Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saan valita ja valmistautua synnytykseen, niin saanko täysin hiljaisen synnytyksen?

Vierailija
20.01.2020 |

Ei puhetta, ei ääniä eikä piipittäviä laitteita. Haluan synnyttää lapseni hiljaisuudessa mutta pelkään ettei toiveeseeni suostuta.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kivuiltasi edes huomaat koko ympärilläsi pyörivää sirkusta. Se on sivuseikka siinä vaiheessa ja kovimman metelin siellä pidät varmasti itse.

Kelpais varmaan kätilöllekin hiljaiset synnyttäjät, mutta kaikkea ei voi saada. Mahdollisuuksien mukaan otetaan toiveet huomioon.

Vierailija
2/24 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytä kotona? Ei tarvitse kuunnella muuta kuin omia ääniäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin. Sun kanssa täytyy todennäkösesti kommunikoida ja kätilöt kommunikoi keskenään. Turvallisuuskysymys. Mitään äänieristyskoppiakaan tuskin saat, ja sairaalaääniä kuuluu varmastikin myös saliin, muistikuvat tosin hyvin hatarat h-hetkeltä.

Vierailija
4/24 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys on aika hiljainen tapahtuma. Itse istuin esim. muutaman tunnin suihkussa yksin. Ei siellä kuulunut kuin veden ääni. Itse synnytyshuoneessakaan ei ollut mitään piippaavia laitteita, eikä kätilö sen kummempia puhellut kuin kannusti ponnistamaan supistusten aikana. 

Vierailija
5/24 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kivuiltasi edes huomaat koko ympärilläsi pyörivää sirkusta. Se on sivuseikka siinä vaiheessa ja kovimman metelin siellä pidät varmasti itse.

Kelpais varmaan kätilöllekin hiljaiset synnyttäjät, mutta kaikkea ei voi saada. Mahdollisuuksien mukaan otetaan toiveet huomioon.

En aio huutaa enkä puhua, minulla on korkea kipukynnys. En halua kätilönkään puhuvan ja aion synnyttää ilman puudutuksia.

Vierailija
6/24 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätköt kyllä kyselee ja antaa ohjeita, sekä keskustelevat esim lääkärin ja toisten kätilöiden ym kanssa.

Vierailija
7/24 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilöt siis

Vierailija
8/24 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En aio huutaa enkä puhua, minulla on korkea kipukynnys. En halua kätilönkään puhuvan ja aion synnyttää ilman puudutuksia.

Tuli mieleen, kun nuorena seurakunta-aktiivina liikuin piireissä, jossa oli raskaana oleva nuori nainen. Tämä nainen kertoi kertomasta päästyäänkin, että rukoilee kivutonta synnytystä ja välillä sitä rukoiltiin hänen kanssaankin. Kun sitten oli synnyttänyt, ei synnytyksestään mitään puhua pukahtanut, eli rukoustoive ei ilmeisesti ollut käynyt toteen.

Ei kannata mennä sillä asenteella, että aikoo synnyttää ilman puudutuksia ja ettei aio huutaa =D. Menee sillä asenteella, että katsotaan miten käy, ja ehkä puudutuksia ei ainakaan paljoa tarvittaisi. Kuin että h-hetkellä huudetaan kaikki kipulääkkeet ja puudutukset tänne heti!

Vierailija
9/24 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen, kun nuorena seurakunta-aktiivina liikuin piireissä, jossa oli raskaana oleva nuori nainen. Tämä nainen kertoi kertomasta päästyäänkin, että rukoilee kivutonta synnytystä ja välillä sitä rukoiltiin hänen kanssaankin. Kun sitten oli synnyttänyt, ei synnytyksestään mitään puhua pukahtanut, eli rukoustoive ei ilmeisesti ollut käynyt toteen.

Ei kannata mennä sillä asenteella, että aikoo synnyttää ilman puudutuksia ja ettei aio huutaa =D. Menee sillä asenteella, että katsotaan miten käy, ja ehkä puudutuksia ei ainakaan paljoa tarvittaisi. Kuin että h-hetkellä huudetaan kaikki kipulääkkeet ja puudutukset tänne heti!

Naura vaan, mutta tiedän oman kipurajani ja se on korkea, joten ei ole tarvetta huutaa enkä halua synnyttää narkomaanilääkelasta, joten en aio ottaa mitään vastaan. Lääkäri ja kätilöt voivat keskustella keskenään käytävässä, en halua heitä häiritsemään (meluamaan) herkällä hetkellä kun tapaan lapseni ensimmäisen kerran.

Vierailija
10/24 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kätköt kyllä kyselee ja antaa ohjeita, sekä keskustelevat esim lääkärin ja toisten kätilöiden ym kanssa.

Kyselevät mitä? Pyydän olemaan hiljaa, niin silloin ei puhuta eikä kysellä. Mihin lääkäriä tarvitaan? En ota lääkkeitä tai puudutuksia vastaan. Lapsi syntyy luomuna,

Vierailija
11/24 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyselevät mitä? Pyydän olemaan hiljaa, niin silloin ei puhuta eikä kysellä. Mihin lääkäriä tarvitaan? En ota lääkkeitä tai puudutuksia vastaan. Lapsi syntyy luomuna,

No teepä niin.

En tarvinnut minäkään mitään kipulääkkeitä tai puudutuksia. Halusin kuitenkin vauvan sydänääniä seurattavan, sitä en muista piipittikö se kone vai seurasinko vain käyrää. Häiriötä se ei ainakaan aiheuttanut, sillä sekä minä että mies luimme kirjaa omissa oloissamme.

