Kiinalainen huvipuisto pisti elävän sian hyppäämään benji-hypyn
Mtv-uutissaitilla juttu tänään. Mikä näitä kiinalaisia oikeasti vaivaa, voisiko joku heitä tunteva kertoa?
Kommentit (100)
Kiina ei tunnetuksi lukeudu ihmisoikeuksia kunnioittaviin maihin, mutta vielä vähemmän siellä kunnioitetaan eläinten oikeuksia. Tästä saatiin jälleen esimerkkitapaus, kun kiinalainen huvipuisto pakotti sian tekemään benjihypyn. Tarkoituksena oli mainostaa huvipuistoa, mutta seuraus olikin hieman toisenlainen.
Verkossa leviävällä karmivalla videolla kuullaan miten sika vinkuu kovaäänisesti ennen kuin se hiljenee. Tapauksesta levisi nopeasti verkkoon video, jonka huvipuiston työntekijät ilmeisesti olettivat toimivan hauskana mainoksena. Niin ei kuitenkaan käynyt, sillä video sai aikaan kansainvälisen someraivon. Kyseessä oli nimittäin ilmiselvää eläimen kidutusta. Kiinassa eläinrääkkäyksestä ei ole määritelty laissa rangaistusta.
https://www.stara.fi/2020/01/21/kiinalainen-huvipuisto-pani-sian-tekema…
Sika benjihypyllä: Näin Kiinassa!
Ja tässä on tulevaisuuden suurvalta. Pelottavaa
Vierailija kirjoitti:
On ne sairaita.. Miten sian kävi?
Meni teuraaksi jutun mukaan :/ upeat viimeiset hetket kyllä.
Hakkaahan ne aasiassa koiriakin, jotta liha on mureampaa
mies51v
Ei sovi viihteeksi. Minä en oikein ymmärrä, kun väitetään, että he kuuluisivat keskimäärin kaikista älykkäimpiin ihmisiin maapallolla ja sitten hyväksyvät kaikenlaista elävien olentojen kidutusta, ympäristön saastuttamista ja ihmisten välistä epäoikeudenmukaisuutta, käskytystä. Ruokakin tuntuu epäeettiseltä. Syödään eläviä mereneläviä esim.
Tuntemani henkilöt taas ovat olleet heti kostonhimoisia, kun ovat saaneet pakit. Vaikea on ollut ottaa torjuntaa vastaan. En ymmärrä kulttuuria. Varallisuus ja maine tuntuu olevan tärkeää. Tätäkään en ymmärrä. Tärkein on sisin ja oikeudenmukaisuus.
Kunhan vihreät saa lopetettua kettujen tarhauksen Suomessa, niin kohta Suomesta Kiinaan rahdatut siitosketutkin alkavat hyppiä benjihyppyjä.
Vierailija kirjoitti:
Ei sovi viihteeksi. Minä en oikein ymmärrä, kun väitetään, että he kuuluisivat keskimäärin kaikista älykkäimpiin ihmisiin maapallolla ja sitten hyväksyvät kaikenlaista elävien olentojen kidutusta, ympäristön saastuttamista ja ihmisten välistä epäoikeudenmukaisuutta, käskytystä. Ruokakin tuntuu epäeettiseltä. Syödään eläviä mereneläviä esim.
Tuntemani henkilöt taas ovat olleet heti kostonhimoisia, kun ovat saaneet pakit. Vaikea on ollut ottaa torjuntaa vastaan. En ymmärrä kulttuuria. Varallisuus ja maine tuntuu olevan tärkeää. Tätäkään en ymmärrä. Tärkein on sisin ja oikeudenmukaisuus.
Länsirannikolla heitä fanitetaan henkeen ja vereen. Eli on meilläkin tähän ”tyyliin” ihastunutta marginaalia.
Ha ha haaa!!!😂 tämä oli jumalallinen juttu, vain vihaajat vihaa. Come on China! Come on Hoeng gong!
Ja tämä kyseinen mahtimaa omistaa "suomalaisiakin" yrityksiä, hyvä me. Kiinalaisille raha on kaikki kaikessa, millään muulla ei ole yhtään mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
mies51v
Minä ainakin olen tätä matkustaja tyyppiä. Miau! Sika sanoo tammenterho!
Siansaksa ollaan keksitty suomalaisineen sanoin sekoittaakseen sikojen historiaa jumalan historian opetuksesta. Turun aurajoen niityllä kasvpi ihnisen pituista heinikkoa satoja vuosia sitten ja siellä oli sikoja jotka osasivat sanoa kuten ihmiset puheella ääneen tammenterho ja näiden sikojen liha oli violettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies51v
Minä ainakin olen tätä matkustaja tyyppiä. Miau! Sika sanoo tammenterho!
Siansaksa ollaan keksitty suomalaisineen sanoin sekoittaakseen sikojen historiaa jumalan historian opetuksesta. Turun aurajoen niityllä kasvpi ihnisen pituista heinikkoa satoja vuosia sitten ja siellä oli sikoja jotka osasivat sanoa kuten ihmiset puheella ääneen tammenterho ja näiden sikojen liha oli violettiä.
....kunnes iTurkulaiset söivät nämä pyhät siat arabien/muslimien kanssa.
Suosittelen (tavallaan en) tutustumaan esimerkiksi kuva- tai videomateriaaliin kiinalaisista koiranlihamarkkinoista, tosin ihan tavallinenkin paikallinen tori/markkinat kelpaa. Menetin yöuneni varmaan ikuisiksi ajoiksi.
5 miljoonaa joulukinkun syöjää ei voi olla väärässä.
On väärin laittaa si ka hyppäämään benji-hyppy, mutta on aivan oikein teu rastaa sikoja ja paistaa ne kinkuiksi.
Kiinalaiset ovat perinteisesti julmaa kansaa, mutta meillä nämä sianlahtaamisperinteet ovat osoitus sivistyksestä ja joulun hengestä, sikojen hengettömyydestä :-)
Vierailija kirjoitti:
Oksettavaa.
Sun iOksennus on viel iOksettavamppaa.
Jääkä te vain iOksailemaan. Minä oksaan te ette.
Ehkä sairainta mitä nuo kiinalaiset ja aasialaiset kumppanit harrastavat on elävien eläinten myynti avaimenperinä, ainakin kilpikonnanpoikasia yms survottu muovin sisään sätkimään pieneen vesimäärään ja ylpeästi myyjät ilmoittavat että ne elävät ainakin pari-kolme viikkoa. Kunnes nääntyvät nälkään ja hapenpuutteeseen.
Silti länsimaat nuoleskelee noita maita jopa sensuroimalla omia elokuviaan ettei kinukit pahastu esim. homopareista tai neeeeekereistä.
Sika meni teuraaksi tuon jälkeen? Veikkaan että kuoli shokkiin ja/tai sisäelinten repeämiseen ennen teurastusta.
Sairas tempaus.
On ne sairaita.. Miten sian kävi?