Suomessa ei ole järkeä asua lokakuun ja huhtikuun välisenä aikana.
Pimeää ja paska sää. Ei mitään tekemistä. Elämä valuu hukkaan Suomessa.
Kommentit (23)
Ei ihme, että suomalaiset ovat masentuneita ja käyttävät paljon päihteitä. Ei tätä helvettiä selvinpäin kestä.
Ei asumisen ja elämisen järkevyyttä mitata sään kauneudella, vaan juurilla, toimeentulolla, turvallisuudella jna. Tyoinen asia sitten tykkääkö asua Suomessa.
Kannattaa vaihtaa maisemia, jos on noin vaikeaa.
Pitäisi muuttaa tosiaan pohjoiseen, missä olisi sentään lunta. Ihan vitsi ollut koko tämä talvi.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vaihtaa maisemia, jos on noin vaikeaa.
Niin kannattaa, mutta ei se niin helppoa ole. Jos olisi, ei täällä ketään enää asuisi.
Heikkogeenisten pitäisikin häipyä, mutta kun ollaan riippuvaisia Kelasta niin sitten vaan kitistään. Hohhoijaa..
Jos on lunta, niin kaikki on hyvin.
Olen täysin samaa mieltä, siksi itse asun osan vuodesta ulkomailla. Oikeasti se on vain yksinkertainen järjesteykysymys. Viitseliäisyys kannattaa.
Pohjois-Suomessa on kunnon talvi. Kyllä siellä voi viihtyä. Etelä-Suomen talvi on aika ankea.
Parikymmentä vuotta sitten, kun muutin tänne Hämeeseen, täällä oli hyvät talvet. Ei ole enää. Kaupunkeihinkin pitää tehdä kalliita tekojäitä, että lapset edes joskus pääsis luisteleen. Suomessa. Talviurheilumaassa.
Vierailija kirjoitti:
Heikkogeenisten pitäisikin häipyä, mutta kun ollaan riippuvaisia Kelasta niin sitten vaan kitistään. Hohhoijaa..
Miten sait KELA:n liitettyä tähänkin? :D Tässä on tyypillinen pimeyden ahdistaman suomalaisen some-kiukuttelua.
Aivan. En kyllä viihtynyt huhtikuun ja lokakuun välilläkään. Vaihdoin maisemaa jo yli 20 vuotta siten, enkä ole katunut.
Aivan syvältä. Olen usein miettinyt, miten paljon iloisempaa elämä olisi jos olisi enemmän aurinkoa ja lämmintä. Sellaista, että pystyy olemaan ulkona jäätymättä ja siellä voi oleilla kuten kesällä pystyy. Ulos voisi mennä vaivattomasti pukematta miljoonaa vaatekerrosta ja siellä pystyisi liikkumaan kaatumatta liukkauteen. Voisi lenkkeillä ja uida luonnonvesissä läpi vuoden, eikä koko ajan olisi niin saatanan kylmä.
Kohta pitää lähteä viemään lasta harrastukseen, ja se ahdistaa tuon kylmyyden takia! Paleltaa, vaikka on mitkä vaatteet päällä. Enkä edes ole erityisen viluinen ihminen.
Kesäisin myös päivät tuntuvat kestävän pidempään, iltakasilta voi hyvin mennä ulos ja tekeekin mieli mennä. Talvella tulet viideltä kotiin eikä tee mieli mennä enää mihinkään.
Edellinen valittaja jatkaa. Jos olisi edes kunnon luminen talvi ja kauniit maisemat kuten vaikka Norjassa, niin asia voisi olla vähän eri. Täällä etelässä on vain harmaata, synkkää, tuulista ja märkää. Mikäs siinä, jos voisi edes luistella ja hiihtää, mutta kun noita varten täytyy nykyään mennä jäähalliin. Ulkojäillä on mahdollisuus luistella ehkä viikon ajan, jos kaupunki nyt ylipäänsä vaivautuu jäädyttämään kenttiä. Ihan sanonko mistä!
Ressukat. Mun käy teitä sääliksi. Minnehän teidät kärrättäisiin?
Minusta Suomi kannattaa ajaa alas. Ei tähän persreikään kannata panosta enää euroakaan. Siirretään ihmiset vähitellen pois ja tehdään alueesta luonnotilainen suojelualue eläimille.
Vierailija kirjoitti:
Ressukat. Mun käy teitä sääliksi. Minnehän teidät kärrättäisiin?
Jo Saksassa on ihmiselle sopivat säät.
Onhan nyt synkkä sää, mutta ainakin yöllä saa nukkua pimeässä hiljaisuudessa toisin kuin kesällä. Ulkoilu on tähän aikaan ihan parasta: saa olla rauhassa ja on valoisaa päivällä, muttei kuitenkaan auringon paistetta pilaamassa värejä ja kaukonäköä.
Totisinta totta. Ei keksimälläkään keksi tekemistä. Ja joo, ennen kun joku ihmettelee. Kävelyt ja kirjastovierailut tehty jo.