Kirjoita jotain koulussa oppimallasi pakkoruotsilla
Aloitan:
Klofton, besta tittare ok baskakokkare!
De va alt föri kvel. Kunat o soov got.
Kommentit (281)
Vierailija kirjoitti:
Min mans morssyster kunde tala bara svenska och jag har behövt att kunna tala svenska med henne.
Min svenska kunskaper har inte gott till onödan. Hon hade inte läst fins i skolan. Hon läste bara engelska i folksskolan.
*mina svenska kunskaper, förlåt.
At diska är viktigt och det tycker jag
Jag diskar ganska mycket faktisk varje dag
Jag diskade igår och jag har diskat idag
Diska som jag!
Tällä ihanalla laululla opettelimme verbin taivutusta :D
Jag är inte berusad men det tycks vara något met golvet.
Lukion ruotsin kirja 90-luvulla, en muista nimeä, kappaleesta Min danske krog.
Börje, börje, du luktar bajs och bor i gammelsby.
Varför kan du inte knulla som ett litet djur, frågar din mamma med din kuk i rövet.
Oj börje, du känner dig så dåligt, din mamma vet vem du är.
Lite kan ja finska tala. Gäddan heter haukikala, skeppet heter laiva och himmlen heter taiva.
Vilja vill ville ja Villen velat.
Hell tjeften ok jaak smöör tsörä det.
Sjutton också! Nu måste jag gå hem!
Här kommer Pippi Långstrump
Sula-hoppsula -hei
Sula-hoppssassa
Maaottelussa kuulemma huudetaan: heija pojkar friskt humör, det är det som susen gör.
Tårta på tårta. va kostar haukikilo.
Svenska är ju lätt. Vad vill du att jag ska skriva om?
Jag kan tala och skriva ganska bra, men det största problemet är att jag har inte användat svenska jättelänge. Det finns inga möijligheter art göra så. Därför tycker jag att det är onödigt att lära sig svenska här. Man behöver det inte.
Vierailija kirjoitti:
Jengi kehuskelee oppivaikeuksillaan. Kirjoitin tämän koulussa oppimallani pakkosuomella.
Ei kyse ollut oppimisvaikeudesta vaan siitä etten halunnut oppia orjuuttajien kieltä, ruotsalaiset ovat satoja vuosia kohdelleet suomalaisia raciatisesti ja pitäneet vähempiarvoisina, ovat pitäneet meitä suorastaan kehitysvammaisina ja alempirotuisina
Jag heter Umboba, en liten negerpojke från Afrika. Jag kommer från ett U-land. Hjälp mig!
Varför skulle jag göra det?