Kyllä kätilö pysyy hiljaa, jos niin toivot. Minulla ei lääkäri käynyt kuin ihan alkuvaiheessa, kysyi haluanko puudutuksen, tutki ja totesi, ettei siitä mitään hyötyä enää ole. Vauvat ei kyllä osanneet olla hiljaa, päästivät parkaisun ulos tultuaan.

Vierailija
12/24 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No teepä niin.

En tarvinnut minäkään mitään kipulääkkeitä tai puudutuksia. Halusin kuitenkin vauvan sydänääniä seurattavan, sitä en muista piipittikö se kone vai seurasinko vain käyrää. Häiriötä se ei ainakaan aiheuttanut, sillä sekä minä että mies luimme kirjaa omissa oloissamme.

Kyllä kätilö pysyy hiljaa, jos niin toivot. Minulla ei lääkäri käynyt kuin ihan alkuvaiheessa, kysyi haluanko puudutuksen, tutki ja totesi, ettei siitä mitään hyötyä enää ole. Vauvat ei kyllä osanneet olla hiljaa, päästivät parkaisun ulos tultuaan.

Vauva on ainoa jolle suon riemuissani luvan parkaista syntyessään mutta muita meluajia en halua synnytykseen.

Vierailija
13/24 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No teepä niin.

Vauva on ainoa jolle suon riemuissani luvan parkaista syntyessään mutta muita meluajia en halua synnytykseen.

Toivottavasti saat haluamasi synnytyskokemuksen.

T. Toinen "mä haluan" -listan kanssa synnyttämään mennyt, jonka listasta ei tainnut (vauvan turvallisuuden takia) toteutua juuri mitään.

Toisen kohdalla lista oli jo paljon lyhyempi...

Kolmannen kohdalla se oli varsin ytimekäs:"hommatkaa se ulos ja nopeasti vaan, kaikki keinot sallitaan!"

TS. Älä koe epäonnostuneesi, jos vauvan terveyden takia asiat tehdään toisin. Sinä päivänä hän on siellä sairaalassa se tärkein potilas, et sinä. Tsemppiä!

Vierailija
14/24 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hiljaiset synnytykset. En itse pidä mitään ääntä, varsinkaan en ponnistaessa sillä ponnistamisen aikana ei missään nimessä pidä huutaa vaan pitää ilma keuhkoissa ja ponnistaa hiljaa (keuhkot täynnä ilmaa pidätettynä antaa lisäpainetta ponnaamiseen). Ei ole musiikkia, ei tarvi puhua, laitteista saa äänet pois. Ihan normaali synnytys siis olla hiljaa.

Vierailija
15/24 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoa saa ja kannattaakin asioita koskien synnytystä. Typerää kuitenkin edes kuvitella, että vauvan turvallisuutta alettaisiin vaarantamaan siksi, että sinä et kestä minkäänlaista ääntä. Jos päädyt hätäsektioon, niin sitten ei äänet häiritse, kun olet nukutettuna.

Vierailija
16/24 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sure, nämä keskustelut keräävät aina joukon kommentteja "kuitenkin huudat siellä epiduraalia kun halkeat kahtia, tyhmä kun mitään vaadit" jotka eivät ymmärrä yhtään, miksi kannattaa treenata esim hengitystä tai hypnosynnytystä ja miettiä etukäteen tilannetta vaihtoehtoineen sekä tutustua ei-lääkkeelliseen kivunlievitykseen. Itse synnytin pimennetyssä tunnelmallisessa synnytyssalissa, olin ammeessa rauhassa sitä ennen ja mitään puudutteita en kaivannut ilokaasun lisäksi.  

Vierailija
17/24 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihan hyvin sanoa että haluaa mahdollisimman luonnollisen synnytyksen. Voi myös olla menemättä suihkuun ja vaikka istua jumppapallon päällä, jos synnytys muuten etenee normaalisti. Ei omia toiveita tarvitse hävetä.

Vierailija
18/24 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivoa saa ja kannattaakin asioita koskien synnytystä. Typerää kuitenkin edes kuvitella, että vauvan turvallisuutta alettaisiin vaarantamaan siksi, että sinä et kestä minkäänlaista ääntä. Jos päädyt hätäsektioon, niin sitten ei äänet häiritse, kun olet nukutettuna.

Jaa, mitä luulet, koskiko aloittajan kysymys ns normisynnytyksen kulkua vai sitä harvinaista tilannetta, että joutuu hätäsektioon? Mutta kiitos, ei tullutkaan mieleen että nukutus ratkaisee ääniongelman.

Vierailija
19/24 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit laittaa tehokkaat Peltorit korvillesi etkä kuule piippauksia etkä kätilöjä ja saat hiljaisen synnytyksen. Problem solved.

Vierailija
20/24 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle oli yllätys, että äänteleminen auttoi minua synnytyksen aikana supistuksissa tämän nuoremman kanssa. Synnytys eteni nopeasti ja mitään puudutteita ei kerottu laittaa.

Lääkäri haettiin paikalle, kun vauvan sydänäänet heittelehti ja tuli siksi kiire synnytyksessä. Onneksi kaikki oli ok kuitenkin. Kätilö opasti toisessa salissa olevaa kollegaa kyllä puhelimessa samalla kun avusti mua ponnistusvaiheessa. Synnärillä oli ruuhkaa.

Esikoisen synnytyksen aikaan yöllä taas koko sairaala oli hiljainen ja hämärä. Silloin sain kyllä epiduraalin. Ja kätilö kannusti erittäin tiukasti ponnistamaan, kun en oikeen osannut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän