Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi värjäät/et värjää hiuksiasi?

Vierailija
19.01.2020 |

Kertokaa.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonkihara, pörröinen hiuslaatu, värjäsin vuosia mutta värjäys sai hiukseni näyttämään halvalta peruukilta. Luojan kiitos tajusin tuon ja monta vuotta menty omalla värillä. Helppoakin on.

Vierailija
22/58 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen oikeasti vaaleatukkainen, mutta värjään hiukseni tummiksi jotta saisin hieman positiivista huomiota ulkonäöstäni.

Mitä vikaa vaaleissa hiuksissa on? Nehän ovat juuri parhaimman näköiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjään, vaikka sain ihan kamalasti kehuja omasta väristä joka on punertavan ruskea, kesäisin kullanruskea. Nykyään varmaan tummempikin kuin ennen. :)

Värjään, koska tykkään muokata ulkonäköä ja tykkään vaihtelusta. Nykyään haluun vaan käydä kampajalla, haluan luonnollisen lopputuloksen. :) Vaaleemmiks värjätty ku omat. Ihan tumma ei sovi mulle, mutta ruskea sopii sekä vaalea.

Vierailija
24/58 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummat ja mustat hiukset näyttävät hyvältä. Oma värini on ollut nuorempana vaaleanharmaa ja nyt hopeanvalkoinen joista kumpikaan ei näytä itsestäni kovin hyvältä ja elävältä.

Vierailija
25/58 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen oikeasti vaaleatukkainen, mutta värjään hiukseni tummiksi jotta saisin hieman positiivista huomiota ulkonäöstäni.

Mitä vikaa vaaleissa hiuksissa on? Nehän ovat juuri parhaimman näköiset.

Naisella vai miehellä?

Vierailija
26/58 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole värjännyt hiuksia kohta 15:sta vuoteen.

- Oma tukka on tummanruskea, ainoa väri mikä selkeästi tarttui oli musta.

- Värjäys on hukkaan heitettyä rahaa ja kehon kuormittamista kemikaaleilla

- Pidän luonnollisesta hiusväristäni

Vierailija
27/58 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin allergiseksi väreille ja lopetin

Vierailija
28/58 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta juurikasvu on tympeän näköistä niin itsellä kuin muillakin, ja suoraan sanottuna jokaisella värjääjällä se näkyy.

Vierailija
29/58 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjää, lopetin vajaa 10 vuotta sitten. Oma väri on punertavan ruskea, ei yhtään harmaata vielä, vaikka olen jo 52 v. En halua kemikaaleja itseeni, olen herkkäihoinen ja monelle allerginen.

Vierailija
30/58 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjäsin koska halusin eloa tähän harmaaseen kokonaisuuteen, vaalea iho, vaaleat kulmakarvat, vaaleat ripset, vaalea hajuton mauton plääh vaaleat hiukset. Lopetin värjäämisen koska en jaksanut tehdä sitä enää itse kuukauden välein eikä ole varaa käydä kampaajalla sitä tekemässä.

Leikkasin siis kaiken pois koneella, nyt alkaa näyttämään siltä että on jopa hiuksia!

Vierailija
31/58 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjäsin siksi koska jotenkin luulin, että niin kuuluu tehdä eikä missään tapauksessa saa olla "omavärinen" paitsi jos on aivan platinanvaalea pellavapää tai sitten todella tummahiuksinen. Aloin siis värjäämään jo yläasteella ja värjäsin liki kaksi vuosikymmentä ennen kuin herkistyin niin, etten enää uskaltanut värjätä. Toisaalta se oli iso helpotuskin, koska jotenkin tunsin se tosi työlääksi olla värjäämässä juurta muutaman viikon välein ja tosi tumma hiusväri vaati sitten kulmien ja ripsienkin meikkaamista ja muutenkin "liikaa" laittautumista ihan arkeenkin. En siis yrittänyt leikkiä latinoa koska olen suht tummapiirteinen muutenkin, mutta se liki musta hiusväri oli vaan liian kova. Olen siis tumma maantie luonnostaan ja tämä hiusteni eläväinen, oma sävy on minusta huikean kaunis.

Vaikka olen "omanvärinen" niin en tosiaan ole mitenkään pliisu tai väritön vaikka ripsari jäisi laittamatta ja kulmat meikkaamatta. Päinvastoin, kaikki karvat ja ihonsävy mätsää nätisti ja ripsien taivuttaminen riittää kun ripset on omasta takaakin tummat. Iho hehkuu enemmän kuin koskaan ja jos jokin, niin se harmittaa etten lopettanut hiusten värjäämistä aiemmin tai ollut aloittamatta ihan kokonaan. 

