Miten se voi olla mahdollista että intialaiset todella tuoksuvat voimakkaasti currylta?
Ei ole mitään ennakkoluuloa vaan ihan omalla nenällä todennettu ilmiö.
Kommentit (59)
Japanilaisten mukaan suomalaiset tuoksuu/haisee maidolta. Jostain lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Tarpeeksi kun jotain syö, niin aineenvaihdunta puskee hajun ihon läpi. Exä ei suostunut nukkumaan mun kanssa samassa huoneessa, kun söin kerran sipulia niin paljon, että puski ihosta läpi.
Minulla tulee selleri seuraavana päivänä läpi. samoin jokin kiinalaisen ravintolan mauste - en tiedä mikä.
Vierailija kirjoitti:
Tarpeeksi kun jotain syö, niin aineenvaihdunta puskee hajun ihon läpi. Exä ei suostunut nukkumaan mun kanssa samassa huoneessa, kun söin kerran sipulia niin paljon, että puski ihosta läpi.
sun pimpsaski haisi varmaa sipulille :X
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne kokkaa paljon, joten haju tarttuu ihoon, hiuksiin ja vaatteisiin. Käy joskus heillä kotonaan, niin huomaat jo ennen oven avaamista saman tuoksun.
Asuttiin opiskellessa sikäläisen proffan yläkerrassa. Välillä kunnolla hauduttaessaan haju oli tosi voimakas rappukäytävässäkin ja sen tunnisti omassa asunnossa.
Ei se haju jää saunan jälkeen. Jos rapussa osui samaan hissiin heidän saunavuoron jälkeen, he olivat saman tuoksuisia kuin kuka tahansa suomalainen.
Joku järki siihen kokkaamiseen sitten. Joskus harvoin olen itsekin kokannut jotain todella vahvasti haisevaa, joka sai koko kämpän haisemaan ja piti tuulettaa kunnolla. Otin kuitenkin opikseni, että voi tehdä miedommin tuoksuvia ja silti maistuvia ruokia, ettei kaikki sivullisetkin joudu kärsimään näistä.
Hitaasti hauduttamalla syntyy parhaimmat ruoat. Nyhtöpossutkin tehdään hitaasti useampien tuntien aikana. Suomalaiset on siirtyneet niin paljon eineksiin ja makkaroihin, ettei sitä tunnista. Teepä joskus kunnolla hernerokkaa, kaalilaatikkoa, karjalanpaistia tai muita kunnon perinneherkkuja, niin huomaat, että se tuoksu leviää joka puolelle.
Paljon pienempi paha se hajuhaitta on kuin kaupunkien ilman keväisin täyttävä katupöly tai vastaava.
Ja aasialaiset tuoksuu kiinalaiselta ruualta. :'D
Mä haisen vaan paskalta. Ihmettelen itekki , esim. vauvan paskalta.
Ihmiset jotka syövät liikaa lihaa, etenkin sianlihaa, haisevat pahalle, jotenkin se tuntuu hiessä.
Myös geeniperimällä on osuutensa. Tutkimuksissa on havaittu että niillä joilla on kosteaa korvavaikkua, on useammin voimakas hienhaju. Siksi usein japanilaisista ja korealaisista valkoihoiset ja muut ryhmät haisevat voimakkaasti hielle. Itä-aasilaisilla on enemmän kuivaa korvavaikkua, joka on osa geneettistä profiilia, johon kuuluu myös hienhajun puuttuminen.
Mitäköhän nää tummat afrikaanit syö kun heistäkin puskee omanlaatuisensa haju?
Intiassa tuo curryn haju on nykyisin jo niin voimakasta, että esim. Delhissä valtaosa ihmisistä kävelee ulkona aina hengitysmaskit naamalla.
Vierailija kirjoitti:
Intiassa tuo curryn haju on nykyisin jo niin voimakasta, että esim. Delhissä valtaosa ihmisistä kävelee ulkona aina hengitysmaskit naamalla.
no ei ne nyt sen takia siellä kulje hengitysmaskeissa XDD
Vierailija kirjoitti:
Ilmansaasteilla ei siis olekaan osaa asiaan?
