Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka noissa kiinalaisten "sushi"-buffeteissa oikein käy?

Vierailija
20.01.2020 |

Hesarissa tänään (20.1.2020) iso juttu siitä, kuinka kiinalaiset ovat vaivihkaa valloittaneet Suomen sushimarkkinat esiintymällä japanilaisina paikkoina.

Kuka noissa buffissa käy? Itse en käy.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos safka on omaan makuun hyvää niin miksi ei kävisi syömässä?

Vierailija
22/37 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt Tokyo Streetissä? Suosittelen, jos muukin japanilainen kiinnostaa kuin sushit.

Mikä on suosikkiravintolasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä, nami nami! Erityisesti lasten kanssa. Lapset eivät halua pelkkää sushia, vaan niitä kiinalaisiakin ruokia.

Miehen kanssa voimme sit käydä ”oikealla” sushilla kahdestaan.

Mistä tiedät, että käyt "oikealla" sushilla jos kiinalaiset omistaa kaikki paikat?

Vierailija
24/37 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen suuresti sushiravintoloiden hygieniaa ja kylmäketjun laatua raa'an kalan kanssa! Se pitää olla nimittäin todella aukoton. Raaka kala pitäisi säilyttää noin +3 asteessa, jotta laatu säilyisi hyvänä.

Vierailija
25/37 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se italialaisena teeskentelyä jos teen iltapalaksi pitsaa? Kai sitä nyt ihminen voi osata sushia tehdä ilman japanin kansalaisuutta.

Just tollasta kulttuurista omimista, pizzan värkkäys :-D 

Perunoiden keittäminen on sitten varmaan Etelä-Amerikkalaisen ruokakulttuurin ryöstämistä. Niukaksi jää jos pitää tyytyä pelkkään alkuperäiseen Suomalaiseen ruokavalioon. Jotain käpyjä ja nauriita.

Vierailija
26/37 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää ettei kukaan ymmärrä, kuinka hieno minä olen. Syön vain suomalaisissa ravintoloissa, ehtaa suomalaista ruokaa: pizzaa,tortillaa ja borshia.

Ap

Vierailija
27/37 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka hitto hankkii tietentahtoen itselleen lapamadon raa'asta kalasta :D Hyi h itto joku raaka kala.

Lapamatoja ja muita loisia voi saada vain makean veden kaloista. Sushin valmistukseen käytetään aina merikalojen lihaa.

Vierailija
28/37 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tykkää sushista, mutta kyllähän ravintoloita rakennetaan hyvinkin usein jonkun maan ruokakulttuurin varaan, vaikka omistajat olisivat ihan supisuomalaisia. Ruoan lisäksi sisustus, menu, jopa käytetty kieli valitaan sen perusteella. Esimerkiksi Daddy’s diner leikkii jotain 50-luvun yhdysvaltalaista hampparipaikkaa, vaikka ihan on 2000-luvun Suomessa perustettu. Italialaisia ja ranskalaisia ravintoloita on koko maailma pullollaan! Mielikuviahan ne ovat, ei niiden tarvitse perustua kenenkään työntekijän etniseen identiteettiin.

Vierailija
29/37 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hahah. Käyn enimmäkseen muutamassa paikassa, joita käsittääkseni pyörittävät vietnamilaiset. Yhden nimi on vietnamia, kahden englantia. Kukaan ei ole esiintynyt japanilaisena. Sushin lisäksi on esimerkiksi juurikin vietnamilaisia herkkuja kuten pho-keittoa ja erilaisia dumplingeja.

Näiden buffet-paikkojen taso vaihtelee paljon. Jos yksi on ollut huono, se ei kerro muista mitään. Monessa buffassa on erittäin hyvä ruoka erityisesti hinnan huomioon ottaen.

Vietnamilaiset ovat sitä paitsi todella ystävällistä ja ahkeraa porukkaa, joka työllistää itse itsensä. Mielelläni tuen heidän liiketoimintaansa.

Vierailija
30/37 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat käynnit olleet paikoissa, mitkä ovat kiinalaisia ravintoloita, joiden buffasta saa myös sushia. Toki sushin tuoreudessa ja laadussa ollut vaihtelua. Buffassa helpolla ruuat seisovat liian kauan tarjolla ja tämä koskee sushin ohella sitä muutakin. 

Vierailija
31/37 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn, koska ruoka on hyvää. En välitä vaikka olisivat naamioituneet eskimoiksi.

Vierailija
32/37 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

peruskiinalaiset on kyllä hirveetä rasvalötjää, ja pahin on Korson vietnamilainen buffet, joka on kiinalaista peruslötjää ehkä pahimmista päästä

itse suosittelisin Nepal- Buffett about 10 e Malmilla (siellä on 3 nepalilaista, joista siellä bussiaseman yläpuolella olevasta saa buffettia) ja sitten Käpylän Intialainen Läkkisepänkadulla, 10 e buffet ja maistuu jopa intialaiselta ruoalta eikä sellaiselta suomi-pojan makuun tehdyltä paskamönjältä mitä muualla keskustassa 

Kalliossa on kans 5 euron intia-buffett, se on ihan ok hintaansa nähden, Käpylän tosin monipuolisempi

hyvä lähi-idän buffet on taas Kampissa kampin pippuri buffet

Vierailija
33/37 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans ihmettelin kun menin kahville, mutta Robert ei ollutkaan paikalla, vaikka se oli sen oma coffee. Siellä oli vaan joku Anni ja Elina ja ne sanoi ettei Robertia edes ole olemassa! Ihan järkkyä! Kenen coffeeta mä oon juonu? Ja miksi joku Anni teeskentelee olevansa robert???

Vierailija
34/37 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa, jossa olen töissä (ja ajoittain käyn siis lounaalla) on kaksi kkinalaista. Toinen on ihan luokaton, pakastevihanneslötköä mömmöä. Toisessa saa hyvää kiinalaista ruokaa. Ja ilahduin, kun alkoivat tarjoilla myös sushia. Osaavat tehdä herkullisia paloja. Mulle ei ole väliä, mitä kansallisuutta edustavat.

Myös kaupungin parasta pizzaa värkkää kunnon karvakäsiturkkilainen. Paikan nimikin viittaa Turkkiin. Eipä sillä italian kanssa liene mitään tekemistä...

Ja ihan suomalainen lounasravintola jossa töissä suomalaisia, tekee milloin mitäkin. Tällä viikolla näyttäis olevan tarjolla ainakin stroganoffia ja perjantaina on tortillapäivä. 

Tulisit ap varmaan hulluksi häiriintymisesi kanssa täällä.

Vierailija
35/37 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaihtoehtona on esim. Kotipizza, Hese, Subway tai joku nepalilainen... niin aika helposti sitä suuntaa syömään sushia.

Vierailija
36/37 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kans ihmettelin kun menin kahville, mutta Robert ei ollutkaan paikalla, vaikka se oli sen oma coffee. Siellä oli vaan joku Anni ja Elina ja ne sanoi ettei Robertia edes ole olemassa! Ihan järkkyä! Kenen coffeeta mä oon juonu? Ja miksi joku Anni teeskentelee olevansa robert???

Robert Paulig on olemassa, mutta ei sitten tainnut tosiaan tuolloin olla paikalla. Tokko juuri koskaan.

Vierailija
37/37 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

työmiehiä näyttää käyvän