Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanhoitajat oletteko tyytyväisiä siihen miten TEHY:n puheenjohtaja hoitaa palkkaneuvotteluja ja asiaanne

Vierailija
20.01.2020 |

Näin ulkopuolelta asiaa katsoessa hän nimittäin tuntuu elävän jossain ihan omassa fantasiamaailmassaan ja ulostulot ovat toinen toistaan kauempana realiteeteistä. Viimeisimpänä tämä, jossa hän myöntää tietävänsä, että kunnilla ei ole rahaa hänen järjestönsä vaatimuksiin, mutta haluaa valtion kuittaavan kaikki mitä kehdataan pyytää. Ongelmana tässä on mm. se, että ei ole varmaan viikkoakaan, kun hän ilmoitti, että ei halua hallituksen/valtion osallistuvan neuvotteluihin, vaan hän neuvottelee kuntatyönantajan kanssa.

"Tehyn puheenjohtaja Millariikka Rytkösen mukaan hänen asiansa ei ole kertoa, mistä rahat löytyvät hoitajien palkankorotuksiin.

– Miksi tuo tehtävä lankeaisi minulle? Eihän puolustusvoimain komentajaltakaan kysytä, mistä hän ottaa rahat uusiin hävittäjiin, Rytkönen toteaa Lännen Medialle.

Rytkönen ei tarkoita kommentillaan sitä, että hoitajien palkankorotukset ja hävittäjät pitäisi rinnastaa toisensa poissulkeviksi.

Tehyn puheenjohtajan mukaan vastuu rahoituksen löytymisestä on valtiolla. Arviot kustannuksista liikkuvat sadoista miljoonista miljardeihin.

– Olen tietoinen, ettei kunnilla ole varaa. Siellä on menossa yt-hyökyaalto jo ennestään, Rytkönen toteaa.

– Marssijärjestys on selvä. Kun olemme pääseet ratkaisuun, niin valtiovallan tehtävä on etsiä rahoitus ja piste."

TEHY:n jäsenet tulevat hyvin todennäköisesti näkemään, että tämä tulee olemaan malliesimerkki siitä, kuinka maalataan itsensä nurkkaan mahdottomilla vaatimuksilla ja uhoamisella. Taloudelliset realiteetit kun eivät tuppaa mihinkään katoamaan.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, erosin liitosta ja liityin YTK:hon tämän takia. En edes ymmärrä mistä tämä palkkakitinä tulee, kun en itse koe sairaanhoitajan palkan olevan mitenkään huono, lähinnä kikytunnit voitaisiin ottaa pois.

Vierailija
22/30 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotukset ovat aina kuuluneet hoitoalan ammattilaisten elämään. Näen, että meidän alamme lähtee siitä, että olemme hakeutuneet tälle alalla pitämään huolta toisten terveydestä ja hyvinvoinnista.

Näin Tehyn Rytkönen heiluttelee huuliaan yli 12000€ kuukausipalkalla…

Lähäripohjainen Rytkonen on tehnyt Tehystä lähäriliiton ja on kykenemätön edistämään sairaanhoitajien etuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras puheenjohtaja evö. Mikäs työnantajan trolli täällä huutelee?

Kukas se työnantaja olikaan ja millä lihaksilla…

Vierailija
24/30 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehyn Rytkösen mielestä sairaanhoitajuus on siis kutsumusammatti…

Vierailija
25/30 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse erosin tehystä torstaina ihan vain sen takia että liitto on sitä mieltå että pakkorokotukset kuuluvat sairaanhoitajille. Itse olen rokotettu mutta en voi hyväksyä ammattiliiton kantaa.

Vierailija
26/30 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryin itse vain työttömyyskassan jäseneksi ja erosin tehystä.

Vierailija
27/30 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millariikka tekee hallaa Suomen tervydenhuollolle jatkuvilla negatiivisilla puheillaan. 

Tästä ei ilmeisesti saa täällä vauva-palstalla keskustella?

Vierailija
28/30 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko utopistista puhetta häneltä. En usko, että tavoite tulee toteutumaan. Mielummun itse ottaisin vakituisia työkavereita kuin vaikka 100 euroa lisää palkkaa. Palkan pitäisi nousta tosi reilusti, jotta elämä muutyuisi ratkaisevasti.

Mistä ajattelit ottaa huonolla palkalla niitä vakituisiatyökavereita?

Vierailija
29/30 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan on aina älytöntä, että julkisella vaaditaan suurempia korotuksia kuin vientialoilla.

Vierailija
30/30 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milla on kova mimmi. Kunnioitan. Mitään ei saa jos ei vaadi.

Mutta jos ne vaatimukset ovat järjestään täysin toteuttamiskelvottomia? Seurauksena on jäsenille aika iso pettymys, kun totuus paljastuu. Muut ammattijärjestötkin ovat jo todenneet, että ei valtio voi lähteä minkään yksittäisen ammattiryhmän vaatimusten takuumieheksi.

Sehän on sitten niin ettäjos tällainen povaamasi iso pettymys hoitajille tulee, tulee sitten seurauksena koko kansalle iso pettymys kun hoitoa ei enää saakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi