Onko joku lomaillut ulkomailla vielä vko:lla 30+
Miten jaksoit lennot ja muuten matkan. Meillä oli tarkoitus mennä kanarialle talvella ja viikot olis silloin tuota luokkaa. Kannattaako matka perua vai jaksaiskohan vielä nauttia silloin lomasta..?
Kommentit (7)
Mulla on tosi hyvin mennyt tämä koko raskaus, ei pahoinvointia, ei mitään kipuja ja ihan vähän väsymystä. Mutta nyt viime viikolla alkoivat supistelut ja lääkäri kielsi kaiken liikkumisen, olin aika yllättynyt.. Nyt siis tuntui viikonloppuna, että mökillä olokin on jo liikaa.
Itse en lähtisi, vaikka kyllähän sitä tarpeen tullen voi synnyttää myös kanarialla :) Suosittelen, kuten edellinen, äkkilähtöä.
Fanny rv29
En olisi lähtenyt jos olisi tullut supistuksia tms. ennen matkaa..
Mutta kaikki meni loistavasti. Mies otti vetovastuun meiän 2v-tytöstä ja mun ei tarvinnut juosta tytön perässä. Kuuma oli, yli +30 mutta kuumuus ei tuntunut tukalalta. Hyvin jaksoin, käveltiin paljon päivittäin yms. Oli ihanaa uida joka päivä jne.
Eli mulla reissu meni tosi hyvin. :)
Nazuli 39+0
Olin Riikassa tuossa kolmisen viikkoa sitten, silloin rv 28. Vaikka ei tuon etelämmässä olekkaan, ilmasto sielläkin oli kostea ja raskas ns, etelän ilmasto. Turvotusta tuli ja kävely tuntui raskaalta vaikka täällä suomessa ei ole mitään ja voin hyvin. Mä ainakin päätin etten enää reissuun lähtisi raskaana ollessani! Ei siitä samalla tavalla nauti, en ainakaan mä!
Muistaakseni esim.Finnair vaatii lääkärin todistuksen vko 28 jälkeen, ettei ole ennenaikaisen synnytyksen uhkaa. Itse päätin lopulta jättää tämän kesän reissun väliin, koska olisi tullut turhan kalliiksi sekä lennot, että noutaa yksityiseltä ko.todistus.
Keväällä olin kahdesti ulkmailla n.vko 22-25 ja mukavasti meni.
Elo rv 36
itselläni olisi ollut mahdollisuus lähteä työmatkalle italiaan rv 29, mutta lopulta päätin olla lähtemättä koska ajatus hirvitti. antaisin neuvon, että kannattaa luottaa omaan intuitioon eikä kuunnella muiden mielipiteitä asiasta. jos tuntuu siltä että haluaa lähteä eikä lääkärin mukaan ole estettä, niin antaa mennä. mutta jos vähänkin epäilyttää niin sitten kannattaa harkita uudelleen niinkuin minä tein. esikoista odottaessa kaikki on jotenkin niin jännittävää. :)
nyt sain mieheltä "lohdutuspalkinnoksi" päivä tukholmassa-risteilyn, jonne lähdemme ensi viikonloppuna (silloin rv 32+). täytyy myöntää, että sekin vähän jännittää vaikka olen voinut tosi hyvin, supistuksiakaan ei ole pahemmin ollut. mies lupasi tilata medihelin jos jotain ilmenee! :)
caligirl&ekavekara rv 31+5
ihan oman neuvolan kautta lääkäriltä, ei maksa mitään.
tai sitten lennot voi olla yhtä tuskaa ja muutenkin väsy iskeä. Eihän sitä kukaan osaa ennustaa etukäteen. Minä en maksaisi matkaa jos ei sitten pystyisikään lähtemään. Äkkilähtöä jos vaan mahdollista suosittelen, koska sitten voi itse katsoa mikä on olo eikä mene rahat hukkaan.
Ja vielä vastaan etttä, esikoista odottaessa olisin pystynyt vielä lähtemään. Nyt kolmatta odottaessa ei olisi ollut toivoakaan =(
Tiip+kilpikonna rv 36+3