Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin moni nuori mies ei kestä jos nainen on rikkinäinen, herkkä ja haavoittuva?

Vierailija
19.01.2020 |

Parisuhteessa siis. Mikä siinä on joillekin nuorille miehille niin vaikea tajuta että kukaan ei voi olla reipas ja vahva 24/7?

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa vois kysyä miksi niin moni nainen ei kestä sitä että mies on hauras ja epätäydellinen.

Miksi täällä päivittäin haukutaan herkkiä naisia miesten toimesta? Yhtään haukkumiskirjoitusta päinvastoin en ole nähnyt.

Vierailija
42/76 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen minäkin. Mies ei kestä oikein mitään sellaista mikä ei ole suoraviivaista. Jos nainen kertoo ongelmaisia asioita useita kertoja , mies ei vaan kestä mitään negatiivis sävytteistä. Kävin eilen kaupassa , viivyin ehkä 10 minuuttia liian kauan . Mies tuli jo myymälään katsomaan misdä viivyn...Aina sama ryyppy niskaan . 

Miten liittyy rikkinäisyyteen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vain. Olisi pitänyt pysyä erossa etuoikeutetuista, itse itsensä traumatisoineista naisista.

Vierailija
44/76 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa vois kysyä miksi niin moni nainen ei kestä sitä että mies on hauras ja epätäydellinen.

Miksi täällä päivittäin haukutaan herkkiä naisia miesten toimesta? Yhtään haukkumiskirjoitusta päinvastoin en ole nähnyt.

Mä en ole nähnyt yhtäkään tuollaista kirjoitusta, mutta tosielämässä olen nähnyt omaa kurjuuttaa korostavia ja sillä huonoa käyttäytymistään oikeuttavia ihmisiä. N30

Vierailija
45/76 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen haavoittuva ja herkkä, ei ole ollut ongelmia löytää miestä. On eri asia myöntää ajoittainen heikkoutensa, kuin olettaa että toinen sen jotenkin korjaa. Tai olla haavoittuvainen -kuten kaikki-  tai niin haavoittuvainen, että kumppani joutuu pelkäämään että siitä ei yksin selviä. 

Ei kukaan halua olla suhteessa, jossa oma rooli on aina antaa, kantaa ja terapoida.

Vierailija
46/76 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata välttämättä nuorta miestä valita, vaan henkisesti vahva mies. Sellainen kestää kuin tammi. Hän on itsekin haavoittuva ja siksi vahva.

Vierailija
47/76 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika monta kertaa sanonut, niin naisille kuin miehillekin, että parisuhde sellaisen henkilön kanssa, jolla on huono itsetunto ja joka ei rakasta itseään ja ole tyytyväinen itseensä on täyttä helvettiä. Koska tuo kaikki aina valuu siihen parisuhteeseen ja siihen kumppaniin. Kumppania syytetään, kun itseensä ei olla tyytyväisiä. Mustasukkaisuus on vain yksi oire, niin monen monta muuta. Ja tuo tilanne voi olla parantumaton, lukuisia ihmisiä on tuollaisissa parisuhteissa kymmeniä vuosia. Ja sitten se toinen vain hammasta purren yrittää kestää kaiken vaikka voisi viettää elämänsä monin verroin onnellisimminkin!

Vierailija
48/76 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ne on nuoria. Tämä voi tulla yllätyksenä, mutta ihminen alkaa siinä 50 vuoden paikkeilla vasta tajuamaan jotain.

Tai luilee tajuavansa alkavan dementian vuoksi

Vierailija
49/76 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikkinäinen, herkkä ja haavoittuva kuulostaa jo todella traumatisoituneelta, ei sellaiselta joka ei vaan ole reipas ja vahva 24/7.

Minunkin mielestäni. Kuka sellaista jaksaa kannatella koko ajan? 

Herää kysymys, mitä sellaisesta parisuhteesta saa. Haluavatko nämä herkät ja rikkinäiset siis kumppanin, joka etsii rikkinäistä kumppania?  Kuulostaa pelottavalta. Tasapainoinen ihminen haluaa tasapainoisen kumppanin, jne. 

Vierailija
50/76 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jotkut näistä oikein kehuskelee sillä miten ovat herkkiä ja mahdollisesti epävakaita ja uhriutujia.

Vierailija
51/76 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata välttämättä nuorta miestä valita, vaan henkisesti vahva mies. Sellainen kestää kuin tammi. Hän on itsekin haavoittuva ja siksi vahva.

Ha ha, kiitos päivän nauruista. Vanhat miehet ne vasta kitiseekin menetetyn maskuliinisuutensa perään. 

Vierailija
52/76 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikkinäinen, herkkä ja haavoittuva kuulostaa jo todella traumatisoituneelta, ei sellaiselta joka ei vaan ole reipas ja vahva 24/7.

Herää kysymys, mitä sellaisesta parisuhteesta saa. Haluavatko nämä herkät ja rikkinäiset siis kumppanin, joka etsii rikkinäistä kumppania?  Kuulostaa pelottavalta. Tasapainoinen ihminen haluaa tasapainoisen kumppanin, jne. 

Tasapaino voi tarkoittaa tunnepuolen kapeutta ja myös huonoa ilmaisu- ja ajattelukykyä.

Pimeyden tunteva on tasapainossa ajassa kestävämmin kuin joko ilon kuplassa viihtyvä tai tosi tasainen. Jos hlö ymmärtää sekä valoisia että pimeitä puolia elämästä, mielestäni sitten vasta häntä voi kutsua tasapainoiseksi.

Vierailija
53/76 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi kauhea, kun lukee näitä kommentteja. Kuinka törkeällä tavalla ihmiset puhuvat mielenterveysongelmaisista ihmisistä. Kai tajuatte, ettei mielenterveysongelmaisia voi kategorisoida johonkin yhteen lokeroon? Mt-ongelmia on erilaisia ja eri vakavuusasteisia, ja jokainen ihminen on yksilö. Kunnioitan kovasti ihmistä, jolla on ollut/on vaikeaa, ja koettaa silti sinnitellä kiinni elämässä. Sellaisilta ihmisiltä voi oppia paljon, jos pitää mielen ja sydämen avoimina. Mulla itselläni on mielenterveystausta ja vaikea lapsuus, ja työskentelen nykyään itse mielenterveystyössä sekä teen vapaaehtoistyötä, jossa autan nuoria, keillä on vaikeaa. Kiitos siitä kuuluu ihmisille, ketkä ymmärsivät, tukivat, rakastivat ja auttoivat. Sain mahdollisuuden kasvaa ja päästä yli vaikeista ajoista niin, että voin nykyään itse auttaa muita. Lakataan please tuomitsemasta ihmisiä.

Tuomitseminen on eri asia, kuin että pitäisi alkaa parisuhteeseen kovasti ongelmaisen henkilön kanssa.

Kyllä ihmisellä pitää olla joku vastuu siitä, että ryhtyy suhteeseen vasta kun kykenee edes jonkinasteiseen vastavuoroisuuteen. Eikä kenenkään harteilla ole velvoitetta olla suhteessa vain, koska se toinen osapuoli hyötyisi. 

Vierailija
54/76 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasapaino voi tarkoittaa tunnepuolen kapeutta ja myös huonoa ilmaisu- ja ajattelukykyä.

Pimeyden tunteva on tasapainossa ajassa kestävämmin kuin joko ilon kuplassa viihtyvä tai tosi tasainen. Jos hlö ymmärtää sekä valoisia että pimeitä puolia elämästä, mielestäni sitten vast

Tasapainoisuus ja ilo eivät ole mitenkään toisensa poissulkevia asioita. Iloisuus on asenne, jota usein löytyy nimenomaan niiltä jotka ovat kohdanneet vaikeuksia ja ovat oppineet käsittelemään niitä.

Tuo kommenttisi oikeastaan vahvistaa hypoteesini siitä että jotkut ovat koukussa kurjuuteen ja tahtovat kumppanin, jonka kanssa elää jossain rikkinäisyyden limbossa. Mielellään niin, että on itse se jatkuvasti tukea tarvitseva. 

Vierailija
55/76 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi kauhea, kun lukee näitä kommentteja. Kuinka törkeällä tavalla ihmiset puhuvat mielenterveysongelmaisista ihmisistä. Kai tajuatte, ettei mielenterveysongelmaisia voi kategorisoida johonkin yhteen lokeroon? Mt-ongelmia on erilaisia ja eri vakavuusasteisia, ja jokainen ihminen on yksilö. Kunnioitan kovasti ihmistä, jolla on ollut/on vaikeaa, ja koettaa silti sinnitellä kiinni elämässä. Sellaisilta ihmisiltä voi oppia paljon, jos pitää mielen ja sydämen avoimina. Mulla itselläni on mielenterveystausta ja vaikea lapsuus, ja työskentelen nykyään itse mielenterveystyössä sekä teen vapaaehtoistyötä, jossa autan nuoria, keillä on vaikeaa. Kiitos siitä kuuluu ihmisille, ketkä ymmärsivät, tukivat, rakastivat ja auttoivat. Sain mahdollisuuden kasvaa ja päästä yli vaikeista ajoista niin, että voin nykyään itse auttaa muita. Lakataan please tuomitsemasta ihmisiä.

On täysin ymmärrettävää ettei halua parisuhteeseen mt-ongelmaisen kanssa. Saati sellaisen, jolle kyseessä on jo jonkinlainen identiteetti. Mt-ongelmaisilta voi oppia ilman että ryhtyy heidän kanssaan parisuhteeseen. Itsekin olen tehnyt vapaaehtoistyötä ja ollut joskus myös apua tarvitsemassa, ja siksi suosittelen kaikille etteivät aloita mitään suhdetta siinä vaiheessa kun kokevat olonsa erityisen haavoittuvaisiksi tai rikkinäisiksi. 

Vierailija
56/76 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tasapainoisuus ja ilo eivät ole mitenkään toisensa poissulkevia asioita."

Eivät tietenkään. Mutta Suomen kulttuurissa tasapainoisuus tarkoittaa käytännössä usein jonkinlaista neutraaliutta ja pienehköä tai hyvinkin pientä tunnekirjoa.

Vierailija
57/76 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vain. Olisi pitänyt pysyä erossa etuoikeutetuista, itse itsensä traumatisoineista

naisista. (MONIKKO)

Sattumako tämä on? 

Vierailija
58/76 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasapainon ei saisi sulkea pois suuria tunteita, mutta usein niin kuitenkin käy. Aika harva suomalainen on yhtä aikaa vakaa ja värikäs viestijä, ajattelija ja tuntija.

Vierailija
59/76 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen herkkä nainen. Joudun teeskentelemään normaalia. Pelkään ettei kukaan ymmärtäisi/hyväksyisi. 

Vierailija
60/76 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ne on nuoria. Tämä voi tulla yllätyksenä, mutta ihminen alkaa siinä 50 vuoden paikkeilla vasta tajuamaan jotain.

No jaa. Mielestäni tuosta vasta alkaa pahin alamäki, ainakin omilla vanhemmilla. Pelkkää vihan tulimerta, terveysongelmia, kiukkua, valitusta, itkua. Aina kun yrität asettaa mitä tahansa rajoja niin raivot.

Silloin kun olivat alle 50v niin olin heidän kanssaan vielä tekemisissä. Nykyään vaikuttaa siltä että parempi pitää muutama sata kilometriä etäisyyttä ja puhelin äänettömällä.