Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iltalehde juttu... minä luulin että millenaalit ovat nimenomaan milleniumina syntyneitä, eivätkä 80-lukulaisia!

Vierailija
17.01.2020 |

Siis se juttu siitä mistä lie susinukesta jota niin ahdistaa maailmanmeno...

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole. Milleniaaleja ovat n 1982-1995 syntyneet. Sen jälkeen syntyneet ovat z - sukupolvea, jotkut kutsuu zoomereiksi.

1981-1996-syntyneet ovat milleniaaleja. 

Vierailija
22/33 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin viittaa sitten se "Ok boomer?" joka on jonkinlainen ivaava ikäkommentti.

Suuriin ikäluokkiin. Toisen ms:n jälkeen, 1946-1964-luvuilla syntyneisiin viittaa. Lyhennys baby boomerista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin viittaa sitten se "Ok boomer?" joka on jonkinlainen ivaava ikäkommentti.

Olettaisin, että baby boomereihin eli suuriin ikäluokkiin.

Kuitenkin sitä käytetään myös huomattavasti Suomen suuria ikäluokkia nuoremmista ihmisistä. Ei esimerkiksi viisikymppiset suuriin ikäluokkiin kuulu, mutta silti saavat kuulla jotain ok boomer -juttuja.

Vierailija
24/33 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet syntynyt 1.1.2000 klo 00:01 tai jälkeen, olet millenniaali. Nimikin sen sanoo.

Olen puhunut.

Vierailija
25/33 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet syntynyt 1.1.2000 klo 00:01 tai jälkeen, olet millenniaali. Nimikin sen sanoo.

Olen puhunut.

Olen samaa mieltä.  Ja sitä paitsi ne on milleniaaleja, ei millenniaaleja kahdella ännällä.

Vierailija
26/33 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
27/33 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen puhunut.

Olen samaa mieltä.  Ja sitä paitsi ne on milleniaaleja, ei millenniaaleja kahdella ännällä.

Ei ole erikseen milleniaaleja ja millenniaaleja vaan nämä molemmat on milleniaaleja, ja kaikki milleniaalit ovat syntyneet 1.1.2000 jälkeen.

1990 luvulla syntyneet ovat Y sukupolvea, eivät milleniaaleja

Vierailija
28/33 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen puhunut.

Ei ole erikseen milleniaaleja ja millenniaaleja vaan nämä molemmat on milleniaaleja, ja kaikki milleniaalit ovat syntyneet 1.1.2000 jälkeen.

Oletko jotenkin vajaa?

Y-sukupolvi tarkoittaa Yhdysvalloissa ja Euroopassa 1980-luvun alun ja 1990-luvun puolivälin välillä syntynyttä sukupolvea. Nimitys on johdettu edellistä sukupolvea kuvaavasta X-sukupolvi-nimityksestä.

Samasta kohortista käytetään myös muun muassa nimityksiä nettisukupolvi ja millenniaalisukupolvi tai lyhemmin millenniaalit (< millennium; viitaten kolmannen vuosituhannen alkuun, jolloin sukupolvi tuli täysi-ikäiseksi.

Vierailija
29/33 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen puhunut.

Oletko jotenkin vajaa?

Y-sukupolvi tarkoittaa Yhdysvalloissa ja Euroopassa 1980-luvun alun ja 1990-luvun puolivälin välillä syntynyttä sukupolvea. Nimitys on johdettu edellistä sukupolvea kuvaavasta X-sukupolvi-nimityksestä.

Samasta kohortista käytetään myös muun muassa nimityksiä nettisukupolvi ja millenniaalisukupolvi tai lyhemmin millenniaalit (< millennium; viitaten kolmannen vuosituhannen alkuun, jolloin sukupolvi tuli täysi-ikäiseksi.

Wikipedia ei ole luotettava tietolähde, vaan anonyymi mielipidepalsta, oikea vessan seinä

Tosiaan 1990 luvulla syntyneet on Y-sukupolvea

Vierailija
30/33 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiken lisäksi se kirjoitetaan "millenniaali", kahdella n-kirjaimella. Jutussa mainitun kirjankin nimi on kirjoitettu väärin.

Joo ei. Koulunpenkille mars.

Menepäs itse koulunpenkille.

https://jukkaahola.fi/millenniaalit-vai-milleniaalit/

Ihan sama miten muinaiset roomalaiset sen olisivat kirjoittaneet. Nyt on vähän eri aika ja paikka. Täällä se nyt vaan on milleniaali.

Vierailija
31/33 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen puhunut.

Tuo sukupolvi Y homma ei oikein ottanut tuulta alleen, ja onhan se vähän niinkuin huono jatko-osa sukupolvi X:lle.  Millen(x2)iaali nimitys on korvannut tuon Y termin.

Käytännössä itse miellän milleniaalien kovimmaksi ytimeksi katukuvassa myöhäiset milleniaalit ja varhaiset z-sukupolven edustajat, koska heillä mielestäni on useimmiten päällä jonkinlainen milleniaali uniformu. Tämä lähinnä naisilla.

Vierailija
32/33 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on Y sukupolvi. Milleniaalit on eri porukkaa. Milleniaalit on syntyneet 2000 alkaen.

Tällä Y sukupolvella ei ole millenniumin kanssa mitään muuta tekemistä kuin, että ovat olleet olemassa vuosituhannen vaihtuessa.

Vierailija
33/33 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on Y sukupolvi. Milleniaalit on eri porukkaa. Milleniaalit on syntyneet 2000 alkaen.

Tällä Y sukupolvella ei ole millenniumin kanssa mitään muuta tekemistä kuin, että ovat olleet olemassa vuosituhannen vaihtuessa.

Ihan samaa ne on. https://fi.wikipedia.org/wiki/Y-sukupolvi