Minkä ikäinen on jo vanhus
MTV-uutisten mukaan vanhuksia ovat ainakin jo 62-vuotta täyttäneet.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/jarkyttava-valikohtaus-tallentui-ka…
Kommentit (44)
62- vuotias ei ole vanhus. Raihnainen saattaa olla, mutta ei vanhus.
En ole vielä viittäkymmentäkään ja välillä tuntuu jo siltä kuin pitäisi ottaa torkut seksin aikanakin.
No ei 62-vuotias ole vanhus vaan nykymeiningin mukaan työikäinen. Minusta sanaan liittyy jo selvä toimintakyvyn lasku, joka usein alkaa noin 80-vuotiaana.
Minusta vanhus on vähintään 80-85-vuotias.
Itse määrittelen vanhuksen esim. siten, että tyyppi joka olettaa minulla olevan loputtomasti aikaa kuunnella hänen jorinoitaan. Puuttuu taju toisten antaman ajan arvosta.
Vierailija kirjoitti:
No ei 62-vuotias ole vanhus vaan nykymeiningin mukaan työikäinen. Minusta sanaan liittyy jo selvä toimintakyvyn lasku, joka usein alkaa noin 80-vuotiaana.
Samoilla linjoilla.
Yksilöllistä toki kenet voi mieltää vanhukseksi. Harvemmin ehkä nykyisin kuitenkaan esim. 65v. vielä on siinä kunnossa, että ulkopuolinenkaan mieltäisi vanhukseksi.
Ei se iästä ole kiinni. Mick Jagger täyttää tänä vuonna 77 vuotta, enkä kyllä mitenkään voi kutsua häntä vanhukseksi. Vaikka kuningatar Elisabeth on jo 93v, niin ei häneenkään oikein vanhus sana sovi.
Vierailija kirjoitti:
No ainakin pään toimintakyky on laskenut jos yli kuusikymppisenä kuvittelee olevansa yhtä toimintakykyinen kuin kolmekymppinen.
Apua!Olen 60 ja ihan täydessä vedossa ja työelämässä. Enää 2 v vanhuuteen ☹️.
Hih, niinhän ne nimittelee mummoiksikin vaikka ei olisi lapsiakaan. Toimittajien ammattitaito ja sivistys ei ole kovin korkealla nykyisin. T. N62
Työikäinen ei voi olla vanhus. Ja kun tuo eläkeikäkin nousee niin kyllä se vanhuuskin karkaa melko kauas...
Vanhus on se joka ei pärjää yksin ja on samalla yli 70-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin pään toimintakyky on laskenut jos yli kuusikymppisenä kuvittelee olevansa yhtä toimintakykyinen kuin kolmekymppinen.
Mitä tähän voi sanoa. Olen tavannut ihan vtun tyhmiä kolmekymppisiä.
Vierailija kirjoitti:
Itse määrittelen vanhuksen esim. siten, että tyyppi joka olettaa minulla olevan loputtomasti aikaa kuunnella hänen jorinoitaan. Puuttuu taju toisten antaman ajan arvosta.
Miten määrittelet jorinat?
Kenen puheiden kuuntelua pidät arvokkaana?
55 vuotaat alkaa olla jo aika surkeessa kunnossa jos varsinkin kalja ja viina ja tupakka maistuu, näytävät ikälopuilta ja nainen rappeutuu jo 42 vuotinaana, vain me rock n roll sarat ei vanhennuta koskaan
Vierailija kirjoitti:
Ei se iästä ole kiinni. Mick Jagger täyttää tänä vuonna 77 vuotta, enkä kyllä mitenkään voi kutsua häntä vanhukseksi. Vaikka kuningatar Elisabeth on jo 93v, niin ei häneenkään oikein vanhus sana sovi.
Totta, isäni taas on Jaggeria vuoden vanhempi ja asuu hoivakodissa, vanhus on.
Ohhoh! Vanhus on 75-80 v mun mielestä.