Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäinen on jo vanhus

Vierailija
19.01.2020 |

MTV-uutisten mukaan vanhuksia ovat ainakin jo 62-vuotta täyttäneet.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/jarkyttava-valikohtaus-tallentui-ka…

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40 ja tunnen itseni väsyneeksi, ikälopuksi kehäraakiksi joka haluaa nurkkaan kuolemaan.

Vierailija
22/44 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse määrittelen vanhuksen esim. siten, että tyyppi joka olettaa minulla olevan loputtomasti aikaa kuunnella hänen jorinoitaan. Puuttuu taju toisten antaman ajan arvosta.

Miten määrittelet jorinat?

Kenen puheiden kuuntelua pidät arvokkaana?

Määrittelen sen niin, että ei tule minkäänlaista minua huomioivaa signaalia omaan aikani suhteen. Olen siis kuunnellut tuntitolkulla itseäni iäkkäämpiä ihmisiä ja saanut myös ne paheksunnat, kun joskus haluaisin lähteä jo kotiin nukkumaan (kuunneltuani jo 8 tuntia tarinoita elämästä), että "jaahas, ei taida seurani kelvata". Kyllä energiavampyyrit pystyy aika nopeasti havaitsemaan. Samanlaisen kaksikymppisen tapauksen olen myös kohdannut, joten tämä ei ole edes ikäspesifiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se voi olla kuin 65 v , johon alin eläkeIkä nostettiin.Jatkossa nuoremmalla ikäpolvella 67 v, johon asti on pysyttävä työelämässä, huoh..

Vierailija
24/44 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 40 ja tunnen itseni väsyneeksi, ikälopuksi kehäraakiksi joka haluaa nurkkaan kuolemaan.

Apua, ja minä taas haaveilen vielä iltatähdestä. Vanhin jo 22-vuotias.

Vierailija
25/44 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse määrittelen vanhuksen esim. siten, että tyyppi joka olettaa minulla olevan loputtomasti aikaa kuunnella hänen jorinoitaan. Puuttuu taju toisten antaman ajan arvosta.

Miten määrittelet jorinat?

Kenen puheiden kuuntelua pidät arvokkaana?

Määrittelen sen niin, että ei tule minkäänlaista minua huomioivaa signaalia omaan aikani suhteen. Olen siis kuunnellut tuntitolkulla itseäni iäkkäämpiä ihmisiä ja saanut myös ne paheksunnat, kun joskus haluaisin lähteä jo kotiin nukkumaan (kuunneltuani jo 8 tuntia tarinoita elämästä), että "jaahas, ei taida seurani kelvata". Kyllä energiavampyyrit pystyy aika nopeasti havaitsemaan. Samanlaisen kaksikymppisen tapauksen olen myös kohdannut, joten tämä ei ole edes ikäspesifiä.

Pidin perustelustasi. Muutinkin käsitykseni sinusta hyvin positiiviseksi.

Vierailija
26/44 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se 40 on raja jonka jälkeen kaikki on turhaa. Melkein sängyssäkin pitää itse teeskennellä olevansa joku muu. Vanhan koiran saa viedä piikille mutta vanhan miehen pitää kitua. Aika pöljää kun mies kuitenkin osaa kertoa että tämä riittäisi jo.

M48

Vierailija
27/44 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

50- vuotias on vanhuuden rajapyykillä.

Vierailija
28/44 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä kun eläkeikänen olet niin vanhus oot. Ja jos jotain alle 20 v. kysyt niin jo se 40 v. on vanhus. Täällä palstalla porukat ovat jotain 40 v. ylöspäin, ja tässä ketjussa varsinkin vastaamassa vanhempi, elikkä vastaukset sen mukasia.

Teille joitten mielestä se vanhus on vasta joku 80 v. rehellisesti, monet jo kuolleet ennen tota, Ilmeisesti eivät monen mielestä kuolleet sitten vanhana, vaan esm. 78 v. kuoli sitten keski-ikäsenä? Vai onko niin että vastaajat itse lähentyvät korkeeta ikää, niin eihän tietenkään olla vanhoja, ei..

Vierailija
29/44 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se iltatähti sinua nuorena.

Vierailija
30/44 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh! Vanhus on 75-80 v mun mielestä.

Hyvä, nostetaanpa eläkeikä raja sinne 75 v.

Vierailija
31/44 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työikäinen ei voi olla vanhus. Ja kun tuo eläkeikäkin nousee niin kyllä se vanhuuskin karkaa melko kauas...

Miksikä ei? Kyllä kuule kaikki nuoremmat työpaikalla pitää niitä 60 plussia vanhuksina. Niin varmaan sunkin töissä.

Vierailija
32/44 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua!Olen 60 ja ihan täydessä vedossa ja työelämässä. Enää 2 v vanhuuteen ☹️.

Niinhän sä luulet, onko pomosi ja työkaverini samaa mieltä? Täydessä vedossa, pliis.

Vierailija
33/44 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkisodan juontaja Sikke Sumari on 67 vai onko jo 68...mutta on tosi nätti ja pirteä..ei lähelläkään vanhusta.

Vierailija
34/44 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otahan nyt järki käteen, odota vaan kun pääset mummoksi.

Vierailija
35/44 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan sitä olla keski-ikäinen ja/tai vanha mutta vanhus on sitten ihan jotain muuta.

Äitini oli vielä 74v ihan hyvässä vedossa ja hän oli osaksi myös vielä työelämässäkin. Tuli syöpä ja kuoli parissa kuukaudessa. Jäi tuo vanhusvaihe kokematta.

Vierailija
36/44 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pyyhkii ja jaksamista riittää yli 63 vuotiailla työelämässä.

Sairaanhoitajatkin revitään väkisin eläkkeeltä töihin.

Vierailija
37/44 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos raihnaisuus on se mittari eikä ikä, niin Aira Samulin, 92, tai kuningatar Elisabet, 93, eivät olisi vanhuksia. Sen sijaan skitsofreniasta kärsinyt Airan tytär Pirjo, joka kuoli 71-vuotiaana, näytti vanhukselta jo pitkään. Vakava sairaus vanhentaa ihmistä rajusti.

https://is.mediadelivery.fi/img/978/4cde8012fa14446f98e992f93fdd0eb0.jp…

Vierailija
38/44 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat nuoret työntekijät työpaikoilla, eivät edes tiedä vanhempien työtekijöiden ikää.

Siksi heidän on vaikea arvioida vanhuuutta.

Ja vanhuus on nuorile venyvvä käsite, ei heillä ole kokmusta yhdistää eri asoita niin paljon, että ikäarviot ja jaksamiset menisivät oikein.

Vierailija
39/44 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eläkeikä on 68. Olen siis viimeiset vuodet vanhuksena töissä.

Vierailija
40/44 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/38

Ikä 67v. Vasta synttärit. Mieheni neljä vuotta nuorempi. Naimisissa 40 vuotta. Yksi lapsi opiskelujen jälkeen. Myös akateeminen, naimisisissa ja yksi lapsi. Minulla "vanhuksella" on puolipitkä tukka usein ponnarilla, kuuntelemme kunnon kuusikymmentäluvun rokkia, harrastamme luontoa. kalastusta, koiria.  Teemme asiat perheen ja koirien ehdoilla, ei  trendivirtausten mukaan. Asenne ratkaisee. Vaikka jotain voi vähän kolottaa, positiivinen asenne vie pitkälle.