Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä idea on istua läppärin kanssa kahvilassa etätöissä?

Vierailija
16.01.2020 |

????

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis varmaan mennä vanhan Remingtonin kanssa johonkin kahvilaan näpyttelemään.

Vierailija
2/26 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on disruptiivista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun siellä saattaa olla mukavampaa kuin kotona.

Joillakin voi olla kotona perhe, vaimo äityslomalla ja jatkuva meno ja häly, ettei voi keskittyä hommiin.

Kahviloissa ja kirjastoissa on rauhallisia nurkkauksia joissa työskennellä.

Vierailija
4/26 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona on kaikenlaisia houkutuksia olla tekemättä töitä. Jos vaan nopeesti pistää pyykit koneeseen, jos sitä nopeesti siivoais vessan, jos sitä vähän kokkais...

Vierailija
5/26 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona meteliä/muita ihmisiä/ahdasta/ ei saa keskityttyä. Jotkut saavat paremmin töitä tehtyä muualla kuin kotona. 

Vierailija
6/26 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että muut näkee ja on kateellisia. Minä teen etätöitä kotona ja keitän itse kahvini. Harmi, ettei se kiinnosta ketään. 

Vierailija
7/26 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on juuri niitä "vaativan erikoisalan asiantuntijoita"

ainaki täällä oulussa näkee,jakkupuku,mäcci,  mutta siellä chätti ja meikkisivustot auki vaa

Vierailija
8/26 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se kahvilannpitäjä sietää noita. Varaavat pöydän ja yleensä istuvat aivan liian pitkään suhteessa siihen, miten vähän ostavat.

Vierailija
9/26 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että muut näkee ja on kateellisia. Minä teen etätöitä kotona ja keitän itse kahvini. Harmi, ettei se kiinnosta ketään. 

Itsekin aina kahvilassa istuessani katson että voi kun sais tehdä töitä tälläkin hetkellä

Vierailija
10/26 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelua. Kun on kotona ja päivät ja illat, on tosi kiva istahtaa välillä kirjoittelemaan kivaan kahvilaan hyvän cappuccinon kanssa. Piristää mieltä ja sitä kautta työntekoakin, varsinkin jos samassa kahvilassa näkee muitakin, jotka tekee töitä. En voisi tehdä sitä kuitenkaan ihan joka päivä.

Vierailija
11/26 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuosta pitäisi maksaa jotakin vuokraa sille kahvilanpitäjälle?

Vierailija
12/26 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaisikohan tänä päivänä Väinö Linna Tuntematonta sotilasta Mäcillä jossain hipsteri-kahvilassa Macchiatan kanssa?

Vierailija
13/26 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ovat työmatkalla? Tai ovatko freelancereita?

Omalla kohdalla ajattelen näin: Miksi pitäisi lähteä tekemään etätöitä jonnekin kahvilaan tai kirjastoon? Samalla vaivalla menisi sinne duunipaikan avokonttoriin.

Kotona tekee kahdeksan tunnin työt vähintään viidessä tunnissa. Jossain kahvilassa...eikä ne jo heitä pihalle, kun yhden kahvin juotuasi istut siellä vaikkapa kolme tuntia?

Meillä toki teinit mökää, mutta vasta noin klo 15 eteenpäin. Siihen mennessä olen urakoinut päivän duunit ja patistelen heitä auttamaan huushollihommissa.

Vierailija
14/26 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipas suorastaan erinomaisen typerä kommentti. Ikää on...20?

Vierailija
15/26 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se kahvilannpitäjä sietää noita. Varaavat pöydän ja yleensä istuvat aivan liian pitkään suhteessa siihen, miten vähän ostavat.

Jos kahvilanpitäjä ei pidä siitä, että istahdan hänen ylihintaisen kahvinsa ostettuani muutamaksi toviksi työposteja lukemaan ja vastailemaan sekä mahdollisesti etsimään ratkaisua johonkin pulmaan, niin toki minä voin kirjastoonkin mennä. Jää sekin kupillinen ostamatta.

Vierailija
16/26 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ovat työmatkalla? Tai ovatko freelancereita?

Omalla kohdalla ajattelen näin: Miksi pitäisi lähteä tekemään etätöitä jonnekin kahvilaan tai kirjastoon? Samalla vaivalla menisi sinne duunipaikan avokonttoriin.

Kotona tekee kahdeksan tunnin työt vähintään viidessä tunnissa. Jossain kahvilassa...eikä ne jo heitä pihalle, kun yhden kahvin juotuasi istut siellä vaikkapa kolme tuntia?

Meillä toki teinit mökää, mutta vasta noin klo 15 eteenpäin. Siihen mennessä olen urakoinut päivän duunit ja patistelen heitä auttamaan huushollihommissa.

Oletko ikinä tehnyt töitä avokonttorissa? On täysin eri asia tehdä työtä avokonttorissa tai kirjastossa. Jälkimmäisessä saa tehdä töitä rauhassa muiden häiritsemättä.

Vierailija
17/26 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän etäpäivän idea on maata sohvalla koko päivä elokuvia katsoen ja herkkuja syöden. Näin ainakin minulla tänäänkin.

Vierailija
18/26 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Oletko ikinä tehnyt töitä avokonttorissa? On täysin eri asia tehdä työtä avokonttorissa tai kirjastossa. Jälkimmäisessä saa tehdä töitä rauhassa muiden häiritsemättä.[/quote]

Niin? Kotona teen töitä yksin kaikessa rauhassa noin klo 8-14 muutamin tauoin. Avokonttorissa olen tehnyt töitä viimeiset 12 vuotta ja meno on melkein samanlaista kuin kahvilassa. Kirjastoa en ole kokeillut, mutta en käsitä, miksi sinne kirjastoonkaan pitäisi itseään änkeä kodin sijasta.

Pointti oli siis: miksi poistua himasta, jos työnteko sieltäkin käsin sujuu? Olen varmaan ymmärtänyt tämän etätyön idean väärin. Mulle se merkitsee sitä, että teen joutuisasti keskittymistä vaativaa työtä omassa työhuoneessani. Siihen mitään kirjastoa tai museota tarvita.

Vierailija
19/26 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos vaikka kahden asiakkaan välissä käy kahveella ja tekee töitä, niin ihan luonnollista. Mulla on näyttösuoja niin että kukaan ei pääse töllöttämään asiakkaan salaisuuksia vahingossa.

Vierailija
20/26 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden jo mainittujen syiden lisäksi mm. kimppakyydin odottaminen, harrastuksen odottaminen, jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän