Mitkä arkiset asiat ärsyttävät kumppanissa?
Millaiset tavat saavat pinnan kireälle, mutta eivät ole eron/riitelyn arvoisia asioita? Entä mitkä omat tapasi saavat kumppanllasi savun nousemaan korvista?
Itse vihaan sitä että mieheni jättää valot päälle joka huoneeseen. Jos hän on lähtenyt töihin minun jälkeeni niin voin olla ihan varma että kotiin tullessa KAIKKI valot ovat päällä. :D
Mieheni vihaa sitä että jätän tee/kahvikuppeja lojumaan ympäri asuntoa. Teekupissa pussi saattaa lojua päiväkausiakin. :)
Kommentit (30)
Ei sinänsä ärsytä perinteisessä mielessä, enemmän vain surettaa. Ja ärsyttää kumppanin puolesta.
Vaikea ADD (lääkitty, mutta silti hankala), aiheuttaa suurta hajamielisyyttä, aikaansaamattomuutta ja vaikeutta oikeastaan missä tahansa voisi vain kuvitella. Lukeminen melkein mahdotonta, koulu hankalaa, kaikki hankalaa.
Unohtaa tehdä kymmenen minuuttia sitten pyydettyjä asioita, tulee kiirettä ja häthätää kaikkialle lähtiessä, eletään niukin naukin.
Itse Aspergeria sairastavana aikataulut ovat tärkeitä, mutta kumppanille niistä pitäminen on vaikeaa. Sitten joskus yhdessä hermostutaan ja itketään toisillemme, pyydetään anteeksi ja itketään yhdessä. Ollaan molemmat päätetty, että kaikki on hyvin ja selvitään ihan mistä vaan, kunhan vaan pidetään päät pystyssä.
Vierailija kirjoitti:
Joka tavarasta kysytään minulta. Ottaa aivan älyttömästi päähän neuvoa 50-vuotiasta miestä kuin pientä lasta. Jotenkin niin avutonta. Aivan kuin ei osaisi itse ajatella.
Sitten olen inhottava ja ilkeä kun en neuvo vaan sanon että etsi itse niin löydät seuraavalla kerralla helpommin. Mutta kun mä en ole sen äiti.
No tää on niin tätä.
Mies kysyy missä on X. Sitten kerron, että se on keskimmäisessä kaapissa alimmalla hyllyllä. Ja sitten mies menee ihan älyttömästi väärään huoneeseen ja sanoo ettei löydä.
Mieheni ei laita tyhjiä pakkauksia kierrätysastiaan/roskikseen vaan takaisin kaappiin. Tyhjä maitopurkki jääkaapissa, tyhjä juustopaketti samoin, tyhjät kirjekuoret pöydällä, käytetyt paristot käyttämättömien seassa jne jne. Häntä sitten varmaan ärsyttää se, kun kiukuttelen näiden tyhjien pakkausten kanssa ja demontroin miten muoviroskat meillä kierrätetään. Olen muutenkin sellainen ärsyttävä nyppijä, en voi istua paikallani jos joku on vinossa tai huonosti. En voi mennä nukkumaan jos tiskipöydällä on tavaraa.
Nainen kulkee jatkuvasti kuulokkeet päässä, kun on asiaa sille niin aina pitää huutaa tai olkapäästä kopauttaa että saa huomion. En ymmärrä kuinka musiikki voi olla jollekin noin tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa astioita tyhjään tiskikoneeseen vaan jättää ne altaaseen.
Entä omat tapasi?
Katoitko yhtään mikä on ketjun otsikko, viisastelija?
Entä mitkä omat tapasi saavat kumppanllasi savun nousemaan korvista?
Itse vihaan sitä että mieheni jättää valot päälle joka huoneeseen. Jos hän on lähtenyt töihin minun jälkeeni niin voin olla ihan varma että kotiin tullessa KAIKKI valot ovat päällä. :D
Mieheni vihaa sitä että jätän tee/kahvikuppeja lojumaan ympäri asuntoa. Teekupissa pussi saattaa lojua päiväkausiakin. :)
Löysääpäs vähän sitä nutturaa. Saat kohta sydänkohtauksen kohonneesta verenpaineesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä! Inspiroiduin tekemään tämän keskustelun kun eilen kotiin saapuessani kaikki valot olivat päällä. Totta kai ärsyynnyin, mutta mietin sitten että teen varmaan minäkin juttuja joista mies salaisesti ärsyyntyy ja päätin häneltä sitten kysyä :D
Haluaisin siis kuulla itsekritiikkiä koska meillä on helposti tapana porautua muiden "virheisiin" miettimättä miten ärsyttäviä voimme olla itse.
Katsoitko yhtään mikä oli aloituksesi otsikko?
sori, luin että ihmiset lukevat koko viestin! ;) -ap pitänee muistaa olla tarkempi ensi kerralla.
Märkää pyyhettä ei voi laittaa siitä lenkistä roikkumaan vaan mytyssä, ettei vahingossakaan kuiva.
Likaiset astiat tulee korkeintaan tiskipöydälle asti, koneeseen ei, ellen ole noin viimeisen 24 h aikana motkottanut asiasta.
Mies lähtee töihin ennen kuin herään ja jättää kaikki valot päälle taloon.
Puolipidetyt vaatteet nojatuolin ja ruokapöydän tuolien selkänojilla.
Minussa ärsyttää varmaan että jääkaapissa ja leipäkaapissa on joskus vanhentuneita ruokia (ruokapuoli minun ”vastuulla”) kun en jaksa/muista seuloa niitä läpi tarpeeksi usein. No tästäkin yksi miehessä ärsyttävä asia; nostaa ne vanhat ruoat sitten tiskipöydälle haisemaan, eikä hoida niitä siitä eteenpäin.
Hän syö viikonloppuna aamiaista toista tuntia. Kaiken kaikkiaan aamutouhuihin kuluu kolmatta tuntia. Emme pääse ikinä ajoissa liikkeelle.
Minä jätän vaatteet ja tavarat lojumaan ympäriinsä.
Vierailija kirjoitti:
Hän syö viikonloppuna aamiaista toista tuntia. Kaiken kaikkiaan aamutouhuihin kuluu kolmatta tuntia. Emme pääse ikinä ajoissa liikkeelle.
Minä jätän vaatteet ja tavarat lojumaan ympäriinsä.
Me ollaan kanssa noita pitkan kaavan syojia viikonloppuaamuisin :D Mutta onneksi sita ollaan molemmat, eika meilla ole muutenkaan mitaan tarvetta paasta "ajoissa" liikkeelle. Viikonlopun aamu- ja paivaohjelmassa on yleensa vain metsakavelyt koiran kanssa tai aamupaivasaunomista, eli ihan sama mihin aikaan alkaa.
Kaupoissa kaynnit ym hoidetaan jo ennen viikonloppua, etta viikonloput on aina molemmille "vapaat" ja voidaan tehda vain kivoja juttuja.
Katsoitko yhtään mikä oli aloituksesi otsikko?