Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko alaa vaihtanut hoitaja?

Vierailija
16.01.2020 |

Tehy perustelee hoitajien palkankorotuksia mm sillä, että yhä useammat hoitajat vaihtavat alaa. Oletko sinä vaihtanut alaa? Kouluttauduitko uudelleen vai hyppäsitkö lennossa uudelle alalle? Mille alalle siirryit?
Entä nousiko palkka?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan. Olen kaupallisella alalla, johon minulla oli koulutus ja kokemusta ennen sh-opintoja. Vaihdoin takaisin ennen kaikkea siksi, että perhe-elämä ei enää venynyt kolmivuorotyötä. Palkka on nyt parempi ja päivätyö. Mutta olen kyllä sielultani ja sydämeltäni hoitaja. Pidän kyllä nykyisestä työstäni, mutta silti.

Vierailija
2/9 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alaa vaihtanut hoitaja. Olin siis ennemmin toisella alalla. Amk tutkinto taskussa. Työni oli fyysisesti tosi raskasta, Henki oli mennä. Nyt hoitajana tienaan paremmin ja työ on kevyempää. Kolmivuorotyökin sopii, kun lapset ovat jo aikuisia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Omana aikanani hoiajakouluukseen pääsemiseksi oli soveltuvuustestit, enkä niistä suoriuunut. Olen jälkeenpäin joiain kertoja miettinyt, että onko soveluvuusestien perimmäinen tarkoitus ollu valita alalle kaikken lammasmaisimmat hakijat. - Anteeksi tiedän,että on hyviä ja aidosti välittäviä ja erinomaisen osaavia hoiajia mutta en silti ole saattanut olla ajattelematta, että pyrittiinkö hoitajakouluvalinnoissa valitsemaan ennen kaikkea nöyriä ja äärimmäisen kuuliaisi ja unnollsiia ihmisä, jotka eivät haluaisi piää ääntä itsestään ja omista tarpeistaan, mutta joka nyt kaikkien muka ennalta arvaamatta ja ennustamatta onkin alkanu vaatia itselleen oikeuksia ja etuja. - Ja miksi tosiaan se ei näin tekisi?    

Vierailija
4/9 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin opiskelemaan aineenopettajaksi. Ei ehkä helpoin ala tämäkään, mutta palkka parempi, ei vuorotyötä ja ala kiinnostava. Tällä hetkellä olen erittäin tyytyväinen.

Vierailija
5/9 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mutta en palkan takia.

Vierailija
6/9 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soveltuvuuskokeet taisivat mitata empaattisuutta, pitkäjänteisyyttä ja motivaatiota (esim. opintojen loppuun saaminen), keskittymiskykyä ja vuorovaikutustaitoja. Ton tyyppisistä piirteistä tuli sanallinen arvio. Lammasmaisuudesta ei tullut pisteitä :) Monta muutakin hyvää mahdollista sairaanhoitajaa jäi ulkopuolelle!

Vierailija
7/9 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaihdoin myös. Kaupalliselle mutta sen jälkeen palasin sairaalaan monen vuoden päästä, sihteeriksi.

Vierailija
8/9 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurialalle sosiaalitoimeen, samalla koulutuksella mennään.

Vierailija
9/9 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikani hoitotyössä oltuani opiskelin kauppatieteiden maisteriksi. Vaihdoin, koska silloin ei hoitajista ollut pulaa, vakipaikkaa oli vaikea saada ja vuorotyö ei tuntunut sopivalta.