Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jenkki Suomessa: " Yksi asia tekee minut hulluksi. Kun avaan ovia, niin joudun käyttämään aina molempia käsiäni. Näin ei ole Yhdysvalloissa."

Vierailija
18.01.2020 |

"Täällä lukko täytyy ensin avata ja sitten ovea täytyy työntää, Shaunessy sanoo ja elehtii työntämistä samalla molemmilla käsillään.

Shaunessy kertoo videolla mainion esimerkin.

– Huoneesta ei pysty myöskään lähtemään yhtä kättä käyttäen. Jos esimerkiksi pidät jotakin sylissä, se on pakko ensin laskea maahan ja avata sitten ovi. Se tekee minut hulluksi, Shaunessy selittää."

https://www.is.fi/jaakiekko/art-2000006376763.html

En tajua.. selittäkää minulle.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalaiset ovat niin tyhmiä, että kädet eivät toimi yhtä aikaa.

Vierailija
2/50 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaikeaa... Jaxuhali jenkille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee hermot täällä ulkomailla, kun ovi pitää laittaa erikseen avaimella lukkoon. Suomessa riitti, kun veti ulko-oven kiinni.

Vierailija
4/50 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ovessa on ainakin niin jäykkä Abloyn lukko että ulos lähtiessä ovea pitää vetää sisään päin ja kotiin tullessa työntää että sen saa auki.

Vierailija
5/50 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulko-ovissa luulen tämän liittyvän lukkotyyppiin, jossa kahvaa pitää painaa ja usein myös ovea pitää vetää tai työntää samalla kun kääntää avainta. Siinä tarvitsee tosiaan kaksi kättä. Sen sijaan sisäovien osalta en ymmärrä, mistä on kysymys.

Vierailija
6/50 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on pyörävaraston ovi pehvasta. Siinä tosiaan pitää kääntää ensin lukkoa ja sitten vielä painaa kahvaa. Entisissä on riittänyt kun on avannut lukon ja vetänyt oven auki samalla avaimen käännöllä.

Ehkä hänelle suomalaiset ovet ovat liian painavia?

Vierailija
7/50 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ovessa on ainakin niin jäykkä Abloyn lukko että ulos lähtiessä ovea pitää vetää sisään päin ja kotiin tullessa työntää että sen saa auki.

Meillä sama, mutta kahvaa ei tarvitse painaa, joten sisään mennessä ovea voi työntää kyljellä. En ole tajunnut koskaan pitää sitä vaikeana.

Vierailija
8/50 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meiää jenkeissä... höpö höpö. Osavaltiota on kymmeniä ha ovia miljoonia, ehkei kannata yleistää.

New Yorkissa asuvalla tuttavalle on ovessa 4 lukkoa turvallisuus syistä.

Päästääkseen ulos on käytettävä molempia käsiä. Ja jos on kiire, on pidettävä vauhtia.

Vierailija
9/50 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhan valittamista. Meillä ei saa ovea lukkoon ilman avainta. Ensin avaat oven avaimella ja otat avaimen irti ja sen jälkeen voi avata oven.

Vierailija
10/50 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne lukot sitten toimii jenkeissä? Ovet aina auki jos ei erikseen lukita?!

Vierailija
11/50 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysehän ei ole lukosta vaan ovien tiivisteistä.

Vierailija
12/50 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ne lukot sitten toimii jenkeissä? Ovet aina auki jos ei erikseen lukita?!

Näin ainakin niissä asunnoissa, joissa minä olen käynyt. Ovi pitää erikseen laittaa avaimella lukkoon.

Vierailija
13/50 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kylmässä vaan on oltava ovissakin kunnon eristeet ja tiivisteet.

Ja kyl niitä hyvin toimivia lukkoja suomessakin on.

Vierailija
14/50 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun ei kiinnittänyt huomiota siihen, että täällä ovet kääntyvät ulos- ei sisäänpäin. Täällä ei dekkareissakaan mennä kroppaa voimallisesti käyttämällä ovesta läpi niin kuin suuressa maailmassa tapahtuu.

Vierailija
15/50 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteen aikaa asioin lähes päivittäin kauppakeskus Redissä. Mut meinasi tehdä hulluksi se, että painavat ulko-ovet piti aina itse avata. Siis moderni kauppakeskus eikä tuohon ole saatu mitään automaattista järjestelmää? Ja lisäksi ovien avaaminen vielä poikkeuksellisen raskasta.

Vierailija
16/50 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siihen tarvii kahta kättä kun painaa oven kahvaa alaspäin ja avaa oven? Ei meillä ainakaan ole ikinä ovet lukossa, miksi pitäisi olla?

Vierailija
17/50 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tarvii kaksi kättä. Kerrostalossa asutaan. Aina on tosiaan se kantamus johonkin laskettava alas, että saa oven aukaistua.

En nyt minään ongelmana ole sitä kyllä kokenut.

Vierailija
18/50 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäkin aluksi hämäsi, mutta hänhän tarkoitti niitä vanhempia abloyn lukkoja, jotka piti sisältä päin avata kahdella kädellä, eli toisella kädellä väännetään lukkoa ja toisella painetaan kahvaa. Nämä uudet lukot aukeavat yhdelläkin kädellä.

Vierailija
19/50 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkkilässä ovet on niin heppoisia, että menee pienellä potkulla sisään. Elokuvista olen oppinut.

Vierailija
20/50 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli ihanaa se, että ovi piti erikseen lukita. Oven muistaa kyllä aina lukita, mutta avaimia ei aina muista ennen kuin oven on jo vetänyt kiinni, ja senhän tietää miten Suomessa käy...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi