Vaimo haluaa antaa tytölle sellaisen nimen, joka suorastaan inhottaa minua
Sanoin vaimolle etten oikeasti siedä nimeä, jota hän ehdotti. No vaimo sitten suuttui ja huusi äsken, että hän päätyä nimen🙄.
Kommentit (36)
Ehdota nimiä Lilian tai Vivian - älyttömän nättejä nimiä.
Olivia myös ok - Hertta myös.
Tuli mieleen, että älä anna periksi. Voi olla, että vaimo tottuu ja pitää päänsä jatkossa joka asiassa.
Nimi on sen verran tärkeä asia, että siitä pitää pystyä keskustelemaan!!
Sano hänelle että pitää löytää kummallekin teistä sopiva nimi, joka siis sopii ensisijassa lapselle ja on lapsen etua ajatellen paras - silloinkin kun on aikuinen. Älä suostu huutoon, sano että keskustelee. Tehkää uusi lista. Nimen annon jälkeen voikin erota huutavasta kumppanista.
Minä olen jo teininä ihastunut yhteen tytön nimeen ja ajatellut että jos minulla joskus on tyttö niin haluaisin sen nimen tytölleni. Pojallekin minulla oli selvä suosikkinimi.
Miehen lähisuvussa oli pariskunta jolla juuri nuo minun haaveilemani etunimet. Mieskin kyllä tykkäsi nimistä mutta sovittiin sitten että annetaan se haluamani tytön nimi omalle mutta pojalle tuli eri nimi ettei sentään molempia pariskunnan nimiä meidän lapsilla.
Jo olisin päätynyt yhteen miehen kanssa joka olisi inhonnut tytön nimeä jota olin ajatellut jo kymmenen vuotta omalleni olisin varmaan hyväksynyt jonkun muunkin nimen. Tai olisin ehdottanut omaa suosikkiani lapsen toiseksi nimeksi.
Vierailija kirjoitti:
Linnea on ihana nimi!!!
Linnea on ihan kamala lesta nimi!!!
Onneksi meidän parisuhteessa esim lapsen nimen valinta oli neuvottelua eikä kummankaan sanelupolitiikkaa tai riitelyä.
Tehtiin listoja nimistä jotka olisivat omasta mielestä kivoja. Sitten katsottiin toistemme listoja ja viitattiin yli niitä jotka ei miellyttänyt itseä. Valittiin jäljelle jääneistä kummallekin mieluisista sopiva. Esikoisen nimi oli valmiina kun syntyi mutta miehen mielestä nimi ja vauva ei näyttäneet yhteen sopivilta joten vaihdettiin toinen nimi listalta.
Mies huomasi miettiä nimikirjaimet ym paremmin kuin minä.
Noh aika mulkun vaimon olet ottanut.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi meidän parisuhteessa esim lapsen nimen valinta oli neuvottelua eikä kummankaan sanelupolitiikkaa tai riitelyä.
Tehtiin listoja nimistä jotka olisivat omasta mielestä kivoja. Sitten katsottiin toistemme listoja ja viitattiin yli niitä jotka ei miellyttänyt itseä. Valittiin jäljelle jääneistä kummallekin mieluisista sopiva. Esikoisen nimi oli valmiina kun syntyi mutta miehen mielestä nimi ja vauva ei näyttäneet yhteen sopivilta joten vaihdettiin toinen nimi listalta.
Pitääkö nimikirjaimet miettiä...?
mikäli vaimosi ei normaalisti ole tyranni ja raivoaja, niin ehkä sillä nyt vaan synnytyksen jälkeen vielä hormonit jyllää ja siksi käyttäytyy typerästi. Kyllä se ohi menee, sitten etsitte jonkun kompromissinimen, ja vaikkei se ehkä ole kummaankaan lemppari, niin saattepa nähdä, siitä nimestä tulee loppujen lopuksi kaikista kaunein ja juuri sopiva nimi teidän tytölle.
Hommahopooko siellä ollaan nimeämässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en itse ehkä mielelläni olisi esim Helmi Iida Virtanen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaahan siinäkin miettiä, ettei nimistä muodostu jokin törkeä lyhenne, esim. VMP.
Siitä se lähtee, kannattaa jo alkaa katselemaan omaa asuntoa.