Tekisitkö valituksen jos saisit kauheaa kohtelua naistenvaateliikkeessä?
Lähdin ulos shoppailu mielessä ja päädyin naistenvaateliikkeeseen x. Hetken kierreltyäni päädyin noin viiden puseron kanssa sovituskoppiin. Sovituksessa oli muitakin asiakkaita ja paikalle tuli myyjä kysyen tarvitseeko kukaan apua. Pyydän myyjää tuomaan minulle yhden puseroista kokoa pienempänä - menee hetki kunnes myyjä tulee takaisin hymyillen ja sanoen ettei pienempää kokoa ole (Onpas! Näin itse!) ja tarjoaa minulle vastaavaa vaihtoehtoa sanoen, että pusero sopii minulle paremmin ja on tyyliäni. Myyjän tuoma pusero on sama minkä näin alerekissä ja pusero on likainen, siitä puuttuu nappeja ja koristeita on irronnut. Puseron kauluksessa on meikkivoiteen jättämiä jälkiä. Myyjän poistuessa jätän kaikki vaatteet sovituskoppiin, en sovita vaihtoehtoa ja marssin ulos liikkeestä. Parkkihallissa käynnistän auton itkien ja ajan suoraan kotiin ja nyt mies ihmettelee miksi olen allapäin. Myyjä oli typerä tarjotessaan likaista vaatetta ja varmaan kuvitteli että olen ruma enkä ansaitse ehjiä vaatteita.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
- No minä en varmaan olisi pyytänyt myyjää tuomaan mulle samasta vaatteesta toista kokoa, vaan olisin hakenut sen itse sovitettuani muita vaatteita. Itse tosin otan yleensä sovituskoppiin mukaan paria eri kokoa samoista vaatteista jo valmiiksi.
- Jos myyjä toisi minulle vaatteen, jota en ole pyytänyt, sovittaisin sitä jos se vaikuttaisi hyvältä. Muussa tapauksessa sovittaisin vain ne itse koppiin tuomani vaatteet kaikessa rauhassa.
- Jos myyjän minulle tuoma vaate olisi selvästi likainen, näyttäisin hänelle likatahroja ja kysyisin, että löytyykö vaatteesta myös puhdas kappale, jos vaate siis muuten olisi minusta kiinnostava.
- Kun poistuisin sovituskopista, ottaisin tietenkin sovittavani vaatteet mukaan ja myymälän käytäntöjen mukaisesti joko jättäisin ne myyjälle tai palauttaisin itse paikoilleen.
- Missään vaiheessa en alkaisi itkemään saati miettisi valittamista yhtään minnekään.
Myyjä valehteli eikä tuonut pyytämääni puseroa pienemmässä koossa, vertasi minua rikkonaiseen ja likaiseen puseroon, en sovita likaisia vaatteita.
No yhdessä kenkäliikkeessä mä olin saada sydärin kun myyjä tuli yhtäkkiä selän taakse ja rupesi kehumaan sovittamiani kenkiä. Pahinta oli kun se sanoi, että ne sopivat takkini väriin.
Se oli niin paha loukkaus, että pyyhälsin saman tien pois koko liikkeestä.
Mulla oli ikivanha takki päällä ja olin just katsellut peilistä itseäni ja ajatellut, että se on nyt uuden takin paikka ...
Tsemppiä! Kuulostaa siltä, että olet ehkä hiukan stressaantunut ja hiukan herkässä tilassa - toisena päivänä et ehkä reagoisi samaan tilanteeseen samalla tavalla - mutta sinulla on kyllä oikeus tunteisiisi. Jos tuntuu siltä, että tulee itku, niin sitten sinulta saa tulla itku. Kuuntele omaa kehoasi ja kaikkea sitä, mitä se sinulle viestii. Nuku hyvin, toivottavasti voit paremmin huomenna!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- No minä en varmaan olisi pyytänyt myyjää tuomaan mulle samasta vaatteesta toista kokoa, vaan olisin hakenut sen itse sovitettuani muita vaatteita. Itse tosin otan yleensä sovituskoppiin mukaan paria eri kokoa samoista vaatteista jo valmiiksi.
- Jos myyjä toisi minulle vaatteen, jota en ole pyytänyt, sovittaisin sitä jos se vaikuttaisi hyvältä. Muussa tapauksessa sovittaisin vain ne itse koppiin tuomani vaatteet kaikessa rauhassa.
- Jos myyjän minulle tuoma vaate olisi selvästi likainen, näyttäisin hänelle likatahroja ja kysyisin, että löytyykö vaatteesta myös puhdas kappale, jos vaate siis muuten olisi minusta kiinnostava.
- Kun poistuisin sovituskopista, ottaisin tietenkin sovittavani vaatteet mukaan ja myymälän käytäntöjen mukaisesti joko jättäisin ne myyjälle tai palauttaisin itse paikoilleen.
- Missään vaiheessa en alkaisi itkemään saati miettisi valittamista yhtään minnekään.
Myyjä valehteli eikä tuonut pyytämääni puseroa pienemmässä koossa, vertasi minua rikkonaiseen ja likaiseen puseroon, en sovita likaisia vaatteita.
- Et voi tietää, että se pienempi koko oli edelleen rekissä. On mahdollista että joku toinen asiakas oli sen ottanut. Jos pienempiä kokoja olisi ihan äsken ollut useita rekissä, olisin maininnut tästä myyjälle.
- Myyjä ei verrannut sinua likaiseen ja rikkinäiseen puseroon.
- Kukaan ei ole vaatinut sinua sovittamaan likaisia vaatteita.
- Myyjä on toiminut laiskasti. Se ei ole itkun aihe kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, itse vertaat itseäsi, älä laita sanoja muiden suuhun. Pitäisikö sinun varata aika psykiatrille ja käydä juttelemassa aiheesta, sillä käytöksesi ei kuulosta ihan terveeltä?
Minulla on apn kaltainen kaveri, ajattelee aina että muut ajattelevat hänestä pahaa ja etsimällä etsii merkkejä siitä. Todella epävarma itsestään ja oli ennen hyvin raskasta seuraa kun ei hänelle uskaltanut suoraan sanoa miten asiat on.
Nyt käynyt terapiassa ja usein laittaa viestiä jostain tilanteesta jossa taas iskee suunnaton epävarmuus ja luulee jonkun häntä kiusanneen ja pyytää että puhun hänelle järkeä. Yhä siis epävarma mutta osaa tunnistaa sen itsessään ja ottaa ystäviltä vastaan palautetta.
Olisit kovaan ääneen sanonut, että muutkin asiakkaat kuulevat jotain tyyliin "hirveetä miten teillä on tämmösiä likaisia ja rikkinäisiä vaatteita myynnissä ja vielä tulet tarjoamaan sitä minulle. Vie se heti pois!".
Se on vaan vastattava röyhkeyteen samalla mitalla, jos ei sitä nuorena uskalla niin vanhempana sitten. Ei asiakas ole mikään altavastaaja joka luikkii myyjiä karkuun, ne on siellä palvelemassa. jos palvelu on huonoa niin nykyään on kauppoja, mistä valita, vie rahasi jonnekin muualle. Turha siinä on itkua vääntää, itse olisin ainakin ollut kauhean äkäinen.