Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin moni nuori mies ei kestä jos nainen on rikkinäinen, herkkä ja haavoittuva?

Vierailija
19.01.2020 |

Parisuhteessa siis. Mikä siinä on joillekin nuorille miehille niin vaikea tajuta että kukaan ei voi olla reipas ja vahva 24/7?

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa vois kysyä miksi niin moni nainen ei kestä sitä että mies on hauras ja epätäydellinen.

Vierailija
2/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kestän kyllä, jos nainen ei kuitenkaan ole jatkuvasti hätää kärsimässä. Itsellänikin on noita samoja ominaisuuksia.

M31

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorilla miehillä ei ole vahvuutta ja ns. henkisiä työkaluja päästä naisen tunnemaailmaan ja pään sisään. Ei ne ymärrä, eikä osaa käsitellä, naisen tapaa prosessoida asioita.

Vierailija
4/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne on nuoria. Tämä voi tulla yllätyksenä, mutta ihminen alkaa siinä 50 vuoden paikkeilla vasta tajuamaan jotain.

Vierailija
5/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyväksytkö, jos myös mies on sellainen?

Vierailija
6/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkinäinen, herkkä ja haavoittuva kuulostaa jo todella traumatisoituneelta, ei sellaiselta joka ei vaan ole reipas ja vahva 24/7.

Vierailija
7/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kuka nyt haluaisi jakaa elämänsä jonkun mielenterveysongelmaisen kanssa? Kumppanista ei ole tarkoitus saada riippakiveä elämään, vaan ihminen, jolla on sinulle jotain annettavaakin. Ongelmaisella ihmisellä ei ole. Paitsi ehkä siinä tapauksessa että olet itse yhtä ongelmainen ja tykkäät tuntea ylemmyyttä siitä, että se toinen näyttää ongelmaisuutensa. Joka tapauksessa huono asia. Minulle jo äiti opetti kauan sitten, että huonon aineksen kanssa ei koskaan kannata alkaa seurustelemaan, muuten jää lopulta yksin. Ja minä olen nainen. Pätee kumminkin päin. Fiksu ei ota huonoa tai heikkoa ihmistä.

Vierailija
8/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa naisista nyt vain on vaaraksi ympäristölleen. 

Vierailija
9/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kukaan ei jaksa katsoa mitään perässä vedettävää marisijaa joka on jatkuvasti naama norsunvitulla milloin mistäkin pikkuseikasta.

Vierailija
10/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kuka nyt haluaisi jakaa elämänsä jonkun mielenterveysongelmaisen kanssa? Kumppanista ei ole tarkoitus saada riippakiveä elämään, vaan ihminen, jolla on sinulle jotain annettavaakin. Ongelmaisella ihmisellä ei ole. Paitsi ehkä siinä tapauksessa että olet itse yhtä ongelmainen ja tykkäät tuntea ylemmyyttä siitä, että se toinen näyttää ongelmaisuutensa. Joka tapauksessa huono asia. Minulle jo äiti opetti kauan sitten, että huonon aineksen kanssa ei koskaan kannata alkaa seurustelemaan, muuten jää lopulta yksin. Ja minä olen nainen. Pätee kumminkin päin. Fiksu ei ota huonoa tai heikkoa ihmistä.

Susanna Koskiko se siellä kirjoittelee?

Vierailija
11/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ne on nuoria. Tämä voi tulla yllätyksenä, mutta ihminen alkaa siinä 50 vuoden paikkeilla vasta tajuamaan jotain.

Niin kuin mitä? minä olen 50+ ja jos miestä täytyisi ruveta jostain syystä vaihtamaan, niin mihinkään herkkään ja haavoittuvaan en koskisi pitkällä tikullakaan...

Vierailija
12/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kukaan ei jaksa katsoa mitään perässä vedettävää marisijaa joka on jatkuvasti naama norsunvitulla milloin mistäkin pikkuseikasta.

Krooninen negailu ja kiukuttelu on kyllä eri asia kuin herkkyys ja haavoittuvuus.

Vierailija
13/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Susanna Koskiko se siellä kirjoittelee?

