen ei ole enää normaalia.