Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku jo nähnyt Helene Schjerfbeckistä kertovan elokuvan?

Vierailija
18.01.2020 |

Hei, joko joku kävi katsomassa Helene Schjerfbeckistä kertovan elokuvan. Kiinnostaisi kovasti nähdä se. Onko katsomisen arvoinen? Olen joskus Areenasta nähnyt hänestä kertovan "elämäkerran" joka - niin kiinnostava kuin olikin- oli vähän ohut ja jätti paljon avoimeksi. Mielipiteitä siis kaipaisin. Ei kai se vaan ole perinteinen suomifilmi jossa räitään ja räävitään...

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkahan tulee tv:sta uusintana?

Vierailija
42/48 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nyt nähtävissä yle areenassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tunnelma ratkaisee, ei yksityiskohdat. Mielestäni tässä oli oma mieleen jäävä tunnelmansa. Tosin, ymmärrän, ettei sille voi mitään, jos jotkut ontuvat yksityiskohdat häiritsevät. Itsellenikn on monesti käynyt niin. Kuitenkin niin päin, että minua häiritsee joissakin elokuvissa nimenomaan se, että loistavalla visuaalisuudella yritetään paikata sisällön ja tunnelman puutetta. Tässä elokuvassa mielestäni oli hieno ja rauhallinen vanha tunnelma ja visuaalisuus onnistunut, mitään häiritseviä virheellisiä yksityiskohtia en huomannut.

Vierailija
44/48 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tää oli jo tammikuussa 2020 teattereissa. En tajua miksei äitini mennyt tätä silloin katsomaan, kun oli kuitenkin kyseisen taiteilijan fani. Hieman myöhemmin tuli kaikki koronarajoitukset ja sitten hän olikin jo kuollut.

Vierailija
45/48 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissailtana tuli tv:sta. Katsoin. Olen karttanut Jokisen ohjauksis, kun oon aatellu et ne on kaikki repivää ja sotaisaa meuhkaamista. Helene oli kaunis ja rauhallinen elokuva. Yykläsin kovasti. Ydinhenkilöt, ei turhaa väkeä pyörimässä. Kaunis ja väljä musiikki. Lopputeksteissä lähes yksinomaan virolaisia nimiä tuotannossa, siellä syntyy halvemmalla ilmeisesti. 

Aika meni nopesasti, ihmettelin et nytkö se jo loppui. Katuiko Reuter oikeasti kihlaustaan vai oliko se elokuvaan otettu taiteellinen vapaus? Mietin vaan hänen jälkeläistensä tunteita tuon kuultuaan.

Vierailija
46/48 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistunut elokuva. Upeat merenrantakuvat.

Vierailija
47/48 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea oli saada selvää puheesta. Mietin jo, et onko mulla huono kuulo.

Vierailija
48/48 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin katsomassa elokuvan ja yllätyin, kuinka upea se oli. HS on kyllä jo henkilöhahmona mielenkiintoinen. joskin kuivakka ja raihnainen. Jotenkin mua jäi niin raastamaan se rakkauselämä :(.

Kai siinä oli tekstitys? Muutenhan näitä suomalaisia ei kannata katsoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi