Aiempaan keskusteluun liittyen. Diabeetikolla täytyy olla saatavilla nopeasti verensokeria nostavia tuotteita.
Meillä on diabeetikkolapsi, hänellä voi verensokeri pudota nopeastikin alas ja silloin tarvitaan nopeita hiilareita, mm. Siripiri tai mehu, ettei mene sokkiin. Jotkut vaan sanoi, ettei diabeetikon takia tarvitse herkkuja olla. Ei muuten tarvitsekaan, mutta edellämainitun vuoksi täytyy kotona olla aina jotain saatavilla.
Kommentit (7)
Jep. Einiiden nopeiden hiilarien tarvitse olla herkkuja, mutta herkuissa usein on nopeita hiilareita ja keksit, suklaat, pillimehut ja sellaiset ovat hyvin säilyviä. Mutta eiväthän nuo typerykset ymmärrä mistä on kyse, onneksi diabeetikot ja diabeetikkolasten vanhemmat ymmärtävät.
Joo, varoituksen sana myös raskausdiabetikoille, jotka laittaa insuliinia. Mulla oli pari kertaa aamulla herätessä sokerit niin alhaalla että kädet oikein vispas ja pyörrytti. Mehulasillisella siitä selvittiin.
Vierailija kirjoitti:
Joo, varoituksen sana myös raskausdiabetikoille, jotka laittaa insuliinia. Mulla oli pari kertaa aamulla herätessä sokerit niin alhaalla että kädet oikein vispas ja pyörrytti. Mehulasillisella siitä selvittiin.
Tarviiko sitä inskaa sitten tykittää niin paljon, että sokerit laskee?
Maitokin nostaa nopeasti jos on saatavilla mutta yleensä mataliin sokereihin liittyy haluttomuus syödä tai juoda ni nuo makeat saa helpommin menemään.
Itse oon henk.kohtasena avustaja dibeetikkolapselle ja kyl löytyy siripirit,mehuta ja hunaja hätätapauksia varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko sitä inskaa sitten tykittää niin paljon, että sokerit laskee?
Tuo sokereitten lasku ja nousu ku ei ihan mee aina niin ku oppikirjoissa.Eli vaikka laitat saman määrän inskaa ni ne voikin laskee alemmas mitä pitäs tai vastaavasti jäädä ylemmäs.
Eri ku tuo ensiksi lainattu
En ole siis tuon aiemman viestin (teinin lihominen) kirjoittaja mutta puutuin tähän kohtaan,
Ap