Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tarpeeksi proteiinia?

Vierailija
17.01.2020 |

Syön nyt jo päivittäin papuja ja muita palkokasveja, raejuusto, rahkaa, jogurttia, välillä lihaa ja täysjyvää. Ravintohiivaa käytän ruuan päälle.

Silti ei kerry kuin 40-50gr. Lääkäri sanoi että olisi hyvä nostaa mutta miten?! En keksi enempää.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/11 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vetelen soijaproteiini-isolaattia saadakseni noi makroravintoaineet tuon proden osalta kohdilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pavuista sun muista kasviksista et saa ihmisen tarvitsemaa proteiinia. Syö lihaa ja kananmunia ja juustoa.

Vierailija
4/11 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. luomukananmunia, ovat laadultaan paljon parempia kuin suurin osa kaupoissa myytävistä proteiinijauheista.

Vierailija
5/11 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kana, kala, kalkkuna, kananmuna, raejuusto, pähkinät, siemenet...Jos syö päivän kahdella pää-aterialla vähintään kämmenen kokoisen määrän lihaa tai kalaa ja välipaloilla maitotuotteita, ei proteiinin riittävästä saannista tarvitse olla huolissaan.

Vierailija
6/11 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään ongelma edes kasvissyöjälle, eikä lääkäri noista asioista edes ole kiinnostunut. Proteiinista on kiinnostunut lähinnä bodarit, joiden harhaluuloissa, heidän riittämättömät ilmapallo lihakset vaativat yletöntä liiallista määrää proteiinia. 

Toiset jotka myös ovat kiiinnostuneet ruoan ravintoarvoista on nämä kasvissyöntiä työkseen vihaavat tapaukset. 

Vierailija
7/11 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinperäiset tuotteet. Liha maito rahka juusto kananmuna. Jokainen aamu .

Vierailija
8/11 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50v nainen ja lihaskunto heikkenee nopeasti vaihdevuosien jälkeen.. Proteiinit ovat erityisen tärkeitä juuri minulle. Siksi lihaa ja rahkaa ja kananmunia yms

Vierailija
9/11 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 50v nainen ja lihaskunto heikkenee nopeasti vaihdevuosien jälkeen.. Proteiinit ovat erityisen tärkeitä juuri minulle. Siksi lihaa ja rahkaa ja kananmunia yms

Tarve ilman mitään bodausta 60-70 gr/vrk ihan niiden virallisten suositusten mukaan. Ei tule ihan helposti joka päivä. Joka aterialla saa reilusti syödä. "Syö munaa..." "Lisää juustoa..." "Pavuista saa..."

Tuo määrä on 9 kanamunaa päivässä tai jauhelihaa/kalaa 270 gr tai härkäpapuja 750 gr. Ilman lihaa tai kalaa lähes mahdotonta ilman esimerkiksi proteiinirahkoja tai muita -lisiä.

Vierailija
10/11 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei normaalisti syövän, normaalin ihmisen tarvitse miettiä mitään proteiineja. Lähinnä vanhusten ja kilpabodarien juttu.

Vierailija
11/11 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala esim. maitoon tehty puuro tai jugurttia ja pähkinöitä tai leipää jonka päällä kananmuna ja leikkelettä.

Lounas 1/4 lautasta lihaa/kalaa/kanaa/kasvisproteiinia ja lasi maitoa/piimää/soijajuomaa. Salaatin osana herneitä/papuja/linssejä.

Välipala jugurtti/viili/pähkinät.

Päivällinen kuten lounas.

Iltapala kuten aamupala.

Takuulla tulee tarpeeksi proteiinia. Lisäksi tietysti muut ruuat, kuten hedelmät, marjat, salaatit, leivät, perunat ja pastat kohtuullisissa määrin. Täysjyväviljassa on muuten itsessäänkin jonkun verran proteiinia, eli kannataa valita lisäkkeisi täysjyväversioita eikä höttöä. Kauramaidossa ei ole yhtään proteiinia, sillä ei kannata korvata tavallista maitoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän