Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko on työttömyysperuspäiväraha kuukaudessa

Vierailija
17.01.2020 |

Entä korkeakouluopiskelijan opintotuki?

Noin -summa riittää, mutta siis minimisumma noista. Tekisin vertailua.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se, että opiskelija "saa lisäksi lainaa" Mikä muu väestöryhmä velvoitetaan elämään LAINArahalla? Ei mua siis se haittaa, mutta mielestäni oon turha verrata "ilmaista" rahaa ja lainaa.

No opiskelu kestää kuitenkin vain n 5 vuotta, jonka jälkeen saa töitä ja palkkaa. Lainasta saa osan anteeksi jos valmistuu tietyssä ajassa. Lisäksi laina on halvempaa kuin lainat keskimäärin. Jos haluat verrata johonkuhun niin vertaa edes etuoikeutetumpaan ryhmään äläkä opiskelijoita huonommassa asemassa oleviin eli työttömiin.

Ja toki opintotuki voisi olla korkeampi, mutta sekä työttömänä että opiskelijana olleena, kyllä opiskelijan status on parempi kuin työttömän. Opiskelijalle myös opiskelija lounas maksaa alle 2 euroa, juna/bussiliput puoleen hintaan, ei tarvitse juosta työllisyystoimenpiteissä jne.

Vierailija
42/48 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla 518€ mut kieltäydyin 9€ kuntouttavasta niin ei oo enään mitään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älytöntä että tuollaisesta 700e:sta pitää maksaa vielä veroa. Tuleeko palautuksena sitten jos vuoden aikana ei muita tuloja? Ei kai tuollaisista tuloista pitäisi maksaa mitään veroja.

Minulla on tullut n 150e veronpalautusta.

Minulla taisi palautuksia tulla jotain 50€, kun olin koko vuoden työttömänä. Jos on palkkatuloa, niin verotus on kevyempää.

Vierailija
44/48 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeastiko veroprosentti nyt sit 25 tuosta "korotetusta" työmarkkinatuesra?!!! Jos totta niin ei helv...oikeasti!!! Eli yhtä tyhjän kanssa muutnekin minimaaliset "korotukset" taas...:( köyhille nyt ei ikinä senttiäkään "liikaa", jos jokin nouseekin sen muutaman sentin, niin jostain muualat se kyllä leikataan ja reilummalla kädellä, aina!!! ja kaikki ruuan hintojen nousut, vuokrat ym-toki myös saa ihan its ekeksiä mistä repii rahat jatkuviin korotuksiin:(

Vierailija
45/48 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jouduin ottamaan pankista opintolainan aikoinaan opiskeluani varten, ei ollut siihen aikaan mitään valtion opintotukia, ja maksoin palkoistani korkoineen lainani takaisin.

Vierailija
46/48 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeastiko veroprosentti nyt sit 25 tuosta "korotetusta" työmarkkinatuesra?!!! Jos totta niin ei helv...oikeasti!!! Eli yhtä tyhjän kanssa muutnekin minimaaliset "korotukset" taas...:( köyhille nyt ei ikinä senttiäkään "liikaa", jos jokin nouseekin sen muutaman sentin, niin jostain muualat se kyllä leikataan ja reilummalla kädellä, aina!!! ja kaikki ruuan hintojen nousut, vuokrat ym-toki myös saa ihan its ekeksiä mistä repii rahat jatkuviin korotuksiin:(

Kyllä minulla tuki nousi.

Vierailija
47/48 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyspäivärahan veroprosentti on edelleen 20!

Vierailija
48/48 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnainen 1970€kk jotenkin pärjää kun vähän nuukailee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi