Tiesittekö muut että se rintsikoiden keskiosa edessä kuuluu olla ihoa vasten?
Siis ne kaaritukien päät? Mulle selvisi vasta nyt, yli 20 vuotta olen käyttänyt rintsikoita😦
Kommentit (201)
Vierailija kirjoitti:
Nämä puristavat liian pienet kaaritukirintaliivit ovat meidän aikamme korsetteja. Niin aikanaan puolusteltiin niitä valaanluuhökötyksiäkin, että keho tarvitsee tukea.
Musta tuntuu pahalta liikkua ilman tukevia liivejä, koska rintojen hölskyminen ja roikkuminen tuntuu epämiellyttävältä. Juoksuaskelia en pysty ottamaan ilman liivejä ollenkaan, on pidettävä käsillä tisseistä kiinni koska muuten sattuu. Jos joku liivejä vihaava muka-feministi yrittäisi viedä ne minulta, tappelisin vastaan viimeiseen asti :D
Mihin muuten perustuu tämä, että kaarituen pitäisi olla mahaa/ rintalastaa vasten? Eikö se nimenomaan tukisi enemmän, jos se tulee vähän rintarangasta ulos. Noinhan se tukee ainoastaan kangasta eikä rintaa.
Vierailija kirjoitti:
kuka pitää kaarituellisia? karmeat kapistukset.
Ei ole jos koko on oikea. Ennen olin kanssasi samaa mieltä, kunnes ammattilaisen kanssa katsottiin oikea koko ja nyt en muuta pitäisikään kuin kaarituellisia. Mulla ei ole mitenkään pienet rinnat ja noilla saa parhaan tuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin tiesin! Jos ei ole niin on liian pieni kuppi. Jos on, mutta hiertää, niin sittenkin on jotain pielessä joko edelleen koko väärä tai sit vaan väärä malli.
Ja sit ympärys. Jos mahtuu vaatekokoon S, liivien ympärys ei ole 80 saati 85 vaan silloin todellisempi koko on ainaki 10 cm vähemmän. Se ympärys pitää olla niin, et just ja just menee uloimmat hakaset kiinni.
Ts. useimmille 80B kokoa käyttäville sopivampi koko on esim. 70E
Tämä! Luulin pitkään olevani 80B, kunnes pari vuotta sitten kävi ilmi, että oonkin just tuo 70E tai 65E.
Jaksaisiko joku selittää että mitäs sitten kun rinnanympärys on oikeasti suuri? Tällöinhän jos ottaa liivit jotka ovat 80b, niin kuppi on liian pieni, kun ympärys on sopiva, mutta jos ottaakin 70e, niin kuppi on sopiva mutta rinnanympärys liian pieni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen varmaan yksinkertainen, mutten ymmärrä miten on mahdollista ettei se ole ihossa kiinni?
https://fullerfigurefullerbust.com/wp-content/uploads/2012/07/bad5.jpg
Ai kamala!!!! 😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin tiesin! Jos ei ole niin on liian pieni kuppi. Jos on, mutta hiertää, niin sittenkin on jotain pielessä joko edelleen koko väärä tai sit vaan väärä malli.
Ja sit ympärys. Jos mahtuu vaatekokoon S, liivien ympärys ei ole 80 saati 85 vaan silloin todellisempi koko on ainaki 10 cm vähemmän. Se ympärys pitää olla niin, et just ja just menee uloimmat hakaset kiinni.
Tämä! Luulin pitkään olevani 80B, kunnes pari vuotta sitten kävi ilmi, että oonkin just tuo 70E tai 65E.
Mistä ostat liivisi? Ei meinaa löytyä mistään järkevään hintaan 65 ympärysmitalla.
tiesin ja edes ammattilainen ei saa sitä osumaan kohalleen. kaipa mulla on oudon muotonen keho
Vierailija kirjoitti:
Mihin muuten perustuu tämä, että kaarituen pitäisi olla mahaa/ rintalastaa vasten? Eikö se nimenomaan tukisi enemmän, jos se tulee vähän rintarangasta ulos. Noinhan se tukee ainoastaan kangasta eikä rintaa.
Alapeukkuja kyllä tuli, mutta kukaan ei näköjään edes yritä vastata kysymykseen. Pitäisihän pelkän maalaisjärjenkin sanoa, että rintaliivi olisi tukevampi, jos rintaa olisi tukemassa myös se kaarituki eikä pelkkä kangas tai toppaus.
Tiedän, mutta vaikka mitä kokoja kokeilisin, niin se keskiosa on melkein aina irti.
Noin tyhmiä kysymyksiä esittää vain väärän kokoisissa liiveissä kulkeva suomalainen tantta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukkuja kyllä tuli, mutta kukaan ei näköjään edes yritä vastata kysymykseen. Pitäisihän pelkän maalaisjärjenkin sanoa, että rintaliivi olisi tukevampi, jos rintaa olisi tukemassa myös se kaarituki eikä pelkkä kangas tai toppaus.
Ei. Kaarituen tehtävä on antaa rinnalle tukea ja kannatella niitä yhdessä ympärysnauhan kanssa alhaalta päin, ja näin toimiakseen sen on oltava koko matkaltaan tiiviisti rinnanjuurta vasten, rinnan alla. Jos kaaret törröttävät ilmassa, ovat ne ns epävakaat ja pääsevät liikkumaan, sen lisäksi että ovat vaatteiden alla ruman näköiset ja ennen kaikkea yleensä ovat epämukavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaksaisiko joku selittää että mitäs sitten kun rinnanympärys on oikeasti suuri? Tällöinhän jos ottaa liivit jotka ovat 80b, niin kuppi on liian pieni, kun ympärys on sopiva, mutta jos ottaakin 70e, niin kuppi on sopiva mutta rinnanympärys liian pieni?
No silloin valitaan isompi kirjainkoko jos kuppi on liian pieni koossa 80B.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Kaarituen tehtävä on antaa rinnalle tukea ja kannatella niitä yhdessä ympärysnauhan kanssa alhaalta päin, ja näin toimiakseen sen on oltava koko matkaltaan tiiviisti rinnanjuurta vasten, rinnan alla. Jos kaaret törröttävät ilmassa, ovat ne ns epävakaat ja pääsevät liikkumaan, sen lisäksi että ovat vaatteiden alla ruman näköiset ja ennen kaikkea yleensä ovat epämukavat.
Miten siis perustelet, että kaarituki voi tukea ainoastaan olevalla tiiviisti rinnanjuurta vasten? Tuo ei nyt todista oikein mitään, että pääsevät liikkumaan. Liikkuuhan se kangas siinä ilmassa joka tapauksessa, vaikkei kaarituki siinä olisikaan.
Ajattele vaikka kupolitelttaa. Onko teltta jämäkämmin pystyssä, jos ne kaaret ovat maata vasten? No eivät ole.
Enää ei valitettavasti löydy hyvännäköisiä kaarituettomia liivejä. Minulle ei oikein löydy näistä kaarituellisista. Koko on 90 B tai C vanhalla mitoituksella mallista riippuen. Jos löytyy ympärysmitta niin kupit ovat niissä niin isot että ne voi vetää rusetille. Lisäksi kaaret ulottuvat kainaloon ja painavat siellä. Ns ammattitaitoinen myyjä C -erikoisliikkeessä ehdotti 85 ympärysmittaa, no kokeilin ja myyjä veti ne kiinni kun en itse saanut kun olivat niin kireät. Tämä oli myyjän mielestä hyvä ja he mielellään auttavat blaa blaa. Kysyin sitten että tuleeko hän joka aamu laittamaan liivit päälleni.
Yllätyksekseni löysin sitten hyviä liivejä Lindexiltä, sekä kaarituella ja ilman. Olin aiemmin ohittanut heidän liiviosastonsa kun luulin että siellä on vain hyvin pieniä nuorille tarkoitettuja liivejä. Siellä oli hyvä valikoima minunkin kokoani ja ostin sieltä 2 kivat liivit, toiset kaarilla ja toiset ilman. Olivat vielä puolta halvemmat kuin erikoisliikkeissä. Olen siis 50+ mutta en tykkää ns mummoliiveistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten siis perustelet, että kaarituki voi tukea ainoastaan olevalla tiiviisti rinnanjuurta vasten? Tuo ei nyt todista oikein mitään, että pääsevät liikkumaan. Liikkuuhan se kangas siinä ilmassa joka tapauksessa, vaikkei kaarituki siinä olisikaan.
Ajattele vaikka kupolitelttaa. Onko teltta jämäkämmin pystyssä, jos ne kaaret ovat maata vasten? No eivät ole.
Voit aivan vapaasti käyttää millaisia kaaritukia haluat, miten haluat. Jos sinulle mukavin vaihtoehto on se, että ovat ilmassa, niin 👍
Tässä on aika hyvin selitetty asiaa
En ymmärtänyt kysymystä alkuun, koska mulla on niin pienet rinnat ja niiden välissä niin paljon tilaa, että ei muodostu tämä ongelmaksi :'D Pakollahan se kangas siihen väliin osuu. Tosin en kyllä edes käytä kaarituellisia liivejä.
Mitä minä sillä tiedolla teen, kun missään ei myydä minulle sopivia liivejä? Ei ole olemasssa 75 Ö tai mitä lie kuppikokoa, jossa kaarten päät tulisivat rintalastaa vasten. Suurimmassa mahdollisessa löytämässäni kupissa kaaren päät painavat kainaloita, ja edessä törröttävät rumasti.
Vierailija kirjoitti:
Mitä minä sillä tiedolla teen, kun missään ei myydä minulle sopivia liivejä? Ei ole olemasssa 75 Ö tai mitä lie kuppikokoa, jossa kaarten päät tulisivat rintalastaa vasten. Suurimmassa mahdollisessa löytämässäni kupissa kaaren päät painavat kainaloita, ja edessä törröttävät rumasti.
Minkä kokoinen kuppi se suurin löytämäsi on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit aivan vapaasti käyttää millaisia kaaritukia haluat, miten haluat. Jos sinulle mukavin vaihtoehto on se, että ovat ilmassa, niin 👍
Tässä on aika hyvin selitetty asiaa
Minä en nyt kysynyt, mikä kenellekin on mukavaa, vaan millä fysiikan säännöillä kaarituki muka tukee enemmän ollessaan siellä juuressa. Jos sinulla ei ole rintaliivejä ja rintasi hölskyvät esim juostessa ja yrität tukea niitä käsilläsi, laitatko kädet sinne juureen vai siihen rintojen päälle. Eiköhän kaikki ota niistä mieluummin sellaisen kuppiotteen.
Ehdottiko isompaa kuppikokoa? Kannattaa muistaa että se isompi kuppikoko mahdollistaa pienemmän ympäryskoon, kun rinnat mahtuu paremmin kuppeihinsa. Yleensä sieltä kyllä tulee kaksi kokoa jota ehdottaa kokeiltavaksi.