Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka hyvin jaksaisit nykyistä työtäsi 67-vuotiaana?

Vierailija
17.01.2020 |

Mietin vain, että tuttava kuoli 66-vuotiaana ja pääsi eläkkeelle 63-vuotiaana. Aika huonossa hapessa jotkut tuossa iässä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin sellainen kuin "nykyinen työ". Jaksaisin mainiosti 67-vuotiaaksi, mikäli se olisi sitä samaa mitä tein ennen kuin jäin työttömäksi. 

Olen nyt 56-vuotias.

Vierailija
2/21 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työni ei ole fyysisesti raskasta, joten sen puolesta voisin kuvitella asian olevan kunnossa. Stressi voi tietenkin tappaa ihan missä iässä vaan, ja sen oireita tässä on jo koettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 58v siivooja. Mulla on skolioosi ja vetelen nyt jo jaksamisen rajoilla jatkuvan selkäsäryn vuoksi. Kroppa on kärsinyt ja kulunut jatkuvasta huonosta kuormituksesta jota työ aiheuttaa. En usko että jaksan loppuun asti tehdä näin raskasta työtä. Sairaseläke häämöttää varmaan n. 5v kuluttua, jos ei jo aikaisemminkin.

Vierailija
4/21 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta sehän ok kätevää, suoraan työelämän jälkeen arkkuun ikuiseen lepoon.

Vierailija
5/21 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio ottaa selvää. "Eläköidyn" omia aikojani reilusti alle kuusikymppisenä.

Vierailija
6/21 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
7/21 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään tänä vuonna eläkkeelle, alan nyt jo olla ihan naatti. Muutama kuukausi pitää vielä kestää, kroppa ja pää alkaa hajoilemaan.

Vierailija
8/21 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että onnistuisi, ei fyysisesti eikä henkisesti. Työssäni kunnon pitää olla kohdillaan ja ajattelu pysyä kirkkaana. Vanhempieni lapsena en usko että nämä edellytykset toteutuisivat vaikka olenkin vasta nelikymppinen.

Vierailija
9/21 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä tule tekemään töitä vanhan eläkeiän yli. Minähän en tulijoiden kustannuksia nykyistä enempää maksa.

Syön tässä rasvaista ja epäterveellistä.

Vierailija
10/21 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kovin hyvin. Teen fyysistä työtä ja nyt jo on kaikenlaisia särkyjä vaikken ole edes neljääkymmentä. Vanhempani ovat molemmat fyysisesti hajalla omien työuriensa johdosta joten oletan että tulen olemaan ihan yhtä vaivainen kuin he ovat nyt. Isä pääsi onneksi jo eläkkelle, äidillä olisi vielä muutama vuosi jäljellä, sairaseläkkeelle ei pääse vaikka viimeiset pari vuotta onkin mennyt suurinpiirtein viikko töissä kaksi saikulla-kaavalla.

Vierailija
11/21 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 65 v ja edelleen työelämässä. Hyvin jaksan, mutta olenkin ollut aina terve ja hyväkuntoinen.

Vierailija
12/21 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa nytkään, aion tänä vuonna lopettaa vaikka ei olisi uutta työtä.

M52 kuljetusala

Vierailija
13/21 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä näe mitään mahdollisuuksia sille että yli kuusikymppisenä tekisin samaa työtä kuin nyt vähän alle nelikymppisenä. Vuorotyö, välillä asiakkaat todella hankalia, jopa ihan fyysisesti käyvät kiinni. Ei sovellu enää vanhoille ihmisille. Hankalaa vaan keksiä että mitä alkaisi tekemään. Poliitikkojen päätöksistä kyllä huomaa että eivät itse ole tehneet mitään oikeita töitä kovin pitkään. Ei heillä työnteko tarkoita muuta kuin toimistossa istuskelua. 

Vierailija
14/21 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan noin viisikymppiseksi. Olen kovassa kunnossa ja treenaan joka päivä.

Silti työ on niin kuormittavaa että minulla on jo nyt nivelkulumia nelikymppisenä ja hengitystien oireita.

Myös jatkuva fyysinen rasitus aiheuttaa sen että sydän on rasittunut kroonisesti.

Käytännössä saan päivittäin sydänkohtauksia.

En kuitenkaan kykene lopettamaan urheilemista. Työn fyysisyyden takia minun pitäisi lopettaa liikkuminen vaapaa-ajalla kokonaan.

Ei vain ole sellaista lääkettä lääkäreillä tarjolla minkä nautittua vajoisi sohvan pohjalle lepäämään.

Vierailija
15/21 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon jaksavani, koska tämän päivän työelämä on minulla kuten lähes kaikilla muillakin helppoa ja hauskaa siistiä sisätyötä konttorissa näpytellen. Olen nyt 65-vuotias ja tarkoitukseni on painaa töitä vielä kolme vuotta. Enkä pane pahakseni vaikka kaatuisin näyttöpäätteen äärelle näkemättä ainuttakaan eläkepäivää, enhän ole enää täällä sitä suremassa.

Vierailija
16/21 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan jaksaisin, sillä olen yrittäjä ja voin tehdä työtäni täsmälleen sen verran kuin itseä huvittaa. Olen hyvässä kunnossa nytkin, pian 46 vuotiaana, ja tällä linjalla mennään tästä eteenpäinkin.

Luultavasti kuitenkin lähdemme mieheni kanssa jo joskus kymmenen vuoden päästä eläköitymään, olemme varautuneet siihen jo vuosia. Jätämme tämän kaupungin pölyt jaloistamme ja muutamme jonnekin rauhallisempaan paikkaan, kun lapsetkin ovat silloin jo omillaan.

Vierailija
17/21 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä voisin tietää, millainen terveyteni on siinä iässä? Ikäänyt 39 vuotta, eli vielä olisi 30 vuotta työelämää jäljellä. Siinä ajassa ehtii tapahtua vaikka mitä.

Vierailija
18/21 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jään tänä vuonna eläkkeelle, alan nyt jo olla ihan naatti. Muutama kuukausi pitää vielä kestää, kroppa ja pää alkaa hajoilemaan.

Missä työssä olet?

Vierailija
19/21 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jaksaisin mutta tuskin yritys haluaa pitää hidasta, vanhaa ja kallista palkkalistoilla jos on parempiakin vaihtoehtoja tarjolla.

Vierailija
20/21 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon jaksavani, koska tämän päivän työelämä on minulla kuten lähes kaikilla muillakin helppoa ja hauskaa siistiä sisätyötä konttorissa näpytellen. Olen nyt 65-vuotias ja tarkoitukseni on painaa töitä vielä kolme vuotta. Enkä pane pahakseni vaikka kaatuisin näyttöpäätteen äärelle näkemättä ainuttakaan eläkepäivää, enhän ole enää täällä sitä suremassa.

No huh mikä väite! Ei todellakaan ole niin että valtaosa suomalaisista tekee helppoa, hauskaa ja siistiä sisätyötä. Monet tekevät fyysisesti raskasta työtä (esim. siivousala) tai sekä fyysisesti että psyykkisesti kuormittavaa työtä (esim. hoitoala). Toimistotyö taas voi kuormittaa ja stressata henkisesti. Olisikin kiinnostavaa kuulla mitä työtä teet koska harvoin saa lukea että joku työ on helppoa ja hauskaa?