Miksi värjäät/et värjää hiuksiasi?
Kommentit (58)
Värjään kun tykkään vaihtelusta ja se on jotenkin terapeuttistakin.
Mulla oli teini-ikäiseksi asti vaaleat hiukset. Jotenkin se tummunut maantieharmaa ei tuntunut omalta. Lisäksi vaalennus vähentää tarvetta hiusten pesuun tuntuvasti, koska hiukset rasvoittuvat hitaammin. Myönnetään, olen laiska!
Olen blondi mutta värjännyt viime vuodet vaaleammaksi. Nyt juurikasvua 5cm ja haluan oman väriset hiukset. Ne näyttävät yllättävän tummilta? Hirveän näköiset on hiukset tällä hetkellä mutta onneksi voi pitää pipoa. Kamala urakka edessä.
Tykkäsin omasta väristäni enkä värjämnut koskaan. Oma siis tummansuklaan ruskea. Mut sit oma väri loppui ja tilalle alkoi tulla harmaata. En koe olevani harmaapää, siksi värjään.
Oma värini on kaunis, punertava tummanvaalea. Se sopii minulle parhaiten, siksihän synnyin se päässäni. Lisäksi värit ovat myrkyllisiä ja värjäys vie aikaa ja rahaa. Eikä ole hiuksille hyväksi.
Värjäsin hiuksiani yli 10 vuoden ajan kunnes sain vaikean allergisen reaktion.
En tiennytkään että oma hiusvärini on kauniin kullanruskea! Meitä naisia opetetaan vihaamaan itseään jo vauvasta asti.
En värjää, teininä kokeillut. Oma väri on kullanruskea, Josta pidän paljon. Otsalla valkoinen raita, ollut jo kymmenen vuotta sieltä kolmikymppisestä.
Syitä on monta. En välitä kemikaaleista (tai vastaavasti kasvivärien keittelyprojektista, vaikka sitäkin olen kokeillut päähän ja kasveilla värjään nykyään kaiken muun värjättävän), en jaksa käyttää siihen rahaa tai nähdä vaivaa värjätä juuria piiloon jatkuvasti, oma tummanruskea väri sopii minulle parhaiten ja en ole kovin ulkonäkökeskeinen. Nyt olen parikymppinen, mutta tiedän, että en aio alkaa värjätä tukkaani vanhetessanikaan. Minusta myös julkkiksista kaikkein kuumimmilta näyttävät ne naiset, jotka ovat pysytelleet täysin luomuna eivätkä ole antaneet iän rapauttaa itsetuntoaan, esimerkiksi Jodie Foster.
Olen maantieharmaa ihminen, kuten monet meistä. Nuorena värjäsin mustaksi monta vuotta ja sitten punaiseksi. Permanenttiakin oli. Sitten en jaksanut värjätä, mutta pidin hyvää leikkausta yllä puolipitkissä hiuksissä. Asuin kaksi vuotta ulkomailla melko kv ympäristössä jossa paljon esim aasialaisia. Moni ei edes uskonut että minulla on näin "erikoinen" hiusväri, enkä käytä suoristusrautaa aamuisin. Olkaahan muutkin maantienharmaat suorahiukset ylpeitä hiuksistanne!
Mullakin on se tyypillinen "maantienharmaa" tai "maantienruskea", kummaksi sitä kukakin haluaa kutsua.
Ennen värjäsin hiuksia, nyt en ole 5vuoteen värjännyt. Alussa ajattelin, etten kyllä tuu toimeen tämän maantienväristen hiusteni kanssa ja katotaampa vaan niin kohta oon värjäyttämässä näitä jo. No en oo värjänny, enkä aiokaan.
Eihän tämä ookaan yhtään ruman värinen! Oon saanu paljon myös kehuja tästä luonnollisesta väristä. Hiukset on mulla myös paksut ja hyväkuntoset niin sekin osaltaan vaikuttaa varmasti siihen että hiukset näyttää hyvältä, vaikka tää väri onkin "tylsä".
Hiuksetkin kiittää kun ei kuormita niitä kaikenmaailman käsittelyillä.
En ole värjännyt reiluun neljään vuoteen. Kyllästyin touhuun ja päätin katsoa miltä se oma väri näyttää. Purkista tulevat hiusvärit on aina värikylläisempiä kuin luonnolliset värit ja se saa monet luulemaan, että oma luonnollinen väri olisi jotenkin harmaa. Värjätyt hiukset näyttää luonnottomilta ja halventaa jotenkin ulkonäköä
Viisi vuotta sitten olen värjäyttänyt viimeksi. Oma väri on nyt ihan hyvä, en edes oikein muistanut millainen se oli, kun vaihtelin väriä monta monta vuotta. Vuoden verran meni siinä, että hiukset palautui luonnontilaan. En käytä niihin muuta kuin sampoota pestessä ja joskus harvoin hieman jotain muotovaahtoa, jos on juhliin menoa. Muulloin vain kampaan ja annan olla, laitan ponnarille, jos huvittaa. Olen hyvin laiska ulkonäköni suhteen, mutta hiuksiini olen tyytyväinen nykyään ja on sekin jotain. Leikkautan noin 3 kertaa vuodessa.
Tumma maantienharmaa on niin hyvä väri päähäni että en ole purkista vielä löytänyt. Omassa värissä on muitakin hyviä puolia, kuten se ettei tarvitse nähdä värjäys/värjäyttämisvaivaa, se on ilmaista, hiukset/päänahka eivät kärsi värjäyksestä, ja monta muuta.
Tämä nyt on taas markkinamiesten kotkotus, joka on myyty naisille. Että "kaikilla" on joku värjäys oltava päässä tai muuten olet harmaa hiiri.
Minä en jaksa omien jouhien kanssa tuunata (tai istua tuunattavana) säännöllisin väliajoin.
Miten väri voi olla edes "ruma?" Onko valkoinen ruma väri, vai kenties oranssi? Kuka määrittelee värin rumuuden? 😄
En värjää. Oma väri punertavan ruskea, mieluisin olisi vielä asteen verran punaisempi ja nuorena värjäsinkin satunnaisesti, tyyliin 1-2 kertaa vuodessa enimmillään. Aina olin laiska värjäämään, ja käytin vaan sellaisia värejä jotka olivat niin lähellä omaa ettei haalistuminen tai juurikasvu pistäneet silmään. Lopetin joskus 30+ kun tuli luettua useampi juttu allergisista reaktioista ja tuntui turhalta käyttää kemikaaleja vaan jotta hiusvärin sävy hiukan muuttuisi. Pidän harmaista hiuksista, joten en niitä aio peitellä väreillä.
Lopetin värjäämisen vuonna 2004. Värjäsin hiukset ensimmäisen kerran vuonna 1993, joten tulihan sitä yli 10 vuotta tehtyä. Leikkasin hiukset pois, ja ajattelin, että tästä eteenpäin ei enää tarvitse huolehtia juurikasvusta. En ole katunut.
Sama täällä! :)