Tiesittekö muut että se rintsikoiden keskiosa edessä kuuluu olla ihoa vasten?
Siis ne kaaritukien päät? Mulle selvisi vasta nyt, yli 20 vuotta olen käyttänyt rintsikoita😦
Kommentit (201)
Rinsikoiden paikka on makkarin lattialla, jonne ne on heitetty suuren intohimon kourissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isoja kokoja löytyy paljon helpommin kuin pieniä kuppeja.
75AA ei ole edes kovin pieni!
On ihan kämmeneen sopivat rinnat jotka heiluu hyppiessä vaikkei roiku.AA-kuppia ei löydy helposti, ja AAA-kuppia vielä vähemmän.
Pienissä koissa ei tosin kaaritukea tarvitse.
Tuota AAA-kuppi on kirjaimellisesti rintalastan tasolla olevat rinnat, eli eivät sivultapäin erotu rintalastasta paitsi nännien osalta. AA ei todellakaan ole kämmenen kokoiset heiluvat rinnat., kupissa on erotus noin 2cm rinnan päältä vs rinnan alta. Jos käytät kuppia AA ja rintasi ovat tätä isommat, se tarkoittaa, että liivisi ovat väärän kokoiset.
Aa koossa rintakehän alamitan ja rintojen päällysmitan erotus on 10-12 cm (https://fi.wikipedia.org/wiki/Rintaliivit). Millä saat tästä 2cm korkean rinnan?! Esim mulla on mitta 85aa, ja kun kämmenen laittaa rinnan alle, juuri ja juuri kaikki mahtuu käteen. Yksi rinta on isompi kuin nyrkkini. Sulla on aika outo kuva aa kupista.
Eihän se 10-12cm erotus mitoissa päältä ja alta mitattuna tarkoita että se rinta työntyy ulospäin rintakehästä sen 10-12cm.
En minä sitä varsinaisesti tiennyt. Eiköhän sen voi itse kukin päätellä ihn käytännön järjellä.
Aina jotenkin ihmetyttää, että miten naiset voivat olla noin kuutamolla liivien koosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin tiesin! Jos ei ole niin on liian pieni kuppi. Jos on, mutta hiertää, niin sittenkin on jotain pielessä joko edelleen koko väärä tai sit vaan väärä malli.
Ja sit ympärys. Jos mahtuu vaatekokoon S, liivien ympärys ei ole 80 saati 85 vaan silloin todellisempi koko on ainaki 10 cm vähemmän. Se ympärys pitää olla niin, et just ja just menee uloimmat hakaset kiinni.
Ts. useimmille 80B kokoa käyttäville sopivampi koko on esim. 70E
Tämä! Luulin pitkään olevani 80B, kunnes pari vuotta sitten kävi ilmi, että oonkin just tuo 70E tai 65E.
Mistä ostat liivisi? Ei meinaa löytyä mistään järkevään hintaan 65 ympärysmitalla.
Mä olen itse joskus lyhentänyt liian isoa ympärysnauhaa. Eihän se maailman kaunein vaihtoehto ole, mutta menettelee jos vaikka alesta löytää kupiltaan hyvät liivit.
Katsos vaan, mun aloittama ketju on noussut oikein lehtiotsikoihin, kahteen kertaan😂 taitaa olla hiljaista siellä toimituksessa.
Ap
Istukoot miten lystää. En voi käyttää kaarituellisia, painavat rintakehään ja alkaa närästää.
Triumphilla jotain malleja joissa ei kaaritukia eikä allergisoivaa pitsiä.
Vaatteissa tärkeintä on mukavuus ja käytänöllisyys.
En ole ajatellut asiaa, mutta järjellä ajateltuna kyllähän se taitaa oikeankokoisissa liiveissä niin olla. Ja juu, itsellä on näin.
Omien kokemusten mukaan epämukavimmat kaarituelliset liivit on sellaiset, joissa se kaarituki on liian lyhyt eli se päättyy jonnekin kainalon eteen, vaikka siinä kaarituelle tarkoitetussa "kujassa" olisi vielä runsaasti tilaa vielä kainalon puolella. Sellaisissa liiveissä mulla se kaarituki lähtee jostain syystä aina seikkailemaan ja täyttämään kainaloa, jolloin siihen etuosan kujaan jää tilaa ja koska liivien ympärysmitta on napakka, alkaa se kaarituen pää painaa rintalastaa. Tästä viisastuneena en enää osta yksiäkään liivejä, joissa se kaarituki on huomattavasti lyhyempi kuin kaarituelle tarkoitettu kuja.
Hyi en käytä enää kaarituellisia. Kun kuppi on riittävän kokoinen, kaarituet menevät kainaloihin asti, on muuten tuskallista. Pienempi kuppi jää rinnan päälle. Lisäksi olkaimet putoavat aina. Yhdet kelvolliset on olemassa, mutta epämukavat nekin. Harmittaa, kun luulin pari vuosikymmentä, että liivien kuuluu olla kaarituelliset. Missään liikkeessä kukaan ei ikinä ehdottanut sovitettavaksi kaarituettomia, vaikka nimenomaan valitin epämukavuutta. Tissitkin on b-koon läpyskät, eivät vaadi pahemmin tukea. Käytän nykyään vain urheiluliivejä ja toppeja, olisinpa tajunnut jo 15-vuotiaana mutta ei, äitikin ostatti vaan niitä kaarituellisia, koska sellaiset nyt vaan kuuluu olla. Ei kuulu.
Olen pyytänyt myyjien apua rintsikoiden ostamisessa. Tulevat sinne sovituskoppiin katsomaan, että varmasti ovat just sopivat. Tosin nyt etätöiden takia en ole käyttänyt rintsikoita yli vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä puristavat liian pienet kaaritukirintaliivit ovat meidän aikamme korsetteja. Niin aikanaan puolusteltiin niitä valaanluuhökötyksiäkin, että keho tarvitsee tukea.
Musta tuntuu pahalta liikkua ilman tukevia liivejä, koska rintojen hölskyminen ja roikkuminen tuntuu epämiellyttävältä. Juoksuaskelia en pysty ottamaan ilman liivejä ollenkaan, on pidettävä käsillä tisseistä kiinni koska muuten sattuu. Jos joku liivejä vihaava muka-feministi yrittäisi viedä ne minulta, tappelisin vastaan viimeiseen asti :D
Sama ongelma! Lisäksi toinen rinta on selkeästi toista isompi. Ostapa siinä sitten sopivat liivit :D Joogatessa on tukehtua omiin tisseihinsä. Onneksi olen etätöissä ja voin hillua vaikka alasti. Kesällä on hirvittävää, kun on oltava vähillä vaatteilla. Talvella js kylmällä saalla tissejä saa kuriin edes jotenkin tarpeeksi napakalla takilla.
Vierailija kirjoitti:
Enää ei valitettavasti löydy hyvännäköisiä kaarituettomia liivejä. Minulle ei oikein löydy näistä kaarituellisista. Koko on 90 B tai C vanhalla mitoituksella mallista riippuen. Jos löytyy ympärysmitta niin kupit ovat niissä niin isot että ne voi vetää rusetille. Lisäksi kaaret ulottuvat kainaloon ja painavat siellä. Ns ammattitaitoinen myyjä C -erikoisliikkeessä ehdotti 85 ympärysmittaa, no kokeilin ja myyjä veti ne kiinni kun en itse saanut kun olivat niin kireät. Tämä oli myyjän mielestä hyvä ja he mielellään auttavat blaa blaa. Kysyin sitten että tuleeko hän joka aamu laittamaan liivit päälleni.
Yllätyksekseni löysin sitten hyviä liivejä Lindexiltä, sekä kaarituella ja ilman. Olin aiemmin ohittanut heidän liiviosastonsa kun luulin että siellä on vain hyvin pieniä nuorille tarkoitettuja liivejä. Siellä oli hyvä valikoima minunkin kokoani ja ostin sieltä 2 kivat liivit, toiset kaarilla ja toiset ilman. Olivat vielä puolta halvemmat kuin erikoisliikkeissä. Olen siis 50+ mutta en tykkää ns mummoliiveistä.
Kiitos vinkistä! Lindex löytyy läheltä, joten suuntaanpa sinne ostamaan uudet liivit, toivottavasti yhtä hyvällä onnella.
Vierailija kirjoitti:
Tiesin, ja jotkut liivit toimiikin hyvin näin, mutta esim. tänään päälläni oli myyjän kanssa erikoisliikkeessä valitut liivit jotka kävin lopulta kauppakeskuksen vessassa riisumassa pois kun se paino rintalastassa oli kivuliaan kova.
joa ostan liivit ohjeistusten mukaisesti.ovat epämielytävät ja kireät.nykyisin käytän urheiluliivejä,kotona olen liivitön aina.
Tiesin, mutta en tajua miten omani saisi siten tai minkälaiset liivit pitäisi olla, että se onnistuisi.
Koko on 85H ja tilaan nykyisin Lumingerieltä. Nykyään istuvat vähän paremmin kuin aiemmat, kun mitattu huolella, mutta silti ei osu ihoon se keskiosa. Enkä halua mitään ylikireätä ympärysmittaakaan. Ehkä jos olisi pienemmät, niin se onnistuisi paremmin? Tuntuu, että nää isot joutuisi väkivalloin hirttämään, että onnistuisi.
Vierailija kirjoitti:
Tiesin, mutta en tajua miten omani saisi siten tai minkälaiset liivit pitäisi olla, että se onnistuisi.
Koko on 85H ja tilaan nykyisin Lumingerieltä. Nykyään istuvat vähän paremmin kuin aiemmat, kun mitattu huolella, mutta silti ei osu ihoon se keskiosa. Enkä halua mitään ylikireätä ympärysmittaakaan. Ehkä jos olisi pienemmät, niin se onnistuisi paremmin? Tuntuu, että nää isot joutuisi väkivalloin hirttämään, että onnistuisi.
Kokeile isompaa kuppia. Jos kuppi ei ole riittävän iso ja syvä, työntää tissit niitä kuppeja eteenpäin. Tämä sama ilmiö tekee myös ympäryksen kireämmän tuntuiseksi.
Tiesin. Kaarituellisissa siis.
Nyt luovuin kaarituista ja ostin tavallisia rintsikoita. Paljon mukavampia!
Helvetin huonosti. Mutta olihan niissä olkaimet. Jotka tietty sitten painoi olkapäitä ja/tai valuivat jatkuvasti. Ja eihän ne mitään tukeneet. Mulla oli jo silloin aika isot rinnat ja liiveissä järjestään liian pienet kupit joten se liian pieni kuppikoko vähän kompensoi sitä ympäryksen väljyyttä.