/s
Olen huomannut että monilla afrikkalaisillakin pukkaa joku tuoksu! Vähän makeahko. Olisiko sekin joku tietty mauste?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne kokkaa paljon, joten haju tarttuu ihoon, hiuksiin ja vaatteisiin. Käy joskus heillä kotonaan, niin huomaat jo ennen oven avaamista saman tuoksun.
Asuttiin opiskellessa sikäläisen proffan yläkerrassa. Välillä kunnolla hauduttaessaan haju oli tosi voimakas rappukäytävässäkin ja sen tunnisti omassa asunnossa.
Ei se haju jää saunan jälkeen. Jos rapussa osui samaan hissiin heidän saunavuoron jälkeen, he olivat saman tuoksuisia kuin kuka tahansa suomalainen.
Joku järki siihen kokkaamiseen sitten. Joskus harvoin olen itsekin kokannut jotain todella vahvasti haisevaa, joka sai koko kämpän haisemaan ja piti tuulettaa kunnolla. Otin kuitenkin opikseni, että voi tehdä miedommin tuoksuvia ja silti maistuvia ruokia, ettei kaikki sivullisetkin joudu kärsimään näistä.
Al kaisit sitten "uudistaa" intialaisten tuhansia vuosia vanhaa ruokakulttuuria?
Luulen että se on juustokuminan tuoksu.
Me syötiin kotona intialaista ruokaa johon laitettiin juustokuminaa, ja huomasin että koko perhe tuoksui siltä seuraavana päivänäkin. Tuoksu (haju) oli siis myös kainalohiessä jopa lapsilla.
Suomalaiset syövät hirvittävät määrät maitotuotteia.
Maitoa, juustoa, rahkaa, jogurttia, jäätelöä, viiliä, piimää ja kaikkea mahdollista ja mahdotonta mitä maidosta vain voi tehdä.
Kiinalaiseten mielestä suomalaiset haisevat pahalle. Ja juuri tuosta syystä, kun maitotuotteet haisevat meidän elimistöstä.
Ovat luultavasti oikeassa.
Kyllä, suomalaisetkin haisevat pahalle, juuri tuosta mielettömästä maitotuotteiden nauttimisesta johtuen.
Vaan kaikki nauttii niitä, niin suomalaiset eivät sitä hajua itse tunne.
Kaukaa tullut vierasmaalainen haistaa sen heti. Aivan samoin kuin mekin haistamme heidän erilaiset runsaat syömisensä.
Varmaan me haisemme aasialaisten mielestä jollekin happamalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että me suomalaisetkin haistaan joltain. Ei vaan haisteta sitä itse. Ehkä maitotuotteita? Puurolta?
Hapan maito. Huomasin tämän hyvin palatessa kun olin asunut ulkomailla vuoden, itse en maitotuotteita käytä.
Jokapuolella maailmaa imetysikäiset vauvat ja imettävät äidit haisee usein maidolta. Isätkin voi haista, jos eivät ehdi vaihtaa sitä paitaa jonka päälle lapsi aamulla pulautti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, suomalaisetkin haisevat pahalle, juuri tuosta mielettömästä maitotuotteiden nauttimisesta johtuen.
Vaan kaikki nauttii niitä, niin suomalaiset eivät sitä hajua itse tunne.
Kaukaa tullut vierasmaalainen haistaa sen heti. Aivan samoin kuin mekin haistamme heidän erilaiset runsaat syömisensä.
Varmaan me haisemme aasialaisten mielestä jollekin happamalle.
Tosi harva nykyään hauduttaa maidossa mitään, eikä maitoa muutenkaan pidetä pitkään uunissa tai hellalla, koska se palaa pohjaan kiinni eikä haisekaan enää maidolta. Maito yleensä lisätään ruokiin loppuvaiheessa. Jos sitä kaatuu jatkuvasti syliin, voihan maito happamoitua ja alkaa vähän haista. Yleisempää kuitenkin on ihan perus hienhaju.
Kyllä häiritsee. Menepä huoneeseen, jossa on henkilö, joka on viettänyt koko edellisen päivän curryhöyryissä. Se on todella epämiellyttävä löyhkä, joka niistä vaatteista ja hiuksista lähtee.