Tekisitkö valituksen jos saisit kauheaa kohtelua naistenvaateliikkeessä?
Lähdin ulos shoppailu mielessä ja päädyin naistenvaateliikkeeseen x. Hetken kierreltyäni päädyin noin viiden puseron kanssa sovituskoppiin. Sovituksessa oli muitakin asiakkaita ja paikalle tuli myyjä kysyen tarvitseeko kukaan apua. Pyydän myyjää tuomaan minulle yhden puseroista kokoa pienempänä - menee hetki kunnes myyjä tulee takaisin hymyillen ja sanoen ettei pienempää kokoa ole (Onpas! Näin itse!) ja tarjoaa minulle vastaavaa vaihtoehtoa sanoen, että pusero sopii minulle paremmin ja on tyyliäni. Myyjän tuoma pusero on sama minkä näin alerekissä ja pusero on likainen, siitä puuttuu nappeja ja koristeita on irronnut. Puseron kauluksessa on meikkivoiteen jättämiä jälkiä. Myyjän poistuessa jätän kaikki vaatteet sovituskoppiin, en sovita vaihtoehtoa ja marssin ulos liikkeestä. Parkkihallissa käynnistän auton itkien ja ajan suoraan kotiin ja nyt mies ihmettelee miksi olen allapäin. Myyjä oli typerä tarjotessaan likaista vaatetta ja varmaan kuvitteli että olen ruma enkä ansaitse ehjiä vaatteita.
Kommentit (29)
Voi itku sentään. Traagista tosiaan.
Vierailija kirjoitti:
Naisilta pitäisi kieltää autoilu
Sekin ! Mutta tärkeämpää olisi kieltää naisilta äänioikeus ja syytä harkita olisi poistaa myös ihmisoikeudet, vähintään määräajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mokasihan se myyjä, mutta hyvänen aika, mikä sua vaivaa? Ei noin neuroottista ihmistä oikeasti olekaan.
Kuvittele itsesi samaan tilanteeseen, niin ei tunnu mukavalta saada tuollaista kohtelua. Miten niin neuroottinen? On luonnolista itkeä jos on loukattu ja paha mieli. :(
Kyllä.
Jakaisin tarinani värikynällä höystettynä kaikissa somekanavissani, mahdollisimman yksilöllisillä ja tunnettavuutta lisäävillä tiedoilla.
Vaateliikkeen myyjä ja koko firma on lynkattava!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mokasihan se myyjä, mutta hyvänen aika, mikä sua vaivaa? Ei noin neuroottista ihmistä oikeasti olekaan.
Kuvittele itsesi samaan tilanteeseen, niin ei tunnu mukavalta saada tuollaista kohtelua. Miten niin neuroottinen? On luonnolista itkeä jos on loukattu ja paha mieli. :(
Sulle toi myyjä erilaisen paidan sovitettavaksi kuin mitä alun perin pyysit. Itkupotkuraivari tuossa tilanteessa viittaa jonkin sortin mielenhäiriöön tai persoonallisuushäiriöön.
Olen vuosien kuluessa pannut pari kolme vaatekauppaa boikottiin, koska myyjät ovat käyttäytyneet moukkamaisesti. Ja boikottini on todella pitänyt! Mutta en minä sentään moisesta kohtelusta ole pillittänyt, vaikka minulla aika huono itsetunto onkin.
Voi sinua. Olet luultavasti tulossa kipeäksi. Käy pikaisesti suihkussa ja pujauta yökkäri päälle. Hampipesu ja peiton alle. Nuku pitkään, herää ajoissa ja jos olet huomenna terveenä niin käy uudestaan ko. putiikissa.
Älä pyydä apua vaan sano että ei kiitos, katselen vaihtoehtoja.
Miksi et sanonut myyjälle ettet sitä halua?
Ukko37 kirjoitti:
Kyllä.
Jakaisin tarinani värikynällä höystettynä kaikissa somekanavissani, mahdollisimman yksilöllisillä ja tunnettavuutta lisäävillä tiedoilla.Vaateliikkeen myyjä ja koko firma on lynkattava!
Olihan siitä jossain iltapaskassa ja täällä pitkä ketju kun jollekin oli sanottu ettei hänen kokoaan kaupassa ole.
Saisin joka shoppailureissun jälkeen olla itkemässä iltalehteen jos siitä loukkaantuisin.
Jäi epäselväksi montako teitä siellä sovituskopissa oli ja mistä tiesit myyjän tulleen paikalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mokasihan se myyjä, mutta hyvänen aika, mikä sua vaivaa? Ei noin neuroottista ihmistä oikeasti olekaan.
Kuvittele itsesi samaan tilanteeseen, niin ei tunnu mukavalta saada tuollaista kohtelua. Miten niin neuroottinen? On luonnolista itkeä jos on loukattu ja paha mieli. :(
Sulle toi myyjä erilaisen paidan sovitettavaksi kuin mitä alun perin pyysit. Itkupotkuraivari tuossa tilanteessa viittaa jonkin sortin mielenhäiriöön tai persoonallisuushäiriöön.
