*-*-*-*-*SyysKeijukaisten ke-to *-*-*-*-*
[color=SkyBlue2][size=6]♥[/size] [color=Pink][size=6]♥[/size] [color=SkyBlue2][size=6]♥[/size] [color=Pink][size=6]♥[/size] [color=SkyBlue2][size=6]♥[/size] [color=Pink][size=6]♥[/size] [color=SkyBlue2][size=6]♥[/size] [color=Pink][size=6]♥[/size] [color=SkyBlue2][size=6]♥[/size] [color=Pink][size=6]♥[/size]
Kommentit (19)
Terveisiä lomalta! Tultiin kyllä jo sunnuntaina Edeistä, mutta miehellä ollu kone rempassa. Ihanaa oli kuten Mayella(?) arvelikin. Valmiissa pöydässä syötiin ja polskuteltiin kylpylässä. Olihan poika ihmeissään ja aluksi kauhuissaan kun oltiin vedessä. Taisi olla liian paljon uutta kokemusta pikku miehelle :)
KASTEMEKKO: meillä kastemekkona on miehen perheen kastemekko, joka oli mein pojallakin ja tulee seuraavallekin käyttöön.
JUHANNUS: kotosalla ollaan grillataan ja nautitaan rauhasta.
Omassa olossa ei kummempia, minä niitä helteitä odottelen. Täällä kun ei juuri bikinit päällä ole tarjennut viimepäivinä ja nytkin vettä tihuuttaa. Potkuja tulee reilusti, paljon enemmän kuin esikolta aikanaan ja taas eilen sain huomata, ettei auta niin enää heilua kuin normaalisti ja supistuksia sain illalla osakseni. Kaverilla sai tytön viime yönä ja ikää vaavelilla nyt 4h, pieni kateus kyllä iski, mutta kyllä se keijujen vuorokin vielä tulee :)
Nyt aamupalalle ja aamutouhuihin. Poika nukkuu poikkeuksellisesti vielä ja pitäis keretä aamuhommatkin tehdä ennen perhekerhoon lähtöä joten ei auta kuin valmistella mahdollisimman pitkälle. En raaski toista herättää kun unet muutenkin olleet viimeaikoina hakusessa.
Oona, Elmeri ja sintti 26+3 [color=deeppink][size=5]♥
Huomenta kaikille!!en ole ehtinytkään kirjotteleen tänne aikoihin ja sitten oli kone vielä rikki... Tässä sitä on aloitettu kesälöma ja sen jälkeen äippälomalle... Sais kyllä nämä helteet jo helpottaa, on välillä tosi väsyttävää. Liikkeitä on tuntunut taas muutaman päivän paljon, kun välillä on aika hiljasta, mutta vaavillakin on varmasti kuuma...
Huomenna on lääkärineuvola. hauskaa päivänjatkoa...
rv 27+4
Ei tää kyllä aina helppoo oo, eikä edes hauskaa. Ja varsinki ku mä oon kotona työttömänä nii meinaa kyllä seinät kaatua päälle. Mä en kans pysty enää käveleen kunnolla, mun liikehdintä muistuttaa elävästi pingviiniä!! Sen takia liikunki nykyään pyörällä! Mä en tiä mikä ihme mun vattas on mutta rupee heti pistään jos kävelen ihan pienenki matkan. Eikä huvita kysyä neuvolan tädiltä ku se voi vastata että mulla on riisitauti. Ensimmäisellä neuvolakäynnillä erehdyin kysymään että koska on neuvolalääkäri nii täti oli vartin hiljaa ja vastas että sä oot varmaan erehtyny. Mitäs siinä sitte, asia on loppuunkäsitelty.
Kertulle vielä, kun tappelet kelan kans nii laita sinne loppuun että KÄSITELKÄÄ KIIREELLÄ nii auttaa. =)
Vaatteet. Niimpä. Vähä jännittää että millä meinaan riehua loppukesän ku kaappi on tyhjä. Salsahame mulla on, kotona oon lähinnä puolialasti aina.
Nyt tuli hyvä v*****s päälle. =)
Ihanaa,tänään satoi aamusta vettä ja nyt on sellainen ihanan raikas tuuli ja aurinko paistelee :)
Eilen olin lääkärineuvolassa.Eipä mitään kummempia,hb oli vain tullut reippaasti alaspäin.Eli nyt sitten rautaa napsimaan.Mulla oli vielä jäljellä retaferia,joten jos ei mitään mahavaivoja tule napsin sen paketin tyhjäks.Kokeillaan sitten jotain uutta!
Neuvolalääkärikin näkyi olevan itsekin raskaana,ja mahan koosta päätellen varmaan ei kaukana meidän viikoista.Miltähän tuntuis tutkia toisia äitejä ja kuunnella sydän ääniä yms.kun itsekin odottas?Työtähän se heille on,mutta kyllä se varmaan jotenkin on kuitenkin erilaista kun itsekin on samassa tilassa...
Mulla on tänään synttärit :) Just tuossa kakun pohjan otin uunista.Pitää kohtapuolin suunnistaa kauppaan kerman hakuun.Mummolan väki aikoi tulla käymään.
Eipä tässä tällä kertaa kummempia,voidaan hyvin,helteestä holimatta! :)
syksynmarjatar rv27 tasan
Täällä ollaan nyt ylitetty maaginen rv 30:n rajapyykki! Jee! Taitaa olla jo pari muutakin samassa pisteessä. Eihän se mitään erityistä tarkota, mutta tuntuupahan vaan jotenkin merkittävältä!
Mulla alkaa kesäloma juhannuksesta ja sen jälkeen äitiysloma. Tämän viikon olen jo tehnyt töitä varsin puolivillaisesti - itsenäistä työtä kun teen niin joskus on varaa löysäillä... Juuri tulen saunaa pesemästä, halutti juhannuksen kunniaksi vähän kuurata, vaikkei se ehkä olekaan juuri nyt sitä hommaa, jota mun pitäisi näitten supistusten kanssa tehdä. Mutta en vaan jaksa koko ajan varoa, varsinkin, kun se kohdunsuu ei viimeksi ollut sen kummemmaksi muuttunut (edelleen ulkoreunalta auki ja pehmentynyt).
Tämä vauva on kyllä isoveljeään huomattavasti kovempi melskaamaan. Eilen esimerkiksi rupesin jo tuskastumaan, kun se pyöri ja hyöri koko päivän. No, eipähän tarvi arvailla, ollaanko siellä elossa ja täysissä voimissa.
Pakkasin muuten tuossa viime viikolla ja ekat kamat sairaalakassiin (!!): parit imetysliivit. Muuten en olekaan juuri mitään valmisteluja tehnyt. Sisko lupasi toimittaa lastillisen kierrätysvaatteita piakkoin, niitten kanssa on sitten valkkaamista ja pesemistä vähäksi aikaa. Turvakaukalo ostettiin uusi. Muita hankintoja ei olekaan tiedossa, paitsi jotain vaippakamoja, kun osa harsoista yms. on vielä siskon pienimmällä käytössä. Mä en ole mikään vauvanvaatteiden tms. tavaroiden hamstraajatyyppi, esikoisen kanssa kaikki saatiin kierrätettynä tai lahjana, pari hassua vaatetta ostettu ja vaunut ja jotain tarvikkeita. Multa kai vaan puuttuu joku shoppailuvaisto :)
Njoammil 30+2
Syksynmarjattarelle Paljon Onnea synttärien johdosta!
Käytiin miehen kanssa juuri pankissa tiedustelemassa mihin hintaan ja millä vakuuksilla irtoaa autolainaa. Sopivin ehdoin ja tarpeeksi sitä saa kun vaan soittaa että nyt. Auton ostaminen on kyllä kamalan tylsää puuhaa, työkaveri tuossa juuri naureskeli, että helpommalla pääsisin kun vaihtaisin miestä ;-) Hmmm....aina välillä on käynyt itselläkin mielessä. Minulle riittää että kaikki mahtuis istumaan ja autolla pääsee eteen ja taaksepäin, mutta miehellä on sitten ihan eri kriteerit, ainakin hän näkee unta jos luulee että kesähelteillä jalat turvoksissa lähtisin kiertelemään autokauppoja ja vääntäytymään kymmenien autojen ratin taakse!!! Grr.
Kävin eilen eka kerran vyöhyketerapiassa terapeutilla joka on erikoistunut vauvoihin ja raskaana oleviin. Aaaahhhh....aivan fantastinen kokemus, suositan lämpimästi kaikille. Sain makoilla pöydällä jalat ensin jalkakylvyssä kun terapeutti käsitteli päätä, aivan taivaallista ja kun olo oli sopivasti rauhoittunut hän siirtyi käsittelemään jalkoja. Homma kesti tunnin ja voi että oli ihanan rentoutunut ja elinvoimainen olo sen jälkeen, nyt innolla odottelen että miksikä vointi tästä menee. Parin viikon päästä uudestaan ja sit vielä kerran parin vkon päästä ja sitten 4 vkon välein.
Muutoin ollaan loisittu illat rannalla, 6v eilen illalla ui ja lallatteli, tykkää touhusta niin kovasti.
Huh, 6 aamua lomiin, vähiin käy ennen kuin lopahtaa....
Ruusunen ja pikku ruu 27+6
Täällä toinen 30 viikkoa ylittänyt :)
Syksynmarjattarelle onnittelut! Toivottavasti muistin nikin oikein, tytöt kävi välissä hätyyttelemässä ja muisti katosi saman tien...
Olin tänään neuvolassa, kaikki oli hienosti. Sf-mitta oli 26 eli siinä keskikäyrän tuntumassa. Vauva on ottanut kasvupyrähdyksen, kuten tässä vaiheessa on tavallista ja olen huomannut sen itsekin. Viimeisen viikon on iltaisin sellainen hyörinä, että vatsa heiluu puolelta toiselle :D Painoa oli tullut kolme kiloa eli siitä on taatusti osa pikkuisen kasvua :)
Ananasmehua en ole juonut nyt hetkeen ja eilen illalla toista nilkkaa vähän turvotti. Joten jatkan taas kyseisen mehun juomista.
Liitoskipuja lukuunottamatta olo on mainio, tosin nämä hellepäivät ovat ihan takapuolesta. Ollaankin sisällä aina päiväsaika ja pihalle mennään vasta illempana - tai minä en välttämättä ollenkaan, jos kovasti asteita. Tänään on ihana tuuli, joten ajateltiin lähteä koko perhe käymään kaupungilla.
Ehdin tehdä pitkästä aikaa omallekin lapsukaiselle yhden vaipan ja imun ja heitinkin vaipat saman tien koneeseen. Tein eilen päätöksen, etten pidä varsinaista äitiyslomaa ollenkaan, vaan teen lomallakin pieniä ja kiireettömiä tilauksia. Sivut pitäisi siis päivittää siitä asiasta. No se on miehen hommia :)
Elokuun loppu lähestyy yhtäkkiä kovaa vauhtia, vielä pitäis katsoa nuo vauvanvaatteet valmiiksi ja raivata tilaa kakkosen vaatteille uuteen paikkaan. Mies mietti eilen, että jaahas, se on sitten kymmenen viikkoa enää jäljellä ;)
Ihanaa tätä viikkoa ja hyvää juhannusta kaikille! Me vietetään jussi kotosalla, ainakin piknik olisi tarkoitus joku päivä järkätä.
Porenn ja Pimpula rv 30+1
Auuh että osaa turvottaa ja väsyttää kinttuja...nilkat on tosiaan kuin norsulla.
Ruusunen: kiiiiiiitos, olen luullut ettei vyöhyketerapiassa saa käydä raskaana!!! Mulla on ongelmana oikeassa jalkapohjassa sellanen kohta, jossa jänne tai joku kinnaa vastaan. on iltaisin todella kipea ja olen miettiny että oliskohan jostakin jalkahieronnasta tai vyöhyketerapiasta apua, mutta eihän niihin saa raskaana mennä.- Ja siis saakin?!? JES, heti etin jostakin jonkun. Illalla tuntuu että käveleminen sattuu, en tiedä onko siellä joku ihan tulehtenut tai jotakin.
HUomenna viimeinen työpäivä, oi ilo onni ja autuus!! Eilen päätin muuttaa lähikaupan maitokaappiin loppu kesäksi, ihanan viileätä. Pakasteallaskin kelpaa.
En tajua kuinka mies voi olla peiton alla aamuyöllä kun meikäläinen hikoilee vieressä kuin sika, todella ahdistavaa tuollanen nukkuminen. Aamulla tuntuu että suihkuun ja oitis.
Minjuska
Onnea Syksynmarjattarelle!
Ultrassa käyty. Kaikki oli ok, eli kysta kadonnut päästä. Hieno homma :) Kokoa vauvalla 1300g-1400g, yllätyin, miten iso.. Lääkäri kysyi, oonko ollu sokerirasituksessa ennen. Sanoin etten ja lääkäri katsoi lasten syntymäpainot ja arveli, että ei tarvetta. Jos ei siis neuvolaseurannoissa ole häikkää. Edellisissä raskauksissa on sokeri ollu kerran lopussa plussalla, ei kuitenkaan enää paastopississä. Kohdunsuulla ei erikoista, hieman pehmeetä, kaulaa 3cm ja kiinni.
Ja se sukupuoli.. Tyttö tulossa! Olen ällistynyt, ihan hieman pettynyt. Odotin niin kovasti poikaa. Kävin kaupoilla ultran jälkeen, kun aamulla päätin, et käyn jotain ostaa. Vaal.pun. tutit lähti matkaan, haikaillen katoin poikavauvan vaatteita. Hassua aatella, että meillä kohta 1 poika ja 2 tyttöä..
Et semmosta. Lämmintä päivänjatkoa! -piias- rv 28+2
Ensinnäkin kiitos Ruususelle, kun eilisessä viestissä kerroit siitä VW Golfi farmarista, miten sinne mahtuu. Kävimme yhtä koeajamassa maanantaina, meidän Teutonia-vaubut mahtuivat juuri sinne, kun laittoi kuomun taaksepäin (sama juttu kuin Avensiskessa). Tänään menemme vielä katsomaan toista samanmoista. Kyllä siihen siis varmaan 1 lapsen kanssa mahtuu. Sit kun toinen tulee, pitää tarkastella tilannetta ja tarpeen mukaan harkita vaihtoa.
