Paljonko on työttömyysperuspäiväraha kuukaudessa
Entä korkeakouluopiskelijan opintotuki?
Noin -summa riittää, mutta siis minimisumma noista. Tekisin vertailua.
Kommentit (48)
mulla 518€ mut kieltäydyin 9€ kuntouttavasta niin ei oo enään mitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älytöntä että tuollaisesta 700e:sta pitää maksaa vielä veroa. Tuleeko palautuksena sitten jos vuoden aikana ei muita tuloja? Ei kai tuollaisista tuloista pitäisi maksaa mitään veroja.
Minulla on tullut n 150e veronpalautusta.
Minulla taisi palautuksia tulla jotain 50€, kun olin koko vuoden työttömänä. Jos on palkkatuloa, niin verotus on kevyempää.
Siis oikeastiko veroprosentti nyt sit 25 tuosta "korotetusta" työmarkkinatuesra?!!! Jos totta niin ei helv...oikeasti!!! Eli yhtä tyhjän kanssa muutnekin minimaaliset "korotukset" taas...:( köyhille nyt ei ikinä senttiäkään "liikaa", jos jokin nouseekin sen muutaman sentin, niin jostain muualat se kyllä leikataan ja reilummalla kädellä, aina!!! ja kaikki ruuan hintojen nousut, vuokrat ym-toki myös saa ihan its ekeksiä mistä repii rahat jatkuviin korotuksiin:(
Minä jouduin ottamaan pankista opintolainan aikoinaan opiskeluani varten, ei ollut siihen aikaan mitään valtion opintotukia, ja maksoin palkoistani korkoineen lainani takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeastiko veroprosentti nyt sit 25 tuosta "korotetusta" työmarkkinatuesra?!!! Jos totta niin ei helv...oikeasti!!! Eli yhtä tyhjän kanssa muutnekin minimaaliset "korotukset" taas...:( köyhille nyt ei ikinä senttiäkään "liikaa", jos jokin nouseekin sen muutaman sentin, niin jostain muualat se kyllä leikataan ja reilummalla kädellä, aina!!! ja kaikki ruuan hintojen nousut, vuokrat ym-toki myös saa ihan its ekeksiä mistä repii rahat jatkuviin korotuksiin:(
Kyllä minulla tuki nousi.
Työttömyyspäivärahan veroprosentti on edelleen 20!
Ansiosidonnainen 1970€kk jotenkin pärjää kun vähän nuukailee
Ja toki opintotuki voisi olla korkeampi, mutta sekä työttömänä että opiskelijana olleena, kyllä opiskelijan status on parempi kuin työttömän. Opiskelijalle myös opiskelija lounas maksaa alle 2 euroa, juna/bussiliput puoleen hintaan, ei tarvitse juosta työllisyystoimenpiteissä jne.