Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alanya vai Side lokakuussa

Rantaloma suunnitelmissa
20.01.2020 |

Onko kellään kokemusta tai tietoa, onko Alanyan ja Siden lämpötiloissa tms. eroa lokakuun loppupuolella?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää ikinä Turkkiin

Terv

Siellä kolmasti käynyt

Vierailija
2/20 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin väliin molemmat ja koko Turkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona mieluummin...

Vierailija
4/20 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos matkustaisin jompaan kumpaan, valitsisin Siden. Lähempänä lentokenttää, Alanya on nähty. En usko, että lämpötilassa on eroa.

Vierailija
5/20 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpötiloissa erot on minimaaliset. Mutta e matkustaisi Turkkiin vana mielummin sitten Kreikkaan, Kroatiaan, Italiaan tai Albaniaan, jotka ovat suunnilleen samalla leveysasteella.

Tukrin ihmisoikeusloukkaukset ja naisten huono asema on sellaisia, etten halya tukea Turkkia myöskään turismin kautta.

Vierailija
6/20 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä molemmissa voimaantunut saa tosirakkautta ja huomiota hetken elämässään

Vierailija
7/20 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähänastiser kommentit on kyllä taattua av-kuraa. Mutta asiaan, ilmojen puolesta voi kyllä mennä kumpaan vaan, ei ole mitään perustavanlaatuista eroa. Lähinnä tuurikysymys, koska lokakuussa voi olla jo sateistakin.

Vierailija
8/20 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoista ei varmaan mitään eroa., etelärannikolla molemmat. Side rauhallisempi ja pienempi, hyviä hotelleja siellä kyllä on. Alania iso ja vilkas. Riippuu vähän, mitä lomaltasi odotat. Lokakuussa on usein vielä ihan lämmintä Turkissa.

Vierailija
9/20 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap väen vängällä Turkkiin? Samalla rahalla pääset moneen muuhun ihanampaankin paikkaan. Vaikka matka olisi kivempaan paikkaan kalliimpi, niin eläminen ja oleminen on sitten edullisempaa. Ainoa syy miksi oletan että tuonne olet menossa on "kivat" baaripojat jotka saattavat tarjota drinkin lisäksi vähän muutakin KIVAA.

Katsoppa juuri ollutta vertailua rantakohteista. 30€ aurinkorasva maksaa Vietnamin paratiisirannoilla 2.3€ ja samassa suhteessa kaikki muukin. Ja sieltäkin saa helpotusta jos sen perässä juokset.

Vierailija
10/20 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos loppupuolen asiallisista vastauksista!

Ap

Vierailija
11/20 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sidessä on vähän fiksumpaa porukkaa. Kuin suomibaareja. Voithan kotimaassakin kuulla humalaista karaoke joikaamista.

Vierailija
12/20 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmissa on lämmin, ette te voimaantuneet kuitenkaan jaksa  kävellä vuorilla kun verensokeri saattaa tipahtaa.

paikallisia miehiä tulee opastaan kyllä siltikin.  voitte koittaa vetää kesämekkoa illaksi päälle  heidän iloksi.

rannalla pitäkää näkyvät vaatteet ettei tule  hihhulit ja pukkaa takas mereen.

Vierailija
13/20 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen ollut Alanyassa ja en ikinä enää mene Turkkiin. Ei ollut mun paikka.

Valitse Side noista kahdesta. Lämpötiloissa ei ole eroja ja lokakuussa on vielä lämmintä.

Vierailija
14/20 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alanyassa oltiin perheen kanssa viime lokakuussa. Oli tosi lämmin ja merivesi myös lämmintä. Kauden loppu niin kannattaa tarkistaa että hotellissa on vielä kaikki uima-altaat auki ja vesiliukumäet jos sellaisia toivoo. Alanyassa on tosi siistiä, taksit ajaa mittarilla, kaikki puhuu englantia, mitään ahdistelua ei ainakaan päivisin ole missään. Suomalaisille on erikseen kaupoissa kylttejä että ”täällä saat katsella rauhassa, eikä kukaan tyrkytä”. Missään Kroatiassa tai Bulgariassa ei ole enää tuohon aikaan lämmintä, eikä minnekkään pääse yhtä halvalla. Turkin politiikkaa en kannata, mutta en näe syytä kostaa sitä paikallisille ihmisille jotka saavat elantonsa turismista. Varsinkin kun tekevät sen paremmin kuin monessa muussa kohteessa. Turkkia parjataan lomakohteena aivan turhaan.

Vierailija
15/20 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin ajomatka välillä, luulitko tosiaan, että säässä on suurikin ero?

Itse pidän Turkista kovasti, olen asunutkin siellä pari vuotta. Lokakuun alku on mielestäni parasta aikaa siellä, koska meri ja sen myötä ilma on vielä lämmin, muttei enää niin tukahduttavan kuuma kuin kesällä. Turistit ovat menneet, ja meno on varsin rentoa.

Tosin tuosta Antalyan alueesta minulla ei ole erityisemmin kokemusta, kun olen yrittänyt kiertää moiset massaturismirysät kaukaa. Mutta jokaisella on omat juttunsa.

Vierailija
16/20 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän Turkista kovasti, olen asunutkin siellä pari vuotta. Lokakuun alku on mielestäni parasta aikaa siellä, koska meri ja sen myötä ilma on vielä lämmin, muttei enää niin tukahduttavan kuuma kuin kesällä. Turistit ovat menneet, ja meno on varsin rentoa.

Tosin tuosta Antalyan alueesta minulla ei ole erityisemmin kokemusta, kun olen yrittänyt kiertää moiset massaturismirysät kaukaa. Mutta jokaisella on omat juttunsa.

mitä töitä teit kun asuit siellä?

Vierailija
17/20 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat lämmöt. Nehän on melkein vierekkäin.

Vierailija
18/20 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa paskaa eri paketissa

Vierailija
19/20 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä töitä teit kun asuit siellä?

Liikkeenjohdon konsulttina. Olisin periaatteessa voinut asua missä vain, mutta sattuneesta syystä (eli turkkilainen nainen kierrossa...) Turkki sopi silloin minulle parhaiten. Ja koska en ollut varsinaisesti Turkissa töissä, ei tarvinnut huolehtia työluvista jne.

Vierailija
20/20 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Side. Pienempi ja vahemman "massaturistinen" paikka.

Olin itse Güllükissa, siella vahva hotellisuositus on Med-Inn boutique hotel. Mikali todellakaan ei halua katsella sikaniskoja lomallaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä