Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka hyvin jaksaisit nykyistä työtäsi 67-vuotiaana?

Vierailija
17.01.2020 |

Mietin vain, että tuttava kuoli 66-vuotiaana ja pääsi eläkkeelle 63-vuotiaana. Aika huonossa hapessa jotkut tuossa iässä.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon jaksavani, koska tämän päivän työelämä on minulla kuten lähes kaikilla muillakin helppoa ja hauskaa siistiä sisätyötä konttorissa näpytellen. Olen nyt 65-vuotias ja tarkoitukseni on painaa töitä vielä kolme vuotta. Enkä pane pahakseni vaikka kaatuisin näyttöpäätteen äärelle näkemättä ainuttakaan eläkepäivää, enhän ole enää täällä sitä suremassa.

No huh mikä väite! Ei todellakaan ole niin että valtaosa suomalaisista tekee helppoa, hauskaa ja siistiä sisätyötä. Monet tekevät fyysisesti raskasta työtä (esim. siivousala) tai sekä fyysisesti että psyykkisesti kuormittavaa työtä (esim. hoitoala). Toimistotyö taas voi kuormittaa ja stressata henkisesti. Olisikin kiinnostavaa kuulla mitä työtä teet koska harvoin saa lukea että joku työ on helppoa ja hauskaa?

Olen IT-konsultti ja nähnyt sekä kokenut toimistotyötä useassa eri asiakasyrityksessä, mihin perustuu huomioni siitä että työelämä on toimistotyötä tekevälle tämän päivän Suomessa helppoa ja hauskaa. Kuten kirjoitin, niin lähes kaikilla on näin. Tiedän että ainakin siivous- ja rakennustyö on raskasta ja hoitoalan työtkin osittain. Olen itsekin ollut nuorena erittäin raskaassa työssä ja siihen verrattuna tänä päivänä pääsee tosi helpolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla