Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Lappeenranta surkea taantuva muuttotappiokaupunki?

Vierailija
21.01.2020 |

Työtä olisi tarjottu ja mietin uskaltaako perheen raahata mukana ja muuttaa. Olen googlaillut ja tiedän että työtilanne ei ilmeisesti paras mahdollinen? Mutta muuten vaikuttaa vireältä paikkakunnalta.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs väliä ap:lle sillä kaupungin työtilanteella on, jos itselle on jo työtä tarjottu?

Vai meinasitko tuoda/viedä koko suvun mukana?

Vierailija
22/34 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti täällä taistellaan näivettymistä vastaan. Meillä on yllämainittujen yliopiston, lentokentän ja rautatieyhteyksien lisäksi myös kanava, jota ylläpidetään turismin ja tavaraliikenteen hyväksi, Vainikkalasta on helppo hypätä Pietarin/Viipurin junaan ja Saimaata pyritään markkinoimaan maailmalle. Kasvun ja kehityksen hyväksi resursseja siis jo on. Sitten täällä on keskussairaala, jossa 24/7 päivystys ja hyvät kouluttautumismahdollisuudet, myös korkeakoulu yliopiston lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ketjussa vänisevät negamirjamit eivät viihtyneet Lrannassa, mutta eivätpä ne viihdy missään muuallakaan.

Jos on paha olla itsensä kanssa, ei asuinpaikka asiaan helpotusta tuo. Oli se sitten mikä tahansa.

Vierailija
24/34 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ampuisin ennemmin itseni kuin muuttaisin Lappeenrantaan.

Tulet ampumaan itsesi joka tapauksessa, joten...

Vierailija
25/34 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On Lappeenrannassa hyvääkin. Kuten tie joka vie pois sieltä. Ap, et tule ikinä sopeutumaan sinne koska et ole alkuperäisasukas. Niin sisäänpäinlämpiävää sakkia ettei missään muualla. Elämäni suurin virhe oli muuttaa Lepraan. Ymmärrän nyt, miksi talo oli niin halpa.

Huolestuttavaa, miten tämä muualta tulevien sorsiminen/syrjiminen näyttäytyy? Mitä tarkoittaa aiemman vastaajan ”ihmiset oli siellä hirveitä” konkretian tasolla?

Alkaa vähän arveluttaa viitsiikö perhettä muuttaa (hirveä rumba) jos sitten ei pian viihdykään.

Kaupungin nettisivut antavat ihan toisen kuvan paikkakunnasta.

Ap

Totta kai jokainen kaupunki mainostaa vaikka mitä. Veronmaksajille kallis kaupunki. Monta isoa kouluhanketta vireillä ja rakenteilla, Saipalle pitäisi rakentaa uusi halli kymmenillä miljoonilla keskustaan (yllätys, yksityisiä sijoittajia ei löytynytkään!) jne. Piiloveroa kerää tietysti vielä Lappeenrannan energia sähkö- ja vesimaksulla. Katujen ja teiden kunnossapidossa säästetään.

Vierailija
26/34 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamala kaupunki, kamalia ihmisiä. Paljon venäläisiä ja karjalaisetkin ovat ihan samanlaisia. Teeskentelevät mukavaa, mutta ovat oikeasti tosi sisäänlämpiäviä ja puukottavat selkään, jos tilaisuus tulee.

Edellä mainittu on taivahantosi. Kateellisia, toisista selän takaa pahaa puhuvia ihmisiä koko kaupunki täynnä. Erittäin uteliaita. Kaikki tämä naamioitu karjalaiseen lupsakkuuteen. Uskokaa pois !

Vierailija
27/34 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalainen avoimuus ja vieraanvaraisuus on paskapuhetta Lappeenrannassa ja Etelä-Karjalassa yleensäkin. Ihmisestä kyllä urkitaan yksityisasiat, eli raha ja omaisuus sekä työpaikka mutta itsestä ei olla valmiita mitään antamaan. Raha ja materia onkin ainoa, mikä merkitsee ko.alueen asukkaille. Jos olet isotuloisessa työssä/johtaja olet jo hierarkian huipulla. Etelä-Karjalassa on paljon sivistymättömyyttä. Uutta teatteria haukutaan kuin vierasta sikaa. Juoppoja ja narkkeja on tarpeeksi jo lapsista alkaen, raja tietenkin vaikuttaa kaman tuontiin. Tietynlainen omahyväinen sisäänpäinkääntyvyys on täysin omaperäistä täällä. Olen asunut monessa paikassa Suomessa mutta Etelä-Karjala on aivan oma lukunsa. Rehellisyys, suoruus ja avoimuus puuttuvat, joihin itse olen tottunut.

Vierailija
28/34 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enään koskaan LPR:taan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamala kaupunki, kamalia ihmisiä. Paljon venäläisiä ja karjalaisetkin ovat ihan samanlaisia. Teeskentelevät mukavaa, mutta ovat oikeasti tosi sisäänlämpiäviä ja puukottavat selkään, jos tilaisuus tulee.

Edellä mainittu on taivahantosi. Kateellisia, toisista selän takaa pahaa puhuvia ihmisiä koko kaupunki täynnä. Erittäin uteliaita. Kaikki tämä naamioitu karjalaiseen lupsakkuuteen. Uskokaa pois !

Sinua taidettiin lyödä Lpr:ssä nenääN, kun sanoit sielläkin enääN. Joka toki oikein olikin.

Vierailija
29/34 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella paikkakunnalla olen asunut ja kaikista vähiten viihtynyt LPR:ssa. Täällä on jo muutama maininnutkin paikkakuntalaisten perusominaisuudet: katellisuuden, uteliaisuuden ja toisista selän takana pahaa puhumisen. Vaikea löytää ystäviä kun et ole paikkakuntalainen alunperin. 

Vierailija
30/34 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos raja avataan (niinkuin joskus suunniteltiin, eli että ilman viisumia saisi kulkea ees taas) niin tällainen lisää huomattavasti kaupungin vireyttä ja investointeja. Verratkaa esim keski-euroopan rajakaupunkeihin missä liikutaan vapaasti. Voi olla siis virkeä tulevaisuus!

Ei vítussa. Minä muutan siinä tapauksessa vaikka kouvolaan, se on taivahan tosi. Yhtään iigoria tai svetlanaa ei kaivata lisää prisman kassajonoon ostamaan 38 laatikollista oltermannia. lappeenrantalainen

Vierailija
31/34 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vítussa. Minä muutan siinä tapauksessa vaikka kouvolaan, se on taivahan tosi. Yhtään iigoria tai svetlanaa ei kaivata lisää prisman kassajonoon ostamaan 38 laatikollista oltermannia. lappeenrantalainen

Vierailija
32/34 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä.

Vierailija
33/34 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niiden oltermannin ostajien ansiosta teillä on siellä kauppoja. Jos niitä ei ole niin keskusta olisi tyyliä Parikkala.

Vierailija
34/34 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-LPR asukki kirjoitti:

Monella paikkakunnalla olen asunut ja kaikista vähiten viihtynyt LPR:ssa. Täällä on jo muutama maininnutkin paikkakuntalaisten perusominaisuudet: katellisuuden, uteliaisuuden ja toisista selän takana pahaa puhumisen. Vaikea löytää ystäviä kun et ole paikkakuntalainen alunperin. 

On aika katsoa peiliin. Sieltä löytyy syy ystävättömyyteesi.