Vierailija
32/58 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjäytä, koska kampaajalle ajan varaamien on mulle jotenkin ylivoimaisen rasittavaa. Sinnittelen viimeiseen asti, ja siihen mennessä juurikasvu näyttää jo kamalalta. En myöskää jaksa istua siellä värjääntymässä. Maksaakin tolkuttomasti. Oma väri on vaaleahkon punertava, joitain harmaita nykyään seassa. Olen ihan tyytyväinen elämään tällä päällä.  Jos joskus tuntuu, että haluan jotain väriä, laitan sävyttävää hoitoainetta, ja saan hetkeksi vaihtelua.

Vierailija
33/58 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjään. Joskus reilu 30-vuotiaana (nyt 37) kasvatin omalle värille. Sit mun kampaaja purskahti nauruun, että sulla on täällä harmaita. Ja tottahan se olikin. Menin ekokauppaan ja ostin kasvivärin. Sen jälkeen monta vuotta värjäsin kasviväreillä välillä ruskeaksi, välillä punaiseksi kunnes viime kesänä kyllästyin lättänään tukkaan ja iskin päähän punaisen kestovärin.

Mulla on paljon hiusta, mutta se on laadultaan hentoa ja menee päätä myöten, vaikka on vähän luonnonkiharakin. Kasvivärit värjää vaan hiuksen pintaa eli eivät anna samanlaista tukea kuin kestoväri joka menee hiuksen sisään. Nyt hiukset ovat paljon ilmavammat. Ja punaiset! En halua olla se massaan sekoittuva harmaa hiirulainen.

Vierailija
34/58 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta juurikasvu on tympeän näköistä niin itsellä kuin muillakin, ja suoraan sanottuna jokaisella värjääjällä se näkyy.

Samoin näkyy se ns värikypärä vaikka kuinka olisi tehty raitoja/korostuksia ja fiksattu sävyjä sekaisin. Värjätty hius on keinotekoisen näköinen kun se hiuksen oma kiilto puuttuu ja sävyn luonnolliset vaihtelut on värin alla.

Mutta joo, kukin tekee päälleen niin kuin tykkää. Itse en enää värjää enkä usko värjääväni edes jos/kun alan harmaantua.

Vierailija
35/58 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmikymppisenä aloin harmaantua ja noin nelikymppisestä asti olen kampaajalla värjäyttänyt, ensin tummaksi mut nykyään vaaleaksi kera väriraidan. Vaaleasta ei näy tyvikasvu niin pahasti, joten jatkaneen sitä niin kauan että joko olen kokovalkoinen (suvussa) luonnostaan, toi tumma "kalotti" päälaeltakin harmaantuu täysin tai ei ole varaa kampaamoon.

Muuten olisin valmis kokeileen luonnollista väriäni, mutta tosiaan on niin iso tumma kohta vielä.

Vierailija
36/58 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjään vain kasviväreillä. Nyt olen löytänyt vaaleat hennat, joita tuunaan lisäämällä vähän katsomillaa, kurkumaa yms. En halua liian punertavaa sävyä. Kasviväri myös hoitaa hiusta ja tuuheuttaa.

Oma maantiensävy on iän myötä alkanut näyttää likaiselta ja pliisulta. Silmät ovat ruskeat, joten tämä punertava sävy mätsää paremmin.

Vierailija
37/58 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

*kamomillaa

Vierailija
38/58 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaaja purskahtaa nauruun nähdessään asiakkaan harmaantuneet hiukset? No siinäpä on ammattitaito kohdallaan.

Vierailija
39/58 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole värjännyt enää 15 vuoteen.

Lopetin värjäämisen teininä, kun alkoi yhtäkkiä todella ahdistaa ajatus siitä että en näytä itseltäni vaan joltain väärältä. Kuin meikki jota ei saisi pestyä pois. Melkein tunsin kuinka tyvikasvu puski esiin milli milliltä, paljastaen koko jutun. Ja se värin ylläpito tuntui ylimääräiseltä stressiltä, aina piti miettiä hiusväri kuntoon ja viitsiä värjätä, yksin en saanut vaan jonkun piti auttaa.

Pari värinpoistoa, taittokäsittely ja sävytys, niin sain omaa vastaavan värin. Johan helpotti. Hiukseni ovat tummanvaaleat, valosta riippuen punertavat tai tuhkaiset.

Vierailija
40/58 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampaaja purskahtaa nauruun nähdessään asiakkaan harmaantuneet hiukset? No siinäpä on ammattitaito kohdallaan.

No, oon käyny samalla kampaajalla 20 vuotta niin ei enää vaadi vieraskoreutta 😄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi