Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 31-vuotias nainen, jolta tippuu hiukset päästä

Vierailija
18.01.2020 |

Olen 31-vuotias nainen ja ongelmanani on hiusten todella raju oheneminen ja niiden huonokuntoisuus. Olen yrittänyt ainakin kahden vuoden verran saada tätä hiustenlähtöä laantumaan, mutta mikään ei auta. Hiusten kuntokin heikkenee koko ajan, vaikka hoidan niitä melkein jopa maanisesti.

Olen ostanut kaiken maailman kalliita hiustököttejä kampaamoista ja apteekeista. Kokeilimpa lääkärin määräämää kortisoniliuostakin. Ei apua. Vaihdoin yaz pillerit qlairaan, mutta silläkään en huomaa olevan vaikutusta. Olen syönyt kaiken maailman kalliita hiusvitamiineja ja muita lisäravinteita. Rautaa yritin syödä, mutta sitä vatsani ei kestä.

B12 vitamiini on minulla lääkärin sanojen mukaan alhainen, mutta viitteissä. Rauta-arvot myöskin alhaiset, mutta viitearvoissa. Kilppariarvot myös viitearvoissa.

Pahinta on, etten saa lääkäreiltä mitään apua, varsinkaan koska nuo verikokeiden arvot menevät sinne viitearvojen sisään. En suoraan sanottuna tiedä mistä tätä vyyhtiä lähtisi avaamaan. Olen ajatellut mennä yksityiselle, mutta googlettaessani muiden naisten kokemuksia olen huomannut että tähän ongelmaan on äärimmäisen vaikea saada apua.
En edes tiedä minkä alan erikoislääkärille minun kannattaisi mennä. Jollekin, joka on erikoistunut hormoniasihin? Ihotautilääkärille? Kilppari-asiantuntijalle? Vai lääkärille joka tietäisi enemmän ravintoainepuutoksista?

Onko kenelläkään muulla kokemusta naisena rajusta hiustenlähdöstä? Mistä olette saaneet apua vai onko tämä asia mille ei voi vain mitään? Suvussani muilla ei ole hiustenlähtöä. Tämä asia on alkanut vaikuttaa kokonaisvaltaisesti omaan hyvinvointiini. Itsetuntoni on täysin nolla. Ajattelen tätä asiaa ihan liikaa ja vertailen itseäni jatkuvasti muihin.

Olen kiitollinen kaikesta mahdollisesta vertaistuesta!

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ongelma? Miehillä yleensä lähtee hiuksia tuossa iässä.

Vierailija
22/85 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihotautilääkärille mars mars,voi olla alopeciaa. Sitten saat maksusitoumuksen peruukkiin,se on lääkinnällinen apuväline.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiero päänahkaa pesun jälkeen, vältä hoitotuotteita, vain pesu, ei kuivaajaa tai paljoa käsittelyä.

Vierailija
24/85 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kato tuolta auttaisko tuo.

https://www.youtube.com/results?search_query=dermarolling+hair

mies51v

HUOM. noita dermarollereita saa Kiinan Wishistä aivan muutamalla eurolla, älkää suinkaan ostako kalliimpia rollereita turhaan.

Itselläni on tuo dermarolleri WIshistä ja aionkin juuri alkaa kokeilemaan sitä hiuksiini.

Vierailija
25/85 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auttanut muu kuin peruukki. Toivottavasti löydät avun muualta, mutta peruukin kanssakin pärjää.

Joo, ja Wishistä saa toosi halvalla kaikenlaisia peruukkeja, joita voi sitten muokata mieleisekseen ja tänään näkyi olevan kaikki tilaukset ilman postimaksua, joka on kyllä aika hyvä etu.

Vierailija
26/85 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä kannattaa hankkia peruukki? Hankitko Suomesta, ulkomailta...? Itsellä sama tilanne, että hiukset vaan lähtee.

Osta Kiinan Wishistä saat monta peruukkia samalla hinnalla, kun mitä maksat täällä.

Ite oon ostanut sieltä monta peruukkia - netissä on ohjeita, kuinka muokata niitä mielekseen, vaikka ne onkin suhteessa todella hyvätasoisia.

Vierailija
27/85 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun paksuista hiuksista lähti 50%. Luulin, että johtui stressistä, mikä on toki voinut olla yksi syy. Mulla alkoi hiukset jälleen vahvistumaan kun aloin säännöllisesti syödä b- ja d- vitamiinia. Molemmat arvot olivat siis alhaiset. Tilanne korjaantui reilussa vuodessa. Normaali ruokavalio.

Vierailija
28/85 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä kokeilen, kiitos vinkistä!

Vierailija
29/85 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotautilääkäri on oikea osoite.

Vierailija
30/85 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ongelma? Miehillä yleensä lähtee hiuksia tuossa iässä.

Kyse onkin naisesta.

Vierailija
31/85 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt kahdella ihotautilääkärillä - tulos 0.

Eivät he kai edes halua auttaa ihmisiä, ottavat vaan rahat.

Vierailija
32/85 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotautilääkäri määräsi mulle spironolaktonia ja sen system -jonkun shampoita. Ehkä auttoivat hetken, mutta mitään dramaattista parannusta en muista saaneeni. Ihan tavallinen terkka-aseman lääkäri sanoi sitten että ei kai perinnölliseen hiustenlähtöön auta mikään muu kuin Rogaine, ja sen avulla nyt on sitten menty jo vuosia. Jos vähennän käyttöä, hiuksia alkaa taas tupoittain irrota eli olen Rogainen kanssa naimisissa lopun ikäni.

Mulla hiuspohja kohtuu terve ja ehjä, eli mitään sairautta ei siis ole diagnosoitu. Vai onko perinnöllinen hiustenlähtö sairaus...

Vierailija
33/85 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettynyt lekureihin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt kahdella ihotautilääkärillä - tulos 0.

Eivät he kai edes halua auttaa ihmisiä, ottavat vaan rahat.

ENSIN menet terveyskeskukseen/työterveyslääkärille ja sieltä kautta ihosairaalaan tutkimuksiin. 

Vierailija
34/85 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tunne, kun hiustenlaittorutiinisi on jo noin 10 vuotta ollut lähinnä se, että yrität peittää päänahkasi paistamasta harjan, kahden peilin ja hiuslakan kanssa... Ja kaikki "kokeile jotain piristävää kampausta / uutta leikkausta / luovu hiuslakasta ja ole luomu" lähinnä vtuttaa. Ikää vajaa 30.

Saat kyllä helposti parilla tökötillä tukkasi todella tuuhean näköiseksi, mutta ei ole hyväksi varmaan hiuspohjalle.

Meinaan se Biozellin texturizing spray eli volyymisuihke + Lidlin Cien dry shampoo yhdessä tuuheuttaa hiukset moninkertaiseksi, sitten vaan harjaat pahimmat suihkeet pois ja viimeistelet vielä hiuslakalla, niin hyvä tulee.

(Varmaan tähänkin hyvään ohjeeseen joku möllö pistää alanuolen piruuttaan.)

Vierailija
35/85 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä kilpparitestien tulokset olivat ?

TSH ja T4V ?

Vierailija
36/85 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toi spiro auttanut oikeasti ketään? En ole koskaan kuullut kenenkään sanoneen, että se olisi auttanut. Suhtaudun siihen siksi skeptisesti.

Vierailija
37/85 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihotautilääkäri määräsi mulle spironolaktonia ja sen system -jonkun shampoita. Ehkä auttoivat hetken, mutta mitään dramaattista parannusta en muista saaneeni. Ihan tavallinen terkka-aseman lääkäri sanoi sitten että ei kai perinnölliseen hiustenlähtöön auta mikään muu kuin Rogaine, ja sen avulla nyt on sitten menty jo vuosia. Jos vähennän käyttöä, hiuksia alkaa taas tupoittain irrota eli olen Rogainen kanssa naimisissa lopun ikäni.

Mulla hiuspohja kohtuu terve ja ehjä, eli mitään sairautta ei siis ole diagnosoitu. Vai onko perinnöllinen hiustenlähtö sairaus...

Ja mulla siis kilppari ok...

Vierailija
38/85 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tunne, kun hiustenlaittorutiinisi on jo noin 10 vuotta ollut lähinnä se, että yrität peittää päänahkasi paistamasta harjan, kahden peilin ja hiuslakan kanssa... Ja kaikki "kokeile jotain piristävää kampausta / uutta leikkausta / luovu hiuslakasta ja ole luomu" lähinnä vtuttaa. Ikää vajaa 30.

Saat kyllä helposti parilla tökötillä tukkasi todella tuuhean näköiseksi, mutta ei ole hyväksi varmaan hiuspohjalle.

Meinaan se Biozellin texturizing spray eli volyymisuihke + Lidlin Cien dry shampoo yhdessä tuuheuttaa hiukset moninkertaiseksi, sitten vaan harjaat pahimmat suihkeet pois ja viimeistelet vielä hiuslakalla, niin hyvä tulee.

(Varmaan tähänkin hyvään ohjeeseen joku möllö pistää alanuolen piruuttaan.)

Kaks möllöä!!💩👺

Vierailija
39/85 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kanssa luottaisi lääkärin kommentteihin et kilpirauhasarvot ovat viitearvoissa. Kysele täältä tai kilpirauhasinfosta ovatko todella kunnossa. Itsellä kilppariongelmat ja perinnöllinen hiustenlähtö, niin kun seuraava pahempi hiustenlähtökausi alkaa niin en voi enää millään peittää kaljua, tällä tavallisellakin hiustenlähdöllä se aika koittaa ennen kesää :(

Vierailija
40/85 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusongelmaiset. Käyttäkää kookosöljyä hiustenhoitoon, niin hiukset kiittävät ja kasvavat hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan