Kipu peräsuolessa ja emättimen puolella. Sellainen vihlova kova kipu mikä vie kyyryyn.
Sattuu sikana ja kestää 5sek - 30min
En osaa paikallistaa missä, mutta jossain alapäässä. Oon joskus gynellä puhunut muttei ultrannut koska oli ultra rikki.
Nyt kerroin normi lääkärille, muttei tutkinut vaan määräsi kipulääkettä.
Ne tulee ehkä kerran kuussa, mutta jos kerran tulee niin se toistuu muutaman päivän samanlaisena.
Välillä tuntuu kohdussa, välillä peräsuolessa ja välillä emättimessä.
Mitä se voisi olla, tarviiko huolestua?
T. 23v nainen
Kommentit (26)
Mulla ei löydetty endometrioosia, vaikka sitä epäiltiin juuri noiden oireiden takia. Syy ei koskaan selvinnyt, mutta itse opin välttämään ruokavaliossa soijaa ja maitotuotteita, niin on helpottanut. Olen myös pääasiassa kala-kasvissyöjä ja olen huomannut, että pari kertaa kun olen syönyt kanaa vuosien tauon jälkeen niin saattaa seuraavana yönä tulla juuri tuollaiset krampit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi että poikkean hiukan sivuun itse aiheesta, mutta haluaisin kysyä voiko kohdun/munasarjojen ultrauksen tehdä ulkokautta? Siis näkyykö silloin yhtään mitään? En ole koskaan käynyt gynellä enkä halua instrumentteja sisääni mutta haluaisin tietää onko kaikki ok.
Kyllä ultrataan sisältä tarkemmin sellaisen dildon näköisen kanssa. Mahaan sattuu mutta tutkia ei saa? Se on sitten voe voe.
Kiitos infosta. Ei minulla mitään kipuja tai vaivoja ole mutta ajattelin että olisi varmuuden vuoksi hyvä tarkastaa. Minulla on seksuaalisen hyväksikäytön takia traumatausta niin en haluaisi sen takia tutkimusvälineitä sisääni.
Mulla on aina tullut tota kuukautisten aikaan ja joskus muutenkin. Olen kuitannut ihan normaaliksi naisten vaivaksi.
Normaaliksi naistenvaivaksi mäkin sen tulkitsin. Nuorempana ajattelin etten saa lapsia tuon takia, mutta eipä ollut este. T: sen jolla tuota oviksen aikaan.
Mulla on myös tota samaa peräaukon/suolen kipua aina joskus, välillä tuntuu että taju menee sen kivun kanssa. Googlen kanssa oon päätelly että kyseessä on joku lantionpohjan lihasten kramppi, mikä voi tulla stressistä. Omituista kyllä...
https://www.potilaanlaakarilehti.fi/artikkelit/syvaa-endometrioosia-ei-…