Miksi ihminen usein kadehtii rikkaita ja kauniita
Sen sijaan että ihailisi heitä ja saisi heistä inspiraatiota?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No rikastua nyt ehkä voikin jollain keinolla mutta minusta nelikymppisestä persjalkaisesta taikinanaamasta ei saa parikymppistä 180-senttistä kaunotarta yhtään millään. Joo, vähän paremmalta voi näyttää mutta ei sellaiselta joita kadehdin eli em näköiset naiset.
Naiset on aina sanoo kadehtivansa "180-senttisiä kaunottaria" koska heille tuollainen nainen ei todellisuudessa ole mikään kateuden kohde. Todellisuudessa harva myöntää oikeaa kateuttaan, koska tällöin kehuisi epäsuorasti niitä, jotka sen huonommuuden tunteen aiheuttavat. Kateus tuntuu sisällä negatiivisena tuntemuksena, joten on täysin luonnollista ettei asiasta haluta puhua, koska silloinhan vain korostettaisi omaa huonommuutta toiseen.
No minä ainakin kadehdin. Jos esim kaupungilla tulee tuollainen nainen vastaan niin todellakin kadehdin ja sen lisäksi koen olevani paljon huonompi kuin tuollainen nainen. Olisi toki kiva olla ihan vain 20 v ja kaunis, tai 40 v ja kaunis, mutta olla pitkä, nuori ja kaunis= jäätävä kateus.
Jos puhut totta, niin miksi kadehdit? Uskotko että tulisit onnellisemmaksi tuollaisena? Miksi oletat niin?
No, menekkini miesmaailmassa olisi tuhat kertaa parempi. Saattaisin olla jopa naimisissa. Yleisesti ottaen kauniisiin ihmisiin suhtaudutaan paremmin. Voisin tienata rahaa mallintöillä. Löytäisin helpommin vaatteita. Saisin mielihyvää peiliin katsomisesta.
Sulla on ongelmana itse rakentamasi ylittämätön este (puuttuva pituus), jolla on kiva selittää kaikki. Ei tarvitse edes yrittää (töihin, parisuhteeseen jne), kun ethän sinä mitään senteillesi voi.
Mutta voit vaihtaa tavoitteitasi ja vertailukohtaa. Voit vaikka päättää etsiä ihmisen, joka rakastaa sinua tuollaisena, voit verrata itseäsi vaikka hengityshalvauspotilaaseen ja todeta, että on sulla asiat patemmin kuin hänellä.
Ja tsempit kaikille joiden puolesta kone hengittää; teillä on varmaan älyä ja mittakaavaa enemmän kuin tuolla tyhjästä valittavalla pätkylällä.Mistä minä siis löydän ihmisen, joka rakastaa "tyhjästä valittavaa pätkylää", joka on vieläpä tyhmä?
Ohis...ihan yhtä vaikeaa sulla olisi tyhjästä valittavana pitkulanakin. Ongelmasi ei siis johdu pituudesta vaan tyhjästä valittamisesta.
t. Pätkylä jolla on aina käynyt flaksi
Vierailija kirjoitti:
On ihan myytti että kadehtii. Kyllä mulla on ihan tarpeeksi omia juttuja joita miettiä... Ei tarvitse ketään kadehtia
Kateus on vain myytti? :D älä nyt viitsi...
Vierailija kirjoitti:
Serkkuni osti uuden BMW X5:n uutena.
Esitteli koslaansa ja leuhki.
Itse ajelen vanhalla Sitikalla.
Pitäisikö olla kateellinen? Ei pidä.
Pidän serkkuani tampiona, joka käyttää asunnon hinnan verran rahaa kulkuvälineeseensä, sen sijaan, että käyttäisi rahansa järkevästi ja tuottavasti.
Vaikka et kadehtisi menopeliä, ei se tarkoita ettet ole kateellinen. Ehkä olet silti kateellinen siitä, että serkullasi on mitä käyttää miten (huom: ITSE) haluaa. Tyhmempäähän olisi käyttää rahansa kuten sinä käyttäisit...
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku kykenee olemaan kateellinen miltei kaikesta ja kuvittelee, että muutkin ovat herkeämättä kateellisia? Joo, tiedän kyllä, mutten silti osaa lakata ihmettelemästä.
Äläpä nyt jaksa. Kyllä kateus on niin inhimillinen tunne, että aivan varmasti sinäkin olet siitä osasi saanut kokea. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku kykenee olemaan kateellinen miltei kaikesta ja kuvittelee, että muutkin ovat herkeämättä kateellisia? Joo, tiedän kyllä, mutten silti osaa lakata ihmettelemästä.
Äläpä nyt jaksa. Kyllä kateus on niin inhimillinen tunne, että aivan varmasti sinäkin olet siitä osasi saanut kokea. ;)
Tietysti, mutta nyt piti kaikkien kadehtia kauniita ja rikkaita.
Kozka rikkailla on tyylii enemmän dopamiinii päässä kuin köyhillä, ja ainii on niillä jotain materiaaliakin enemmän mut se on sivuseikka näin maallikolle.
Menekkisi miesmaailmassa olisi parempi lyhyempänä kuin 180cm. Harva mies pitää noin pitkistä. Rahaa voi tienata myös älyllä ja paljon varmemmin ja kauemmin vieläpä. Miksi et siis kadehdi älykkyydellä rikastuneita? Kyllä minä löydän ihan helposti vaatteita vaikka en ole 180cm malli. Peiliinkin on kiva katsoa. Josko sinun ongelmasi piilisivätkin korvien välissä.