Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko on työttömyysperuspäiväraha kuukaudessa

Vierailija
17.01.2020 |

Entä korkeakouluopiskelijan opintotuki?

Noin -summa riittää, mutta siis minimisumma noista. Tekisin vertailua.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älytöntä että tuollaisesta 700e:sta pitää maksaa vielä veroa. Tuleeko palautuksena sitten jos vuoden aikana ei muita tuloja? Ei kai tuollaisista tuloista pitäisi maksaa mitään veroja.

Automaattisesti menee 20%, mutta etuutta varten voi tehdä muutosverokortin.

Vierailija
22/48 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis 20% on ennakonpidätys verotuksessa. Lopullinen verotus on varmaan eri asia eli tulee veronpalautuksia sitten joskus myöhemmin jos ei ollut muita tuloja? Tosin en tajua, miksi noin kova ennakonpidätysprosentti pitää olla. Eihän tuossa ole mitään tolkkua.

Ei tule mitään suuria summia veronpalautusta tuolla 20 veroprosentilla, minulla n 150 e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruspäiväraha on vuoden alusta ollut tasan 33,66€ päivä. 20 päivältä kuukaudessa maksetaan.

Korotusta huimat 1,26e päivältä aiempaan nähden, wuhuu! Onneksi oma ansiosidonnainen on yli 80e päivältä tällä hetkellä. Kyllä sitä peruspäivärahaa maksetaan koko kuukauden arkipäiviltä, mutta maksu tapahtuu neljän viikon eikä kalenterikuukauden jaksoissa.

Vierailija
24/48 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla peruspäiväraha on 490 e / kk.

Opintotuki oli n. 240 euroa.

Opiskelijana saat kuitenkin opintolainaa. Eli pärjäät tosiasiassa paremmin.

Työttömänä joudut hakemaan toimeentulotukea eikä saa säästää.

Opiskelijana on kivempaa, tosin kuin opiskelijat luulee.

Sitäpaitsi työttömänä saa opiskella vain poikkeustapauksissa ja max 2v.

Vierailija
25/48 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älytöntä että tuollaisesta 700e:sta pitää maksaa vielä veroa. Tuleeko palautuksena sitten jos vuoden aikana ei muita tuloja? Ei kai tuollaisista tuloista pitäisi maksaa mitään veroja.

Ansiosidonnaisesta ennakonpidätys on vielä kovempi, 25 %

Vierailija
26/48 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

617,80  myönnetty

maksettu 494,24 

viimeisimmästä päätöksestä

Vierailija
27/48 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaisesta ennakonpidätys on vielä kovempi, 25 %

Ai niin, sehän tosiaan muuttui nyt, myös kuntoutusrahan ennakonpidätys on vuoden alusta ollut 25 %, luultavasti myös työttömyyspäivärahan.

Vierailija
28/48 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

617,80  myönnetty

maksettu 494,24 

Vanhaa tietoa. Sulla on vielä alennettu työmarkkinatuki tässä. Summa on noussut vuoden alusta ja aktiivimalli poistunut.

Vierailija
29/48 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 850€ /kk. Siihen päälle asumistuki 960€ ja satunnaiset toimeentulotuet.

Vierailija
30/48 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

617,80  myönnetty

maksettu 494,24 

Vanhaa tietoa. Sulla on vielä alennettu työmarkkinatuki tässä. Summa on noussut vuoden alusta ja aktiivimalli poistunut.

Ja veroprosentti noussut 20 :sta 25:een.

Vierailija
31/48 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pieni, etten saa edes silmälääkärin määräämiä  kunnollisia silmälasiliikkeistä saatavia silmälaseja ostettua, tai jos ostan ne, niin niihin ei riitä edes kuukauden työttömyyspäivärahan summa - ei edes alennushintaisiin silmälaseihin, näet kun pitää maksaa ruoastakin ja muusta pakollisesta menosta. En kylläkään enää näe kunnolla kauas, mutta mitäpä väliä, eihän mulla ole varaa edes omaan autoon.

Silmien näkö on menossa piloille rahapulan vuoksi, sillä kaupoista saatavat lukulasit eivät auta kaukonäkökykyyn.

Vierailija
32/48 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

617,80  myönnetty

maksettu 494,24 

Ainiin, mulla tosiaan aktiivimalli leikkasi tosta, joten on se muilla aktiivisilla ollut isompi. En ole aiemmin ollut työttömänä, niin törttöilin tuon asian kanssa.

Vierailija
33/48 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 33,20e/pv. Ma-pe, ei viikonloput.

Vierailija
34/48 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tähän jokainen laittaa omia summiansa, kun ne on kuitenkin kaikille samat? Summat Kelan sivulla. Riippuu veroprosentista, mitä jää käteen.

Vierailija
35/48 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se, että opiskelija "saa lisäksi lainaa" Mikä muu väestöryhmä velvoitetaan elämään LAINArahalla? Ei mua siis se haittaa, mutta mielestäni oon turha verrata "ilmaista" rahaa ja lainaa.

Vierailija
36/48 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

V...u, minä en saanut tarveharkkinnaisen työmarkkinalain ollessaan voimissaan yhtään mitään työmarkkinatukea, kuten kaikki muut sinkkutyöttömät ja eronneet yh.työttömät saivat. 

Kymmenisen vuotta olin aivan tyhjätasku lukuunottamatta lyhyitä pätkätöitä ja työllisyyskursseja.  Eipä ollut varaa, eikä intoa hakea enää töihinkään siihen aikaan. Kiitos vaan Suomen silloiset päättäjät, jotka tuon jo haudatun lain päätitte ottaa käyttöön 90-luvun keskivaiheilla, ja sama laki oli voimassa vuoteen 2014 alkuun saakka.   Sen lain puitteissa työmarkkinatuki laskettiin kelan laskukaavion mukaan puolison huom: bruttotuloista, eikä nettotuloista, jolla piti tulla toimeen koko perheen. 

Olen katkera vieläkin, ja haistatan pitkät koko tälle Suomen valtion systeemeille, miten työttömiä kohdellaan tänä päivänäkin muutenkin kuin työttömillä ei olisi mitään oikeutta ihmisarvoiseen elämään.  Aktiivointikiristyslaki oli pohjanoteeraus, ja koski kaikkia työttömiä kansalaisiamme.  SAIRAS SUOMI!

Vierailija
37/48 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se, että opiskelija "saa lisäksi lainaa" Mikä muu väestöryhmä velvoitetaan elämään LAINArahalla? Ei mua siis se haittaa, mutta mielestäni oon turha verrata "ilmaista" rahaa ja lainaa.

Ei velvoiteta. Opiskelijan ei ole pakko hakea lainaa, hänellä on siihen oikeus. Lisäksi Suomessa on opiskelijoille myös erittäin halpa/ ilmainen opiskeluruokailu.

Ja kyllä olen itsekin joutunut opintolainaa hakemaan, mutta olen silti iloinen, että maassamme on sellainen mahdollisuus, ja olen pystynyt opiskelemaan sen turvinkin, kun työtä ei aina ollut

Vierailija
38/48 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 850€ /kk. Siihen päälle asumistuki 960€ ja satunnaiset toimeentulotuet.

Mulla yli tonnin mut asumistuki sit vastaavasti alle 800, koska halpa Hekan vuokra-asunto :)

Hyvin tällä pärjää, kun tulee vielä lapsilisät, elatustuet päälle ja poikkis maksaa osan menoista.

Vierailija
39/48 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No opiskelu kestää kuitenkin vain n 5 vuotta, jonka jälkeen saa töitä ja palkkaa. Lainasta saa osan anteeksi jos valmistuu tietyssä ajassa. Lisäksi laina on halvempaa kuin lainat keskimäärin. Jos haluat verrata johonkuhun niin vertaa edes etuoikeutetumpaan ryhmään äläkä opiskelijoita huonommassa asemassa oleviin eli työttömiin.

Vierailija
40/48 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion myöntämä pikkuruinen työttömiksi joutuneiden kärvistelijöiden kelan työmarkkinatuki on pierun kokoinen verrattuna valtion monilukuisen byrokraattikerhon eli veronmaksajien veroilla palkattujen kaikenlaisten turhanpäisten virkanilkkien palkat, puhumattakaan suunlouskuttajien eduskunnan loisten palkkiot avustajien palkkoineen, jotka laativat sellaisia pykäliä työttömienkin aseman kurjistamiseksi entisestään, ja NORMIPALKKAISIA TYÖPAIKKOJA EI VAAN KAIKILLE TYÖTTÖMILLEMME RIITÄ.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi