Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin moni nuori mies ei kestä jos nainen on rikkinäinen, herkkä ja haavoittuva?

Vierailija
19.01.2020 |

Parisuhteessa siis. Mikä siinä on joillekin nuorille miehille niin vaikea tajuta että kukaan ei voi olla reipas ja vahva 24/7?

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille mielenterveysongelmaisille pitäisi tarjota pikaista eutanasiaa. Pilaavat paitsi oman, myös muiden ihmisten elämän. Kaikenlainen rikkinäisyys on vahva signaali epäkelvosta ihmisestä. Sellainen ei koskaan tule riittävän ehjäksi, joten parempi päästää pois.

Vierailija
22/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi joku haluaisi olla kovin rikkinäisen ihmisen kanssa. Toki se olisi hyvä sietää, että jos toisella on vaikea tilanne päällä, niin tilapäisesti on tosi herkkä ja haavoittuva, mutta jos jonkun oikein perusluonteenpiirteitä ovat rikkinäisyys, herkkyys ja haavoittuvuus niin kyllähän sellainen aika raskas ihminen suhteessa varmasti on. Moni valitsee mieluummin joko toisenlaisen, helpomman kumppanin, tai jopa olla yksin mieluummin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi minäkään mitään herkkistä ja rikkinäistä.

Eiköhän se ole ihan normaalia, että odottaa kumpoanilta tavallista täyspäisyyttä

Vierailija
24/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kukaan ei jaksa katsoa mitään perässä vedettävää marisijaa joka on jatkuvasti naama norsunvitulla milloin mistäkin pikkuseikasta.

Krooninen negailu ja kiukuttelu on kyllä eri asia kuin herkkyys ja haavoittuvuus.

Sama lopputulos joka tapauksessa. *swipes left*

Vierailija
25/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille mielenterveysongelmaisille pitäisi tarjota pikaista eutanasiaa. Pilaavat paitsi oman, myös muiden ihmisten elämän. Kaikenlainen rikkinäisyys on vahva signaali epäkelvosta ihmisestä. Sellainen ei koskaan tule riittävän ehjäksi, joten parempi päästää pois.

Näin se vain on! Ottakaa Jeesus sydämmeenne ja lähtekää läheisienne kanssa Taivaan kotiin!

Vierailija
26/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipuu Taivaan kotiin täyttää mielesi! Tee se nyt, tee se nyt heti! Ota Jeesus sydämmeesi!

Vierailija
27/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei kukaan kestä jos koko ajan saa toimia toisen tukipilarina, olla aina valmiina auttamaan, siis normaalissa elämässä ilman mitään erikoista draamaa. Ei me miehetkään olla vahvoja 24/7, itseasiassa ei olla yhtään sen vahvempia, vaan kyse on odotuksista ja asenteista. Tämä on suuri syy miesten syrjäytymiselle, ei vain kestä ja pitäisi kestää, koska on mies. Ei kumppani ole se johon voi änkeä sen oman pahan olonsa ja sitten alkaa haalimaan sitä lisää. Aikuisuuteen kuuluu negatiivisten asioiden ja tuntemuksien sietäminen, myös ilman kumppanin tukea. Kumppanilla ei ole velvollisuutta lohduttaa joka käänteessä, vaan silloin kun hän kokee että siihen on tarvetta. Jos lohdutus on velvollisuus se muuttuu helposti pakoksi, ja mitähän siitä seuraa? Siksi kannattaakin etsiä se itselle sopiva kumppani, eikä ottaa vain jotkakin. Meillä on kaikilla henkilökohtaiset tarpeemme ja voimavarat, niiden puitteissa on pidemmän päälle opittava toimimaan. M

Vierailija
28/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on aika erikoisia käsityksiä herkistä ja haavoittuvaisista ihmisistä. Itse olen alkoholistin lapsi ja perhe-elämämme oli ajoittain aika kaoottista. Kyllä minulle siitä jäi jälkiä, ei pelkkiä arpia, vaan ihan auki olevia haavojakin. Olen luonteeltani pehmeä ja todellakin liian herkkä.

Silti en ole mikään synkistelijä enkä draamailija, vaan aika iloinen ihminen ja elämänmyönteinen. Mieheni on tykännyt katsella minua jo vuosikymmeniä ja meillä on kivaa yhdessä. Ehkä kaikkein eniten parisuhteessamme on merkinnyt se, että mieheni on lempeä ihminen, eli ei haittaa, vaikka olenkin särkyvää tavaraa. 

Vierailija
29/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi kauhea, kun lukee näitä kommentteja. Kuinka törkeällä tavalla ihmiset puhuvat mielenterveysongelmaisista ihmisistä. Kai tajuatte, ettei mielenterveysongelmaisia voi kategorisoida johonkin yhteen lokeroon? Mt-ongelmia on erilaisia ja eri vakavuusasteisia, ja jokainen ihminen on yksilö. Kunnioitan kovasti ihmistä, jolla on ollut/on vaikeaa, ja koettaa silti sinnitellä kiinni elämässä. Sellaisilta ihmisiltä voi oppia paljon, jos pitää mielen ja sydämen avoimina. Mulla itselläni on mielenterveystausta ja vaikea lapsuus, ja työskentelen nykyään itse mielenterveystyössä sekä teen vapaaehtoistyötä, jossa autan nuoria, keillä on vaikeaa. Kiitos siitä kuuluu ihmisille, ketkä ymmärsivät, tukivat, rakastivat ja auttoivat. Sain mahdollisuuden kasvaa ja päästä yli vaikeista ajoista niin, että voin nykyään itse auttaa muita. Lakataan please tuomitsemasta ihmisiä.

Olet osittain oikeassa. Ihmisen kuuluu saada apua ja tukea, kasvaa, päästä yli ongelmistaan ja rakentaa elämäänsä. Hyvä kun haluat olla tälläinen auttaja.

Tässä kuitenkin keskustellaan miksei mies/nainen kestä rikkinäistä jne. ihmistä.

Mielestäni parisuhde ei ole ihmisen terapiasuhde. Sitä varten on ammattilaiset ja hoitavat tahot.

Esimerkkinä, täällä valitetaan raskaista ystävistä, jotka puhuvat vain itsestään ja ongelmistaan. Ja neuvona on katkaista välit moiseen energiasyöppöön. Miksi parisuhteessa pitäisi kestää sen enempää, varsinkin jos on tunnettu vain hetki.

Vierailija
30/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva mies haluaa elää narsistisen uhriutuja prinsessan kanssa.

Vierailija
31/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sekoitetaan kahdenlaiset mt-ongelmaiset. Ensimmäinen tyyppi on herkkä ja kiltti. Toinen on se, joka levittää tuhoa ja myrkkyä ympärilleen. 

Vierailija
32/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naisella menee tikku sormeen niin hän haluaa myötätuntoa ja lohdutusta kun taas mies sen sijaan ajattelee asiasta käytännöllisemmin. Naisen kertoessa asiasta mies hakee pinsetit, neulan sekä suurennuslasin kaupasta tikun poistamista varten. Sitten nainen valittaa viikon kuinka mies ei keskustele hänen kanssa tunteista eikä ymmärrä hänen pahaa oloaan. Mies taasen on raivoissaan kuinka hän tekee yhden tikun takia toisen puolesta aivan helvetisti töitä eikä mikään kelpaa.

Tässä on miehen ja naisen ero.

Vierailija
33/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos naisella menee tikku sormeen niin hän haluaa myötätuntoa ja lohdutusta kun taas mies sen sijaan ajattelee asiasta käytännöllisemmin. Naisen kertoessa asiasta mies hakee pinsetit, neulan sekä suurennuslasin kaupasta tikun poistamista varten. Sitten nainen valittaa viikon kuinka mies ei keskustele hänen kanssa tunteista eikä ymmärrä hänen pahaa oloaan. Mies taasen on raivoissaan kuinka hän tekee yhden tikun takia toisen puolesta aivan helvetisti töitä eikä mikään kelpaa.

Tässä on miehen ja naisen ero.

Minulla on toisenlainen esimerkki. Odotin ensimmäistä lastamme ja minulle iski kova kipu kylkeen illalla käydessämme nukkumaan. En saanut istuttua enkä maattua, koska sattui niin kovasti. Pelästyin ja ajattelin, että ehkä menetän vauvan. Mieheni katsoi minua ja tuli siihen tulokseen, että se on varmaan jotain mikä kuuluu raskauteen ja rupesi nukkumaan. Itse valvoin kivun ja pelon kanssa yksin. Mieheni oli oikeassa, kipu hellitti ainakaaan. Silti olen sitä mieltä, että mieheni oli ajattelematon. 

Vierailija
34/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkä, rikkinäinen ja haavoittuvainen = vaikea tapaus. Kuka rupeaa vapaaehtoisesti elämään hankalan ihmisen kanssa?

Elämä on muutenkin välillä vaikeaa, sitä toivoo että löytäisi jonkun jonka kanssa jakaa riemut ja murheet, toisiaan vuorotellen tukien ja pystyssä pitäen. Jos elät ihmisen kanssa jota joudut pönkittämään koko ajan ja joka käänteessä mutta itse et saa tukea vaikka joskus itsekin tarvitsisit niin kysyn että kannattaako? Herkkyys ei sinänsä ole pahasta jollei ole 'yliherkkä'.

Elämä käy siis ylettömän raskaaksi.

Vierailija
35/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kuka nyt haluaisi jakaa elämänsä jonkun mielenterveysongelmaisen kanssa? Kumppanista ei ole tarkoitus saada riippakiveä elämään, vaan ihminen, jolla on sinulle jotain annettavaakin. Ongelmaisella ihmisellä ei ole. Paitsi ehkä siinä tapauksessa että olet itse yhtä ongelmainen ja tykkäät tuntea ylemmyyttä siitä, että se toinen näyttää ongelmaisuutensa. Joka tapauksessa huono asia. Minulle jo äiti opetti kauan sitten, että huonon aineksen kanssa ei koskaan kannata alkaa seurustelemaan, muuten jää lopulta yksin. Ja minä olen nainen. Pätee kumminkin päin. Fiksu ei ota huonoa tai heikkoa ihmistä.

Kuulostat oksettavalta ihmiseltä. Mieluummin herkkä, haavoittuvainen ihminen kuin noin ylimielinen ja itseriittoinen kuin sinä tai äitisi.

Vierailija
36/76 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mulla on juurikin päinvastainen kokemus kuin kommentoijalla nro 32. Mies liukastui suihkussa ja onnistui saamaan pienen haavaan jalkaansa. Voi sitä draamaa! Tarjosin laastaria. Mökötti asiasta useamman päivän, kun en ollut myötätuntoisempi :D Kyllä tuli ero aika äkkiä tämän jälkeen. Muutenkin loukkaantui (siis henkisesti) mitä ihmeellisimmistä asioista. Mun piti jatkuvasti suodattaa sanomisiani. En tod ole ilkeä tai epäkohtelias ihminen. Tyypillä oli vaan todella huono itsetunto ja tarve saada huomiota. Toivottovasti löytää itselleen yhtä herkän ruusunnupun kumppanikseen. N38

Vierailija
37/76 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen minäkin. Mies ei kestä oikein mitään sellaista mikä ei ole suoraviivaista. Jos nainen kertoo ongelmaisia asioita useita kertoja , mies ei vaan kestä mitään negatiivis sävytteistä. Kävin eilen kaupassa , viivyin ehkä 10 minuuttia liian kauan . Mies tuli jo myymälään katsomaan misdä viivyn...Aina sama ryyppy niskaan . 

Vierailija
38/76 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkinäinen, herkkä ja haavoittuva kuulostaa jo todella traumatisoituneelta, ei sellaiselta joka ei vaan ole reipas ja vahva 24/7.

Minunkin mielestäni. Kuka sellaista jaksaa kannatella koko ajan? 

Vierailija
39/76 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan tahtoisi parisuhteeseen miehen kanssa, joka korostaa omaa rikkinäisyyttään. Kuulostaa toksiselta. 

Vierailija
40/76 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä sekoitetaan kahdenlaiset mt-ongelmaiset. Ensimmäinen tyyppi on herkkä ja kiltti. Toinen on se, joka levittää tuhoa ja myrkkyä ympärilleen. 

Aloituksen sanavalinnat antavat tilaa tulkinnalle