En pyytänyt rikkinäistä alerekin puseroa sovitettavaksi vaan aivan eri puseroa. Vain tyhmä ja vähä-älyinen apina kohtelee asiakkaita noin ja väläyttää ilkeän hymyn päälle.
Mistä sinä tiesit tämän apinan olevan myyjä?
Ukko37 kirjoitti:
Kyllä.
Jakaisin tarinani värikynällä höystettynä kaikissa somekanavissani, mahdollisimman yksilöllisillä ja tunnettavuutta lisäävillä tiedoilla.Vaateliikkeen myyjä ja koko firma on lynkattava!
En käytä Facebookia enkä Instagramia, joten somen voit unohtaa. Tämä ei ole mikään keksitty tarina vaan totta. Ensi kerralla kun menet miestenvaateliikkeeseen ja myyjä tuo sinulle alerekiltä likaisen ja rikkoontuneen puseron, niin mieti miltä sitten tuntuu kun sinua verrataan rikkinäiseen vaatteeseen!
Tästä saisi mainion sarjakuvan, apina naistenvaateliikkeen myyjänä ja tuohtunut asiakas sovituskopissa. Tuonut väärän koon brat.
Vierailija kirjoitti:
Ukko37 kirjoitti:
Kyllä.
Jakaisin tarinani värikynällä höystettynä kaikissa somekanavissani, mahdollisimman yksilöllisillä ja tunnettavuutta lisäävillä tiedoilla.Vaateliikkeen myyjä ja koko firma on lynkattava!
En käytä Facebookia enkä Instagramia, joten somen voit unohtaa. Tämä ei ole mikään keksitty tarina vaan totta. Ensi kerralla kun menet miestenvaateliikkeeseen ja myyjä tuo sinulle alerekiltä likaisen ja rikkoontuneen puseron, niin mieti miltä sitten tuntuu kun sinua verrataan rikkinäiseen vaatteeseen!
Tiedoksesi, myös vauva.fi on somea.
Toisekseen, on minulle tuotu joskus sovituskoppiin epäkuranttia tavaraa.
Siitä maailmaa järkyttävästä ongelmasta olen selvinnyt sanomalla myyjälle esim ”kiitos, mutta tämä on rikki/likainen/vääränlainen/väärän värinen. Tuotko toisen, kiitos”.
On toiminut joka kerta, eikä ole tarvinnut karata autoon itkemään.
Kokeile ens kerralla?
Ukko37 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko37 kirjoitti:
Kyllä.
Jakaisin tarinani värikynällä höystettynä kaikissa somekanavissani, mahdollisimman yksilöllisillä ja tunnettavuutta lisäävillä tiedoilla.Vaateliikkeen myyjä ja koko firma on lynkattava!
En käytä Facebookia enkä Instagramia, joten somen voit unohtaa. Tämä ei ole mikään keksitty tarina vaan totta. Ensi kerralla kun menet miestenvaateliikkeeseen ja myyjä tuo sinulle alerekiltä likaisen ja rikkoontuneen puseron, niin mieti miltä sitten tuntuu kun sinua verrataan rikkinäiseen vaatteeseen!
Tiedoksesi, myös vauva.fi on somea.
Toisekseen, on minulle tuotu joskus sovituskoppiin epäkuranttia tavaraa.Siitä maailmaa järkyttävästä ongelmasta olen selvinnyt sanomalla myyjälle esim ”kiitos, mutta tämä on rikki/likainen/vääränlainen/väärän värinen. Tuotko toisen, kiitos”.
On toiminut joka kerta, eikä ole tarvinnut karata autoon itkemään.
Kokeile ens kerralla?
Vertasiko myyjä hymyillen että olet samanlaista p*skaa kuin tuotu vaate?
Onhan niitä epäystävällisiä myyjiä vaikka miten paljon.
Yritetään myydä vaikka millä konstilla, etenkin pienemmissä liikkeissä, ja sovittelun jälkeen, kun ei ostakaan mitään, koska ei sopivaa ei löytynyt, kohtelu vielä nuivempaa.
Tuosta voi tietenkin antaa palautetta omistajalle, tai ketjuliikkeiden päälliköille / esimiehille.
Jokainen asiakas on mahdollinen ostaja.
Tuollaista ei tarvitse kenenkään sietää, on asiakkaan halveksimista tarjota likaista vaatetta sovitettavaksi.
Olisin kommentoinut asiaa välittömästi myyjälle.
Toiset ihmiset herkempiä, ymmärrän kyllä ap:n pahastumisen.
Itseasiassa tuo oli törkeää asiakkaan kohtelua myyjältä.
Älä anna itseäsi kohdella noin, älä koskaan, vaan palaute välittömästi myyjälle.
Ja myyjä oli veltto, ei viitsinyt etsiä ko. vaatteesta toista kokoa. Tuollaiset myyjät tuottavat tappiota liikkeelle.
Mokasihan se myyjä, mutta hyvänen aika, mikä sua vaivaa? Ei noin neuroottista ihmistä oikeasti olekaan.