1990-luvun nuori! Mitä muistat?
Sinä joka elit kukkeinta nuoruuttasi 1990-luvulla! Muistellaan! Mikä oli ihanaa ja mikä kamalaa?
Kommentit (87)
Ihanaa oli olla nuori ja elämä edessä. Kamalaa oli painostus juoda alkoholia ja käydä ravintoloissa täysi-ikäistymisen jälkeen.
Ihanaa oli mm. flanelliruutupaita :D
Nykyiset feministit olisi suljettu hullujenhuoneelle :)
MTV on se oli vielä musiikkivoittoinen kanava 😍
Aikuisuuden merkki oli tupakanpoltto (16 vuotta ikäraja), 50-60 luvut olivat muodissa, euroteknohumppa soi, huoletonta aikaa vaikka tiesi ettei koulun jälkeen töitä juurikaan olisi. Ala-ikäiset nuoret joivat kyllä aika paljon, tiedä sitten kuinka terveellistä on mutta kivaa ainakin.
Tehtiin mitä huvitti, tuohon aikaan kävin eniten festareilla toimeentulotuella ja opintolainalla, silloin ne riittivät sinkulle mainiosti.
Samana kesänä saattoi olla kolmetkin festarit. Nuorena aikuisena elämä oli leikkiä ja biletystä.
Hyviä aikoja, paljon muistoja.
Mulla oli bootsit ja flanelliruutupaita, hiukset edessä pystyssä lakan avulla, donitseilla laitettiin poninhäntä. Nahka- tai kangasliivit oli muotia jossain vaiheessa.
Kuunneltiin joko diskomusiikkia tai heviä, jotkut oli näkyvästi rokkareita.
Telkkarista kateltiin mm. Beverly Hills 90210 ja Melrose Placea, poliisi- ja lääkärisarjat oli hyviä, esim. NYPD Blue ja Teho-osasto. X-filesiä kattoi kaikki. MTV:ltä näki cooleja musiikkivideoita, joita tallensin vhs-kaseteille.
Juttelivatko tytöt vielä silloin myös kilteille pojille?
Olen syntynyt 1975. Ysäri oli jotenkin kauhean jännittävän tuntuista aikaa. Muoti, musiikki, intetnet, kaikki oli jotenkin tuoretta ja kiinnostavaa. Ainakin 1993-1997.
Sitten 1998 eteenpäin tuli semmonen kyllästynyt fiilis ja 1999 oli aika kurjaa aikaa: Oli IT-kupla ja millenium hössötys. Turkikset tuli muotiin. Musiikissa J-lo, britney, backstreet boys >P
Nyt lähivuosina on ollut paljon muodissa mm. vaatteita, joita silloin pidettiin: mäiskärit eli Dr Martensin maihinnousukengät, pikkukukkakankaiset mekot, vaaleat Leviksen farkut (501:t), neulepaidat, Fjällräven Kånken jne.
Mitä helevettiä jengi täällä oikein sekoilee. 1990-luvulla ei todellakaan olleet muodissa tai mitenkään edes esillä 50 ja 60-luvut.
Ihanaa aikaa.. Ei ollut instaa, jossa olis kuvattu itseään törröhuulien kanssa eikä tindereitä. Kumppani löytyi paljon helpommin ilman deittisovelluksia. Pärjättiin ilman älypuhelimia ja ruokatauoilla jopa ihmiset puhuivat toisilleen..
Olin teini-ikäinen 90-luvulla. Jotkut koulussamme olivat "koviksia", jotka kävivät kaupungilla ja ryyppäsivät viikonloppuisin, mutta itse en harrastanut sellaista. Olin aina joko kotona tai joskus ystäväni kotona alkuillasta.
Tykkäsin olla kotona: kirjoitin päiväkirjaa, kuuntelin musiikkia (60-70-lukujen bändejä kuten Doorsia, Beatlesiä, CCR:ää) luin romaaneja ja nuortenlehtiä, leikin pikkusisarusteni kanssa, katselin heidän kanssaan Disney-elokuvia.
Olin yläasteikäisenä aina ajan hermoilla, mitä tulee muodikkaaseen pukeutumiseen ja uusiin kosmetiikkatuotteisiin. Ihan ensimmäisiä mielikuvia, joita 90-luku minussa herättää, ovatkin hippityyli, sen ajan huippumallit, Pantene-tuotteet, hiuslakan tuoksu...
Muistan tarkkaan myös kävelymatkat koulusta kotiin: oli unelias ja haaveileva olo, reppu painoi selässä, loppumatkasta liikenteen äänet vaihtuivat lintujen lauluksi ja pihapuiden lehtien suhinaksi.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa aikaa.. Ei ollut instaa, jossa olis kuvattu itseään törröhuulien kanssa eikä tindereitä. Kumppani löytyi paljon helpommin ilman deittisovelluksia. Pärjättiin ilman älypuhelimia ja ruokatauoilla jopa ihmiset puhuivat toisilleen..
Juteltiinko myös kilteille pojille?
Vierailija kirjoitti:
Mitä helevettiä jengi täällä oikein sekoilee. 1990-luvulla ei todellakaan olleet muodissa tai mitenkään edes esillä 50 ja 60-luvut.
50-luku ei ollut, mutta 60-luku oli ysärin alussa aika kovaakin.
Meikän tyyliä: Nappiverkkarit, solmuvärjätyt t-paidat, skeittikengät, college paidat (FILA, Adidas), jakaus keskellä päätä, nhl-lippikset ja pipot. Tamagotchi taskussa. Useimmiten äiti tai pappa tms. oli ostanut vaatteet Tallinasta joltain mustalta torilta (?). Siis piraatti tuotteita, joita sai halvalla. Sieltä tuotiin myös valtavat määrät halpoja cd-levyjä. Olisiko ollut 100 markalla 10 levyä tjsp. Laatu nyt oli mitä oli :D Mutta oli ainakin m uodikas.
60-l tyyli oli muodissaan ja kaivoin vintistä äitini vanhoja vaatteita. Kirppareilta näitä etsittiin myös.