Kannattaako palkatonta ottaa jos haluaa pitää lomaa eikä lomapäiviä ole?
Vai kannattaako ottaa sairaslomaa?
Mitä te tekisitte?
Kommentit (10)
Sehän riippuu millaisissa rahoissa on ja onko katastrofi jos sen työn menettää tekaistun saikun vuoksi.
Milloin ja kuinka pitkään on halu lomailla?
Palkaton on ainoa moraalisesti hyväksyttävä syy, toivottavasti myös sulle.
Miten saikku voi olla vaihtoehto? Kato sun sopparista. Meillä lomapäivät kertyy, jos kuussa väh 18 pv töissä (lasketaan 7pv/vk). Mutta palkattomaan pitää olla perusteltu syy. Mulla esim häämatka, pitkä kaukomatka...
Sinun tapauksessa ryhtyisin yrittäjäksi. Ei tartte saikuttaa.
Mä käräytin meidän johtajalle yhden työkaverin, joka saikulla istui lentokentällä. Sai muuten potkut.
Mitä jos tekisit tunnit etukäteen sisään ja sitten pitäisi ne pois liukumina? Ei tarvitsisi alkaa kikkailemaan ja tulotkin pysyisivät.
Ei nyt ainakaan sairaslomalle kannata jäädä, jos ei ole sairas. Kysy mieluummin mahdollisuudesta ottaa palkatonta lomaa, jos se sopii sinulle taloudellisesti. Itse määräaikaisena pidän joskus pätkien välissä palkatonta lomaa (eli olen työttömänä) tai olen esim. viikon syyslomalla siten, että olen 3 päivää palkallisella lomalla ja 2 palkattomalla.
Palkastasi riippuen loma saattaa olla kallis? Jos etelään 2000€:n lomalle 2 viikoks lähtee 5000€ tienaava niin netto tappio on about 3700€, mikä on ko. henkilön yli kuukauden nettopalkka. Eli jos olet valmis uhraamaan 7% koko vuoden ansioistasi niin siitäpä vaan.
Ei sitä sairauslomaa niin vain oteta. Harvalla on pokkaa mennä valehtelemaan päin naamaa.
Vaikuttaako palkattomat esim lomapäivien kertymiseen?