Paljonko kaloreita päivässä saatte syödä te 20kg laihduttavat?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Tuohan riippuu ihan lähtöpainosta. Helpoin tapa on katsoa Sydänliiton kalorilaskurista, että kuinka paljon siinä ihannepainossa tarvii kaloreita ja sitten tekee dieetin, jossa noudatetaan virallisterveellistä linjaa ja käytetään Finelin ilmaista ruokapäiväkirjaa. Sitä on helppo käyttää ihan älypuhelimellakin.
Sydänliitto 2500kcal mulla, jos söisin noin paljon niin lihoisin 3-4 kuukaudessa.
Toi oli vielä jos ei tee mitään liikuntaa. Olen 169cm/84kg. Pärjään nykyään mainosti 1300kcal päivässä. Ei koskaan ole nälkä kun onnistuim itseäni lihottaa tähän kuntoon.
Itse käytin Sulamoa ja sen kalorilaskua alussa kun aloin keventämään itseäni. Siinä sai hieman käsitystä mitä kannattaa syödä ja kuinka paljon. Moni luulee syövänsä kevyesti mutta kaloreita saattaa silti tulla todella paljon. Muutaman viikon laskin kaloreita ja sitten homma alkoi rullaamaan itsestään. En kieltänyt itseltäni mitään mutta en syönyt herkkuja joka päivä. Puolessa vuodessa lähti 25kg enkä sano laihduttaneeni vaan opin vain syömään ja liikkumaan oikein. Tärkeintä oli olla stressaamatta ja pitää huolen että elämä ei pyörinyt sen "projektin" ympärillä. Unohtakaa kitudieetit, kiellot ja 24/7 meuhkaaminen siitä laihduttamisesta niin homma sujuu jq paino pysyykin poissa.
Mä en oikein käsitä millä kalorimäärällä laihtuisin kun en tiedä millä kalorimäärällä olen lihonnut :( mitat 169cm/84kg.
Vierailija kirjoitti:
Mä en oikein käsitä millä kalorimäärällä laihtuisin kun en tiedä millä kalorimäärällä olen lihonnut :( mitat 169cm/84kg.
Kokeile sinäkin sulamoa tms.Sinne laitetaan pituus ja paino.Laskee sulle ihannepainon ja päivittäisen kalorimäärän.
Sinne sitten lisäilet kaiken ruoan mitä syöt ja näet paljonko mennyt ja paljonko voi vielä kuluttaa:)itse olen syönyt tänään näin:
Ap:2 realruisleipää keittokinkut,salaattia,kurkkua päälle ja kahden munan munakas ilman rasvaa.
Vp:banaani
Lo:200g nyhtöpossua,raejuustoa rasvatonta,kirsikkatomaatteja ja pakastebrocollia keitettynä.
Vp:2dl maustamatonta jugurttia ja pakastemustikoita
Hyvin pärjää ja vielä 400 kaloria illaksi.
2460 nykynen kulutus, 2000 ihannepainossa
silti syön max 1800
Aluksi olin puoli vuotta alle 1700kaloria päivässä, nyt mennyt puoli vuotta 2000 kaloria pv. Paljon liikuntaa
Vierailija kirjoitti:
Kuka ihme laskee kaloreita kun laihdutus on helppoa ilmankin? Esim työpaikan ruokalassa, onko teillä puntari mukana aina ja laskette laskimella paljonko linjastosta voi ottaa?
En syö työpaikan ruokalassa, mutta muuten ravintolassa tai jonkun kotona on aika helppo arvioida määriä, ei se haittaa jos ei ole ihan gramman tai edes kymmenen gramman tarkkuudella.
16kg neljässä kuukaudessa vilkaisemattakaan kaloreihin. Makaronit, riisit perunat pois, lihaa tai munia, pari kourallista vihanneksi ja maitoa. Ei herkkuja muuten paitsi suklaapatukka kerta viikkoon.
Muista, ettei kaikki tavoittele pysyvää painonpudotusta. Eikä kalorien laskenta tarkoita dieettiä.