Huomenna pitäis lähteä pahimpaan iltapäiväruuhkaan ajelemaan kohti Pohjanmaata, pääsemme ystäviemme kyydissä. Huh, toivottavasti maha ei kovasti vedä kovaksi, sillä nyt niitä harjoitussuppareita on alkanut tulla, melkein joka kerta, kun nousen istuma- tai makuuasennosta seisomaan. Kyselinkin asiaa jo " kotikätilöltäni" , joka sanoi, että jos ei muu kuin alamaha kovetu ja jos ei kestä paljoa puolta minuuttia kauempaa kerrallaan, niin asia OK. Minuutti alkaa jo olla aika paha. No kyllä ne mulla menee onneksi ohi aika nopsaan, eikä kohtu tosiaan kovetu kuin alaosasta. Pitääkin sanoa tästä vielä neuvolassa ensi viikolla.
Alkoholipolitiikasta oli puhetta: minä olen sen ¨ö-1 lasia juonut punaviiniä ruoan kanssa silloin tällöin, en vain osaa olla pihvin kanssa juomatta sitä punaviiniä! Jos ravintolassa tuodaan eteen se 12 cl, juon siitä ehkä kaksi kolmannesta ja annan loput miehelleni. Siideriä sen sijaan en ole juonut ollenkaan, olen myös ostanut Kopparbergin alkoholitonta (omena)siideriä. Se päärynä oli pahempaa kuin omena. Juhannuksen kunniaksi voisi maistaa vaikka kaverilta sitä " the mansikka" -siideriä, tuoksu ainakin oli hyvä, jos joisi sitä vaikka 2 dl saunan jälkeen.
Oma (.): parin hiljaisen päivän jälkeen on taas aktiivista, etenkin eilen oli. Ja jostain syystä olen alkanut herätä joka yö klo 5, jolloin myös vauva herää, ja alkaa möyriä hurjasti masussa. Tänäänkin se riehui sitten klo 6:een, sen jälkeen nukahdin vielä 1¨ö tunniksi. Se odottaa, että miksen minä nouse, sillä heti, kun nousen ylös, se alkaa nukkua, kun keinunta alkaa...
Mutta nyt: MUKAVAA JUHANNUSTA KAIKILLE!
T. Rizzu rv 28+4
Ensinnäkin Piias:lle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Hienoa, että kysta oli hävinnyt.
Viime viikollakohan mä kyselin täällä palstalla vauvan vähäisistä liikkeistä. No, se asia korjaantui ja vauva alkoi taas liikkua enemmän. Mutta nyt on ongelmana supistelu. Eilen illalla istuin vielä tosi myöhällä tässä koneella, kun yhtäkkiä alkoi supistella ja kipuakin tuntui. Tuli tosi kiire sammuttaa kone ja ruveta pitkälleen. Ne supparitpa ei loppuneetkaan siihen. Kivuttomiksi ne kyllä muuttui, mutta niitä jatkui kolmisen tuntia. Jossain vaiheessa alkoi myös ristiselkään jomottaa. Neljän maissa vasta nukahdin. Kyllä siinä ehti jo ajatella, että näenkö unta vai tapahtuuko tämä oikeasti.
Ihmeen hyvin olen tämän päivän jaksanut. Pariin otteeseen vähän nukahtanut. Mutta kohtu on edelleen aika supistusherkkä. Tuossa muutama tunti sitten kun touhuilin keittiössä ruokaa, niin aina vaan supisteli :-/. Nyt olen kyllä aika kiukkuinen, kun neljän aikaan väsytti ja rupesin muka nukkumaan. Aina kävi joku mulle jotain selittämässä ja lopulta soi puhelin - se siitä nukkumisesta. Eli pinna alkaa olla kireällä. Lisäksi tietysti mietityttää tuo supistelu ja se, että milloin mahtaa seuraavan kerran tuntua kipeitä suppareita. Pari viikkoa sittenhän mulla oli ultra ja silloin kohdunsuu oli kiinni. Mulle ei vaan nuo lääkärit ole sen kummemmin kommentoineet, että kuinka pitkä kanava on tai mitään muutakaan kanavasta. Sen vaan sanovat, että kohdunsuu on kiinni. Mullahan on se Klexane-piikityshoito ja olen lukenut ihan tutkimustietoa, että ennenaikaiset synnytykset ovat hoidon aikana aika tavallisia. Neljä edellistä onnistunutta raskauttahan mulla on mennyt kaikki reilusti yli 40 viikolle ja kaksi viimeisintä pitänyt käynnistää. Nyt ei ehkä ainakaan yliaikaisuuden takia tarvitse käynnistellä, siltä vähän alkaa tuntua. No, jospa tämä tilanne nyt tästä rauhoittuisi ja onneksi juhannuksena on vähän viileämmät ilmat.
Jakselkaahan kaikki paksusti ;-)!
neronja rv 29+3
Kirjoitin pitkän litanian ja se hävis kun apinoin jotain väärää nappia...pahus kun harmittaa...
No lyhennelmä aiheesta
KASTEMEKKO: Meillä on lapset kastettu samassa ostamassani puuvillaisessa valkoisessa mekossa jossa hihansuut on pitsiä ja tämäkin kastetaan siinä.
JUHANNUS: Kotona ollaan ja jos sää sallii grillataan ja leikitään ipanoiden kanssa ulkona.
OMA NAPA: Hikoilu on kovaa ja tuntuu, että kaikki vaatteet ovat jatkuvasti nihkeinä. Mulla on ollut pikkarit märkänä koko päivän! Toivottavasti vain runsaampaa valkovuotoa!? Nyt kuluneen tunnin aikana tullut jo 5 supistusta. Aika kivuttomia mutta kyllä jytyä tuntuu olevan ja tuntuu alapäässä asti. Pitää mennä kohta lepäilemään ja kuulostella tilannetta.
Viikko vielä ja olisin samassa tilanteessa kuin esikoisen aikoihin eli meinasi syntyä rv.28. Hyvällä hoidolla saivat supistukset rauhoittumaan.
Vielä muuten kolmisen kuukautta odotusta ja sitten meitä alkaa tippua listoilta =D Toivotaan ainakin ettei kovasti aiemmin kukaan lähtisi synnärille.
Oikein mukavaa juhannuksen odotusta kaikille! Tämä nainen menee nyt viemään lapsukaiste nukkumaan...riehuvat tuolla mummun kanssa.
*tiitiäinen rv.27+1*
Heräsin ylös vasta vähän ennen yhtätoista tosi huonosti nukutun yön jälkeen, on niin kamalan kuuma, ettei nukkumisesta tuu yhtään mitään. Nytkin roudasin tyynyt sohvalle, et sais edes jotenkii nukuttua, olkkarissa viileämpi kuin makkarissa. No siinä sitten " aamukahvia" sohvalla lipitin ja tuijotin telkkaria tyttären kanssa, kun ulkoa alkoi kuulua kamala itku. Poikani oli kaatunut pyörällä, ilman paitaa, kypärä oli onneksi. Toinen nänni oli revennyt irti melkein kokonaan!!! Näky oli järkyttävä ja itku kova. Siinä sitten paniikissa äkkiä vaatteet päälle, mies starttas autoa pihalla ja eikun terveyskeskukseen. Soitin äitini henkiseksi tueksi, on töissä tk:ssa, mutta oli tulossa vasta iltaan.
Päästiin heti ensiapuun odottamaan lääkäriä, joka sitten yhdellä vilkaisulla totesi, että tikkejä siihen tarvitaan. Hurja itkuhan pojalta pääsi, kun hoitaja puhdisti haavaa ja lääkäri kaivoi puudutuspiikin esiin, ei olisi millään antanut puuduttaa, kun ei oo koskaan piikitetty aiemmin. Yksi hoitaja piti toisesta jalasta, äitini toisesta, sekä toisesta kädestä ja itse pidin toista kättä, painoin päätä sänkyä vasten ja koitin rauhoittaa, minkä pystyin.
No sitten oli neulan ja langan vuoro, poika parkasi siihen että miksi tuossa on neula ja aloitti rimpuilun. Otteet senkun kovenivat, mutta olisittepa kuulleet, miten poika parkaisi, kun lääkäri pisti neulan ensimmäisen kerran! Puudute ei ollutkaan riittävä! Ajatelkaa itse, jos joku työntää neulaa teidän nänniin! Kamalaa!
En voinut katsoa, monta tikkiä haavaan tuli, mutta saatiinhan se sitten paikattua ja äiti lähti pojan kanssa röntgeniin, itse kun en sinne raskaana ollessa voinut mennä. Onneksi luut olivat kaikki ehjät.
No, ei siinä vielä kaikki, jouduin lähtemään siitä melkein suoraan töihin iltavuoroon. Oli tosi paska fiilis jättää poika kotiin mieheni ( lasten isäpuolen) kanssa keskenään, vaikka heillä hienot välit ovatkin, niin äiti on silti aina äiti, kun on kipeä olo. Onneksi mies oli järjestänyt lapsille kaikkea kivaa, että pipi pääs unohtumaan edes joksikin aikaa.
Töissä taasen, oli aivan järkyttävän kuuma, yli 30 astetta ja ei mahdollisuutta pitää lakisääteisiä 10 min taukoja, kun lämpöraja ylittyy! Olo oli ihan kamala, ja työvaatteet alkkareita myöten ihan litimärät! Jätin ukaasin työjohdolle, et jos ei olosuhteet parane niin tää tyttö marssii mahoineen lääkärille! Tana!
Tulin sit kotiin klo 23 ja poika oli jo nukahtanut äitiä odotellessaan, kamalasti tekisi mieli mennä pusuttelemaan ja silittelemään pikku potilasta. Saanähdä, saako koko yön nukuttua.
Ja täälläkin on kuuma, kaikki ikkunat ja ovi auki, liesituuletin vetää täysillä ja siitä huolimatta mittari näyttää 29,7 lämmintä sisällä! Istun tässä koneella pikkuhousut vaan jalassa ja hiki virtaa! Ikinä en enää oo raskaana kesällä!
Olipahan valitusta kerrakseen! Pahoitteluni!
Jakselkaahan, kanssasisaret, vielä monta viikkoa odotusta, ja kesää jäljellä...:)
Hikoilemisiin!
Niina ja pyöriäinen rv 27+5
whehee, vihdoinkin se kauna kaivattu viimeinen työpäivä! Ihan piti käydä leipomosta mansikkawienerit työporukalle.
Muuten kyllä tosi haikee aamu, vein tänään lapseni viimeiseksi päiväksi perhepäivähoitajamme luo, itkuhan meiltä tuli molemmilta. Esikoinen on siellä ollut 5 vuotta ja toinen 3 ja hoitajasta on tullut lapsille tärkeä, kuin mummo. piti aamuteet juoda siinä, kateltiin vanhoja valokuvia ja vollotettiin. Silleen hauska, että lapset on viimeisenä hoitopäivänään ainoita hoidossa olijoita, joten saavat varmasti nauttia hoitotädin huomiosta koko rahan edestä.
Rantsulle voimia, ihan kamalalta kuulosti koko episodi, siinä on ollu äidin sydän tiukilla! Harmi jos vielä haava jotenkin tulehtuu näissä helteissä, toivotaan ettei niin käy!
Hikoilen kuin sika. Pikkuhousutkin on hikiset. Pikkuhuosunsuojaa tarviisin, muttan viiti laittaa hautomaan, muuten on koko haarukka nilellä :( ei auta kuin suihkutella keskenpäivänkin niin tulee edes hetkeks raikkaampi olo. Joka ilta saa suihkussa lötätä muutenkin, sitten kiiruusti kosteella iholla tuuletinlapun alle lätköttämään,aah..
Olen saanu sit vielä oloani parantamaan lapsilta nuhan, olo on tosi kiva kun nokka on tukossa tai vuotaa ja hiki valuu ja aivastuttaa yhtäaikaa.
JUHANNUS JA ALKOHOLI: olen ollu jokaisen raskauden nollatoleranssilla ja aion olla nytkin, eipähän tarvitse miettiä. Oltsua tekis kyllä mieli, mutta saa jäädä ihan hömpsyihin isännän saunakaljasta. Juhannukseksi mennänkin vaihteeks kavereiden mökille, ei omalle :)
Jos jaksas vielä6,5 tuntia niin pääsis tästäkin...ainakaan ennen elokuuta 2007 on turha odotella meikäläistä takasin töihin, toivottavasti vasta elokuussa 2009 tulee mokoma ajankohtaiseksi.
Minjuska
Tääl on näköjään muitakin ketkä tuntee kävelevänsä jokseenkin oudosti.. ;) Viime yö oli jotain aivan kauheaa,aamuyöstä oli pakko nousta ylös oli niin hiki..ei mitää järkeä.. No se äippäpolin aika sit tuli..3.7 mennää kuuntelemaan tuomio,synnytänkö norm vai sectiolla... Koko päivän saa taas kikkailla siellä.. Tuo tuuletin on jokseenkin niin ihana,harmi et muistin laittaa sen pääl vasta ku mies lähti töihin. Nyt sit sataa vettä vähä väliä. Juhannuksena varmaankin käymme mummulassa vierailulla ja tulemme kotia grillaamaan.. Must tuntuu kans aika tylsältä olla raskaana,haluaisin jo saada veitikan viereen, mut josko se syyskuu pikkuhiljaa mut varmasti tulis,ÄKKIÄ... :) Poika alkaa kuulostaa siltä et vähintääkin kuolee nälkään,joten pakko kai se on antaa jotai syötävää... Onko tääl muute ketää jotka ei saa aamua käyntiin ilman niin virkistävää kahvia?
Hyvät Jussit Keijukaiset!!!
T. Tanja 27,4
Hiukan haikea olo tulee kun muistelee niitä menneitä juhannuksia siellä Suomessa. Täällä ei vietetä juhannusta, äiti kyllä kehoitti hakemaan koivunoksia tuohon parvekkeelle tunnelmaa tuomaan :)
Eilen oli taas lääkäri ja mieskin tuli mukaan. Siellä mitattiin ekaa kertaa poltot ja vauvansydämenlyönnit. N. 25min ajalta. Taisi vauva saada hikan mittauksen aikana ja kovasti liikkui, eikä mittarit pysynyt koko aikaa vauhdissa mukana. Ultrassa oli sitten rauhallisempi ja peitti kasvonsa nyrkeillä, joten mies ei valitettavasti nähnyt edes 4d:ssä vauvan kasvoja. Sormista saatiin sitten kuva mukaan.
Vauva on nyt 1232g. ja ihan keskitasoa kooltaan. Kaikki on muutenkin hyvin ja minunkin vointi mitä parhain. Minusta on niin ihanaa olla raskaana, että tosiaan voisin olla aina! Tosin onhan se kiva pian saada vauva syliin.
Täällä on ollut jo viikon, kahden ajan yli 30asteen helteet. Ihana kun on lämmintä! :) Ja pystyy pitämään raskaushameita ja mekkoja ja muitakin kivoja kesävaatteita. Tosin paljoa en kaupungille pysty selän vuoksi menemään, mutta nautin olosta täällä kotonakin, vaikkei kukaan näitä raskausvaatteita täällä ole katsomassa :).
Täällä on juteltu alkohomista, mulla on ihan nolla linja eli en näy mitään syytä juoda edes lasillista viiniä, vaikka ei raskaana ollessa sitä meneekin ruuan kanssa paljon. En vaan pysty sitten olla ajattelematta, että mitenköhän se vaikuttaa vauvaan ja haluan kuitenkin vauvan parasta, joten voin hyvin odottaa juomisen kanssa. Samoin tupakanpoltto loppui raskaustestin tehtyä, enkä hiuksiakaan ole enää värjännyt. Tiedän, että monet näkee asian rennommin, mutta kuten juomisen kanssa, niin hiuksetkin voivat hyvin odottaa, en tosiaan halua mitenkään omilla toimillani vauvaa satuttaa tai sen oloa vaarantaa. Eli mielummin ylivarovaisesti, kuin niin, että jotain sitten käykin. Jos vaikka synnytys tuleekin aivan liian aikaisin, niin ei ainakaan tarvitse itseä siitä syytellä ja miettiä, että johtuiko se omista toimista.
Seirana rv 29 +6
Eli täällä käy kyllä helle ennemminkin hermoon kuin nautinnoksi. En ole koskaan pitänyt näin lämpimistä ja nyt vielä vähemmän. Olen ennemminkin syysihminen - ne ihanat raikkaat tuulet ja kirpeät syksyaamut! Toissayö oli kamala, kun ilma ei kiertänyt yhtään ja eilinen päivä veti ihan naatiksi. Pakko oli ruveta päiväunille, mutta kun ei olisi sitäkään jaksanut, kun oli jotenkin niin tukala olo.
No, täytyy myöntää, että nautin kyllä siitä, että saa vähän väriä pintaan, kun olen muuten niin kalpea, ja lasten kanssa on kiva käydä rannalla, kun tykkäävät melskata vedessä. Sellainen tuulinen puolipilvinen kohtuulämmin päivä on ihan menettelevä.
Masu jaksaa hyvin. Alavatsakivut ovat toistaiseksi häipyneet, mutta alaselkä reistaa edelleen. Käytän tukiliiviä - ihana lisä näillä helteillä. Pikkuinen jyllää välillä niin, että naurattaa. Nyt potkii jo niinkin, että kyljessä tuntuu ikävältä. Ihanaa silti, niinkuin joku sanoi, eipähän tarvitse miettiä, onko siellä kaikki kunnossa.
Sain makkarin järjestettyä niin, että kaikki entiset romppeet mahtuvat sinne vauvan romppeiden lisäksi. Hoitopöytä on jo paikallaan, mutta puhti loppui siihen. Pinnasängyllekin on paikka valmiina, mutta en viitsi sitä vielä kasata. Seuraavaksi varmaan aloitan pyykkäyksen, että saa laatikoihin täytettä. Kaikenlaista pientä on tullut jo hankittua, kuten tutit, tuttiketju, tuttipullo (vettä varten), hoitoöljyä ja sen sellaista. Mieluinen ulkoiluhaalarikin vihdoin löytyi. Ukkoehdokas lupasi hankkia sitten aikanaan vauvan turvaistuimen, joten tarvikkeet olisivat sitten niinkuin kasassa, kun melkein kaikki vuosien takainen on tallessa. Vaunujen kankaat joudun ehkä pesemään, kun ovat tuolla kellarissa olleet niin pitkään pölyttymässä, joten sekin pitäisi jossain välissä jaksaa.
Lomaa on vielä ensi viikko jäljellä ja sitten vielä heinäkuuksi töihin. Ajattelin yrittää jaksaa olla töissä, joten luultavasti olen iltaisin ihan puhki, joten heinäkuussa en saa sitten mitään aikaiseksi kotona. Äitiysloman alkaessa haluaisin jo kaiken olevan kunnossa. Koska tuntuu, että maha on nytkin " tiellä" (oli kiva liikutella noita painavia lipastoja), en usko tilanteen silloin olevan sen helpompi.
Lapset kinuavat jo rannalle, mutten vielä viitsisi viedä. On tuo auringon porotus vähän vielä liikaa. Täytyy keksiä jotain muuta tekemistä, joten tältä erää päätän tähän (johan tuota tulikin).
fullmoon 28+3
Oli kyllä joo ihan kamala kokemus se eilinen. No, olisihan siinä tietysti pahemminkin voinut käydä, se oli pyörän ohjaustangon pää, mikä oli osunut kaatuessa siihen rintaan ja vetässyt ihon auki. Tänään sitten oli kamala vääntö pojan kanssa, että saatiin side vaihettua ja haava puhdistettua. Onhan siihen jo tulehdus tullut, mutta eipä se ollut ihmekkään näillä helteillä, haisikin jo vähän pahalle. Kokeillaan nyt ensin kotikonsteja, eli huomisesta alkaen paljon suihkuttelua ja ilmakylpyä, sitten jos se ei tepsi, on käytävä hakemassa antibiootit. Blaah...
Täällä kuumuus jatkuu edelleen, taivaalla lipuu lupaavan näköisiä sadepilviä, mutta näyttää kaikki kiertävän tän paikan just sopivasti :(.
Saisi kyllä tulla kunnon sade, olisi edes hetken helpompi.
Tänään on taas tullut muutamia supistuksia, johtuu varmaan kuumuudesta, huonosta nukkumisesta ja liikkeellä olosta. Kohta kaadun hyvällä omallatunnolla sohvalle loppuillaksi, tuossa FC Venus odottaa, että lapset olisi saatu nukkumaan. Niin ja pari suklaapatukkaa jääkaapissa...:)
Oikein hauskaa juhannusta kaikille keijuille!
Niina ja pyöriäinen rv 27+6
[color=DarkBlue]Niin huomenta keijut.......taitaa olla lämmin päivä taas tulossa!!
Tänne ei mitään uutta...vauva liikuskelee taas hurjasti parin hiljaisen päivän jälkeen, kiva!
Mulle tuli se KAUAN odottamani päätös äitiyspäivärahasta...tai siis ei tullu varsinaista päätöstä, kela vaan muisti kirjeellä että asiaa ei voida ratkaista ennen kuin toimitan sinne selvityksen siitä kauanko ollaan asuttu avoliitossa mieheni kanssa. Todella ärsyttävää kun ne ensin kuukausikaupalla muka käsittelee niitä päätöksiä ja sitten tuleeki tuollanen lisäselvityspyyntö ja taas menee monta kuukautta:( Ja en ymmärrä miten tuo mihinkää ees liittyy kauanko ollaan asuttu yhessä, saman lapsilisän kai saan ajasta huolimatta. Huoh.
Kävinpä eilen taas vaatekaupassa....oisin halunnu löytää hameen itelleni. Mutta sovituskopissa tuli taas mega-ahdistus, oma peilikuva näyttää niin vieraata ja vartalo isolta ja kömpelöltä. Mikään ei näytä hyvältä päällä ja lähdin sitten pahalla tuulella pois koko kaupasta....viereiseen lastenvaateliikkeeseen, josta Kermaperuna sai parit potkarit:)
Uskalsin ostaa punaiset potkuhousut.....vaikka sukupuolesta ei siis mitään muuta tietoa kun minun tyttöveikkaukseni:) Mutta se on kyllä sellanen kirkkaan tummanpunainen, vihreillä kuvoilla, ja menee pojallekki.
Minä olen kyllästynyt olemaan raskaana!! Niin ihanaa kuin tämä toisaalta onki:) mutta ahdistaa tämä isokokoisuus ja kun kävely on nykyään jotenkin vaikeaa, minusta tuntuu että minä vaapun niin kuin ankka:) Ja lonkat kipeytyy kävellessä......ja pahoinvointi ei oo vieläkää helpottanu!!! Tulis syyskuu pian!!!!
Kylläpäs minä taas valitan:) Vaikka oikeesti heräsin ihan hyvällä tuulella:) Lähenpäs syömään mansikoita ja sen jälkeen reippaana töihin!
Päätettiin muuten miehen kanssa lähteä juhannuksena Raumalle....saa nähä kuinka jaksan siellä mutta kävästään ainaki vähän aikaa....yks päivä ajateltiin vaan olla. Perjantaina sen verran hyviä bändejä luvassa että pakkohan minun on päästä:)
Vointeja keijuille!!
Kerttu rv 27!!!!!! [color=DarkOrange1][size=6]♥[/size]