No en kyllä tunne edes, mutta onhan se mukava että on enemmänkin samanhenkisiä :D

Vierailija
14/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herkistä ja haavoittuvista ole eläjiksi. Vain vahvat pärjäävät. Se on sitä evoluutioita...

Vierailija
15/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet aikuisemmat miehet pitävät tuosta herkkyydestä ja haavoittuvuudesta. Itsekin etsin aktiivisesti s-seuraa esim. mt-kuntoutujista.

T: Atk-tehokäyttäjä

Vierailija
16/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan yli kaiken sitä, että nykyään toitotetaan rikkinäisyyttä joka paikassa. Joka toinen suomalainen uusi biisikin tuntuu olevan joku kannustuslaulu rikkinäisille. Ei hyvää päivää, vaihdan aina kanavaa, kamalaa ulinaa. Ihmisen ei kuulu olla rikki. Jos jostain syystä on, niin menee yksinäisyyteen ja nuolee haavansa ja tulee takas ihmisten ilmoille sitten kun osaa olla taas ihmisiksi. Muiden ei tarvi toisten ongelmista tietää. Myös kaikenlainen terapeuteilla juokseminen on täysin naurettavaa. Ja olen nainen.

Vierailija
17/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet aikuisemmat miehet pitävät tuosta herkkyydestä ja haavoittuvuudesta. Itsekin etsin aktiivisesti s-seuraa esim. mt-kuntoutujista.

En osaa sanoa, oletko törppö hyväksikäyttäjä vai pelastava enkeli, joka antaa noille naisille mahdollisuuden kokea läheisyyttä, ehkä rakkauttakin.

Kumpaa itse koet olevasi?

Vierailija
18/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos pelkkää seksiseuraa etsii, niin varmaan meneekin. Ovan niin bimboja, että suostuvat minin vaan. Kunhan ei anna omia yhteystietojaan, ettei saa ikuista riesaa.

Vierailija
19/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkyys ja haavoittuvaisuus ovat sopivassa määrin toivottavia ominaisuuksia kumppanissa. Tällaisen ihmisen kanssa pääsee helpommin tunneyhteyteen ja parisuhteen vuorovaikutus on täten paljon aidompaa. Tietysti tämän on pelitettävä myös toisin päin, eli herkkä ja haavoittuva hyväksyy vastaavanlaiset ominaisuudet myös toisessa.

Rikkinäinen ei sen sijaan kuulosta oikein hyvältä. Ainakin minulle tulee heti mielikuva emotionaalisesti epävakaasta, vastuunottoon kykenemättömästä, toisia ihmisiä syyttelevästä ja heitä pahan olon purkupaikkana käyttävästä ihmisestä. Tällaisen ihmisen kanssa en alkaisi suhteeseen lainkaan enkä usko, että olen ainoa. Pahimmillaan tällaisen suhteen jäljiltä jää kaksi rikkinäistä ihmistä.

t. nainen

Vierailija
20/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kauhea, kun lukee näitä kommentteja. Kuinka törkeällä tavalla ihmiset puhuvat mielenterveysongelmaisista ihmisistä. Kai tajuatte, ettei mielenterveysongelmaisia voi kategorisoida johonkin yhteen lokeroon? Mt-ongelmia on erilaisia ja eri vakavuusasteisia, ja jokainen ihminen on yksilö. Kunnioitan kovasti ihmistä, jolla on ollut/on vaikeaa, ja koettaa silti sinnitellä kiinni elämässä. Sellaisilta ihmisiltä voi oppia paljon, jos pitää mielen ja sydämen avoimina. Mulla itselläni on mielenterveystausta ja vaikea lapsuus, ja työskentelen nykyään itse mielenterveystyössä sekä teen vapaaehtoistyötä, jossa autan nuoria, keillä on vaikeaa. Kiitos siitä kuuluu ihmisille, ketkä ymmärsivät, tukivat, rakastivat ja auttoivat. Sain mahdollisuuden kasvaa ja päästä yli vaikeista ajoista niin, että voin nykyään itse auttaa muita. Lakataan please tuomitsemasta ihmisiä.